• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Welke film heb je onlangs gezien?

Gestart door Lars, 12 januari 2006, 00:29:18

Vorige topic - Volgende topic

tito

Ruud15

Omdat we het over films hadden.
Enfin, nee deze heb ik nog niet maar hij komt vast wel weer voorbij!
De laatste keer zag ik hem te laat.
Is-ie goed?

tito

Citaat van: Ruud15 op  4 april 2006, 21:16:04
Omdat we het over films hadden.

Is ook `n film.

Citaat van: Ruud15 op  4 april 2006, 21:16:04
Is-ie goed?

Weliswaar minder panklaar dan Schindler`s list, maar beklemmend indrukwekkend en eigenlijk wel verplichte kost voor iemand met belangstelling voor de 2e wereldoorlog.  ;)

boze vrouw

Laatst de film Brokeback mountain gezien. Wie heeft deze ook gezien? Ik vond het een erg mooie film.

TANNOY

Citaat van: boze vrouw op 14 april 2006, 00:41:20
Laatst de film Brokeback mountain gezien. Wie heeft deze ook gezien? Ik vond het een erg mooie film.
das toch met die homo cowboys???  ;D
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

https://sweetspotaudio.nl/forum/

boze vrouw

Citaat van: TANNOY op 14 april 2006, 00:42:23
ja inderdaad. Ik ben benieuwd of mensen die ook hebben gezien en wat ze er van vonden! Of kan ik dan beter naar het VIVA-forum gaan? ;)

art

Citaat van: boze vrouw op 22 april 2006, 23:57:03
Citaat van: TANNOY op 14 april 2006, 00:42:23
ja inderdaad. Ik ben benieuwd of mensen die ook hebben gezien en wat ze er van vonden! Of kan ik dan beter naar het VIVA-forum gaan? ;)

;D ;D ;D

Richie

Ice age 2 is de laatste film die ik gezien heb. Erg leuke film, en naar mijn mening was die nog iets leuker dan ice age 1 doordat de film meer 'grapdichtheid' had dan deel 1.

Gr
Richard

richard

Citaat van: Richie op 23 april 2006, 19:32:21
Ice age 2 is de laatste film die ik gezien heb. Erg leuke film, en naar mijn mening was die nog iets leuker dan ice age 1 doordat de film meer 'grapdichtheid' had dan deel 1.

Gr
Richard
Toevallig heb ik hem gisteren ook gezien. De humor was wel leuk maar ik vond het toch een beetje een onsamenhangend geheel van grapjes en stukjes in een wel heel dun verhaal.

Trouwens wel lekker rustig in de bios.
Genoeg is beter.

Bizon

Citaat van: richard op 30 april 2006, 10:44:40
Citaat van: Richie op 23 april 2006, 19:32:21

Gr
Richard
Toevallig heb ik hem gisteren ook gezien. De humor was wel leuk maar ik vond het toch een beetje een onsamenhangend geheel van grapjes en stukjes in een wel heel dun verhaal.

Trouwens wel lekker rustig in de bios.
ja dat heb je bij south park niet
(gaat de film maar is downloaden)
Logic Pro 8.0.2, TC Electronic Konnekt24D, KRK V88, CME UF6, Technics SL1210MKII, Ortofon Concorde Nightclub E MKII, Rode NT1000.

Real DJ's play with Vinyl, Cd's, them selves?, PC, banana's, MUSIC.

Nicolas

15 mei 2006, 15:20:02 #25 Laatste wijziging: 15 mei 2006, 15:22:34 door Nicolas
Ik heb dit weekend Burt Munro - The World's fastest Indian gezien.

Even voor de duidelijkheid, "Indian" is een motorfiets. :)

Ik vond het een heel goede film.  Zeker geen halfzachte film, maar wel zeer zachtaardig.  Heel professioneel gemaakt ook. Prachtige breedhoekbeelden, schitterende weergave van de Speed Week op Bonneville, duidelijk en in constant tempo verteld en heel goed geacteerd (Hopkins in de hoofdrol).  Men heeft op mooie wijze alle pogingen van Burt over de jaren heen in 1 Speed Week run samengevat (zijn eerste run is tevens zijn 1967 recordrun in de film).

Hoewel de film nooit "zwaar" probeert te zijn, hebben de makers het zich zeker niet gemakkelijk gemaakt.  Menig filmcliche wordt grondig weggestampt.  De relaties zijn niet van de soort die je gewoon bent. Hetzelfde kan over de "held' gezegd worden.  De cliche spanningsboog wordt  schitterend als anticlimax gebruikt om je sympathie voor de onderneming van Burt op te krikken.  Het is het verhaal van een held die onderweg tegenslagen tegenkomt, maar deze worden helemaal niet zoeterig Amerikaans voorgesteld. Evenmin zijn ze bovenmenselijk grote miserie. Het is gewoon een unieke tocht met kleine en grote problemen op mensenmaat. De held mag ook voor de finale reeds af en toe geluk hebben, en dat is een verademing.

Laat je niet afschrikken: dit is geen sportfilm. Ook mensen die helemaal geen interesse in races of Bonneville hebben kunnen perfect van de film genieten.

Het is een erg mooie ervaring om nog eens een film te zien die aan de ene kant geen geweld, doden, reusachtige actie heeft, aan de andere kant ook niet halfzacht is, zeemzoeterig of overromantisch, en TOCH gewoon een boeiend verhaal vertelt.  Een film op mensenmaat, werkelijk voor iedereen boeiend.  En met voldoende budget, zodat alles er gelikt uitzag. Geen duideljik versnelde beelden in deze film, maar een prachtige Bonneville minidocumentaire naadloos in een boeiend verhaal!

Dit was heerlijk enkele uurtjes ontspannen ZONDER het verstand op nul te zetten.

Voor de audio/video fans onder ons: normaal vind ik cinema overdreven luid.  De combinatie van de schitterende achtervolgingsbeelden op Bonneville, in combinatie met het prachtige motorgeluid van de recordwagens op een (bijna) realistisch niveau was prachtig en zeer indrukwekkend.  Alleen daarom al de moeite om hem eens in een goede cinemazaal te zien.  Neem daar nog de mooie beelden van de omgevingen bij. En dan heb je uiteraard nog een schitterende film om naar te kijken ;). Aanrader!
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Richie

Laatst nog een documantaire gezien over de moterfiets Indian. Die dingen zijn gewoonweg onverwoestbaar.
Ze hadden een oude Indian gevonden, olie erin, benzine erin. Even prutsen en hij liep als een zonnetje. ;D

Gr
Richard

tito

Kijk regelmatig naar de "docu`s" van:

Awesome.  :D

Sterremuur

Citaat van: tito op 15 mei 2006, 17:39:25
Kijk regelmatig naar de "docu`s" van:

Awesome.  :D

Enge vent.

Zag hem eens uit kwaadheid een blok door de werkplaats smijten :o ;D
Kijk ook eens op Tapedeck Forum en op Foto en Doka Forum

Wilmo

ik vond het altijd wel leuk, maar dat gekanker van die paul sr wordt ik nu wel een beetje ziek van

world biker build off dat is wel gaaf :)