• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

verbeterde stroom toevoer

Gestart door MYRYAD, 21 maart 2024, 23:26:05

Vorige topic - Volgende topic

minplus

Citaat van: JohnWx op 24 maart 2024, 15:41:01
Citaat van: minplus op 24 maart 2024, 14:59:17Vanzelfsprekend mag iedereen hier zijn mening geven.

Welke vdH set heb je beluisterd, John?

Kan en mag ik niet zeggen merk ik net, ik geloof er niet in en niet welkom Minplus

Wat een lulkoek, John.
Maar ik begrijp uit je woorden dat je dus nog nooit eentje beluisterd hebt.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Walt

Precies, geen idee waar de klepel hangt dus...

Theo van Wermeskerken

25 maart 2024, 19:25:18 #77 Laatste wijziging: 25 maart 2024, 19:27:07 door Theo van Wermeskerken
Die klepel hangt dan ook heel ergens anders dan in de boekjes van die lui staat.
En staat het daar niet in dan is het er niet.
En zie, ruik, proef, voel of hoor je iets niet, dan is het er ook niet.
En zelfs als dat soort figuren bij iemand zou komen luisteren en ze zouden het horen dan willen ze het nog niet horen.
Bij mij thuis kwam ook zo iemand : hele kundige man op zich maar zo ontzettend star in zijn mening.
Tegen zijn zoon had hij gezegd dat het niet zo was, niet kon en hij het zich maar verbeelde.
Uiteindelijk kwam hij dan toch een keer met zijn zoon mee en had op mijn verzoek een van zijn eigen cd's en tevens een goede opname meegenomen.
Na wat praten en afwijzen van zijn kant, zijn cd in de speler.
Met een ruk ging gelijk zijn hoofd naar rechts, waar hij geluiden ontwaarde die er bij hem thuis niet waren en stond even later op uit de stoel en ging onder de bank zoeken of ik daar een speaker had verstopt.
Nou, die bleek er dus niet te zijn , waar de man nogal onrustig van werd.
Uiteindelijk ging hij staan, stampte op de grond en sprak de legendarische woorden : ik hoor het duidelijk maar ik weiger dit te geloven !
En hij vertrok, zijn cd door alle indrukken in mijn speler achterlatend.
Die heb ik dus later maar aan zijn zoon gegeven.
Maar dus typisch zo'n reactie om te voorkomen dat een jarenlang opgebouwde ervaring en kennis misschien een deuk zou oplopen.
Naar hij was tenminste nog eerlijk door te zeggen dat hij het wel hoorde.
Kon ook niet anders, hij was tenslotte op zoek gegaan naar een speakertje achter de bank.
Later had hij toch tegen zijn zoon gezegd dat hij zich die ruimtelijkheid maar had ingebeeld.
Eer weer gered..

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

Walt

Nou die ruimtelijkheid die is er, dat viel me namelijk het meeste op toen ik bij jouw was, ik had me het wel iets anders voorgesteld, maar dat kwam denk ik door hoe je geschreven tekst tot je neemt, maar geluiden die naast je komen, zeer zeker!

Groetje Walter

duet

Haha
Mooi verhaal over die ruimtelijkheid.
Vooral bij Theo is dat in ruime mate aanwezig.
Geinig hoe de man reageerde.
Als je het niet kent en/of nooit gehoord hebt zal het je zeker verbazen.

Geert
JK Prestige Mono Amp(2X),JK ULTIMATE3 PRE-AMPLIFIER,JK ULTIMATE 3 DAC,JK ,kuzma stabi reference,allaerts MC1 boron MKII,JK-reference loopwerk,JK-Ultimate DT Luidspekers

minplus

Met de opmerking "dat ik niet in die onzin geloof a la balgehakt" is JohnWx persoonlijk beledigend tegenover een forumlid. Een waarschuwing hiervoor; dit doe je als fatsoenlijk mens niet en zeker niet op dit forum.

Met zijn verwijzing naar een forum waar men alleen maar op een kleutermanier probeert iemand belachelijk te maken, zonder dat ze in de gaten hebben dat ze zich zelf belachelijk maken door niet te willen luisteren, geeft hij duidelijk aan bij welke mensen hij zich thuis voelt.

