• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Welke film heb je onlangs gezien?

Gestart door Lars, 12 januari 2006, 00:29:18

Vorige topic - Volgende topic

Heintje

morph

Ja.
En inmiddels verwijderd.

mod-morph

morph

Metropolis
regie: Fritz Lang
2dvd

1 dvd met de film (2 u 24 min) en eentje met de documentaire (52 min) over de zoektocht naar de zo compleet mogelijke versie en de restauratie er van.

minplus

Tjeez, heel wat films. Waaronder heel wat ouwetjes herzien, zoals The Good, the bad..., For a few dollars more, Irma la douce (blijft schitterend, een van m'n favorieten naast bv. Labyrinth met Bowie) en zo nog een serie.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

funky

Citaatheel wat ouwetjes herzien, zoals The Good, the bad..., For a few dollars more,

Ben ook weer de DVD sets met de beste (spaghetti) westerns aan het kijken. Pas ook het bekende drieluik van Leone gezien ... goed heh ...  ^-^

Ga nu magnificent 7 kijken. Ook een meesterwerk (john Sturges) met mcQueen, Coburn,  Wallach, Bronson, Brynner, Wat een cast ... en wat een camera werk. Kom je heden ten dage niet meer tegen.

Jeronimo

Op bluray de afgelopen dagen:

Tron, 1982. Wat een prachtige uitgave. Kleuren spatten van het scherm. Het verhaal is nog steeds hartstikke goed en boeiend.

To catch a thief, 1955. Niet de spannendste Hitchcock, maar de dialogen (en Grace Kelly) mogen er zijn. Ook hier lijkt het geen film uit een ver verleden.

En op DVD, ook visueel opgewaardeerd, North by Nortwest. Één van Hitchcok's beste. De scene van Cary Grant in het maisveld is na al die jaren nog steeds beklemmend.

morph

Als het je lukt om een goed scenario rondom een spannend plot niet verstoord te laten worden door beelden van studio-scènes met spelers voor bewegende achtergronden dan is er heel veel fraais op filmgebied gemaakt.

Hitchcock is een van de weinige regisseurs waarbij alles in het teken van perfect gedoseerde spanning stond. Vrijwel vanaf het begin van zijn carrière opmerkelijk goede films.
Zelden flitsende actie, maar altijd een knappe opbouw van het verhaal en goed daarbij doordachte cameravoering.

Eigenlijk is naar mijn smaak alleen de als horror bedoelde "The Birds" door de té achterhaalde effecten een tegenvaller geworden bij terugkijken.
Overigens vind ik Hitchcocks eigen remake van "The man who knew tot much" beter dan het origineel.

Heintje

Ik heb beide Tron films staan als videobestand én als audiobestand: de films zijn heel goed, maar de muziek is ook prachtig om als muziek te beluisteren!

Bloom

Upgrade (2018) gaat over een nabije toekomst waarin een man en zijn vrouw een auto-ongeval hebben en dan overvallen worden. Zij wordt vermoord en hij eindigt verlamd vanaf de nek.
Een vriend die een genie is stelt voor een chip in zijn ruggengraat in te planten die met zijn brein communiceert en de zenuwpulsen over het beschadigde stuk heen kan brengen. En inderdaad: zodra de chip ingeplant is, kan hij weer bewegen.
Al vlug blijkt de chip een AI met de naam 'Stem' die hem veel sterker, sneller en beter maakt dan vroeger. Hij is nu zowat een ninja. Maar als hij op zoek gaat naar de moordenaars van zijn vrouw, blijkt al vlug dat niets is wat het lijkt en belangt hij van het ene raadsel in het andere.

Dit is een berespannende film waarvan ik erg genoten heb en het einde had ik totaal niet zien aankomen. Wat mij betreft 10/10!

Benco

Je kan je tv niet meer aanzetten of het gaat over Trump VS Biden ... bah !
interesseert me geen kl*ten !
dus ook maar weer wat oudere films terug aan het kijken ...
vandaag :
Memoires of an invisible man (1992)
https://www.imdb.com/title/tt0104850/?ref_=nv_sr_srsg_0

Man on a ledge (2012)
https://www.imdb.com/title/tt1568338/?ref_=nv_sr_srsg_0

Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

JessieJim1