Wat mij betreft blijft hij hier liever weg met zijn trolwerk en gaat elders huilen.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Niemand

Volkomen eens met je , we hebben die mensen al eerder meegemaakt helaas .
Wanneer je het ergens niet mee eens bent geef gerust commentaar ,maar wees dan ook zo eerlijk om te erkennen dat er wel meer schijnt te zijn dan puur meetwerk .
Ikzelf zou dat vroeger ook zo gedacht hebben , zo van wat een waanzin oid .
Totdat ik ooit bij onze vriend Sander de Waal was , daar merkte ik voor het eerst dit fenomeen, later bij Paul ook en weer later bij Jan thuis , luisterend naar de set van Chaos1 en DMT speakers tot cd 104 (gemod)
Daarna zeker ook hier met  de CD104 ThvW welke ik kreeg door een list van de heren Berret en ThvW.
Later met de Bocama 224 ThvW/Berret .
Daarna de Chaos 2 en de Chaos 8 .
IK ben er gelukkig mee en diverse forumleden hebben dit ook hier bij mij thuis meegekregen .
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

MYRYAD

Ik heb gelukkig bij Parker700 even mogen luisteren met en zonder audio tegel onder zijn speakers. Ik dacht daardoor ook dat er nog een derde speaker stond toen de tegel onder de speler lag!
En natuurlijk in ons eigen huis met het betere stekkerblok!

Het geheel heeft wel een erg groot nadeel, die verbetering!
Mevr. Myryad vindt het ook veel beter klinken en draait ook weer platen. Niet altijd mijn keus, en moet ik mee luisteren.
Voor de "lol" nog met mieuw element de oude stroomkabel er even tussen gemaakt.
Objectief waarnemen toch?
En, verdraaid, weer of nog steeds, dat grote verschil.
Meer/minder omhullender klanken, muziek. Andere beleving van het geluid.

JohnWx

25 maart 2024, 23:22:20 #83 Laatste wijziging: 26 maart 2024, 01:15:42 door morph Reden: Er is hier geen behoefte aan trollen via een ander forum
Er is ook al censuur  :police:

Laatste waarschuwing:
gedraag je.

mod-morph
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

berret

Citaat van: JohnWx op 25 maart 2024, 23:22:20Er is ook al censuur  :police:

Laatste waarschuwing:
gedraag je.

mod-morph

Ja.

Heintje

Ik ben wel tevreden met het geluid wat ik nu heb: een mooi ruimtelijk geluidsbeeld met ook geluid van opzij en (soms ook) van achter me, het verrast me soms.

Ik heb een normale stereo installatie waarbij ik wel wat heb gedaan aan de stroomtoevoer (Belden kabel en fatsoenlijke stekkers/contrastekkers). Ook heb ik ring van Koilon liggen en heb ik de kussens van de tuinset tegen de achterwand gezet om die wat minder hard te maken.
Ook heb ik zo'n elektronisch kastje (ik ben de naam vergeten) wat zorgt dat het geluid aangenamer klinkt.

Walt

Bedoel je zo'n Acoustic Revive schumann resonator?

Heintje

Precies, en wel eentje die is gebouwd in een workshop van Audioclub Limburg.

oordopje

Grappig, zit net naar de resultaten van een schumanresonator te luisteren. Bijzonder verhaal waar ik hier binnenkort even verslag van zal doen. Nu eerst slapen.
SteinH1 2x/ARS Acoustica voor/REL Q200Sub/Stein Speakermatch Plus/Sonneteer Alabaster/Tentlab Bdac+SR purple/2xMonarchy DIP's/Denon1740dvd/Onkyo surround processor/ Cambridge Minx 12 achter/JKE interlinks/Supra 2,5 aanvoer/Stetzerizer/KempQA/Chromecast audio/Entreq Silver Minimus
Auto: Mark Levinson

MYRYAD

Het heeft ook een nadeel, dat verbeterde stroom toevoer.
Luisterend naar de Slagerij van Kampen hoorde ik, en mevr. Myryad, een veel ruimtelijker muziek. Tweede nummer van de Slagerij Live, daar klinkt de grote zware tromals in de kamer staand, ruimtelijk!  De bas is minder bonkerig, meer ruimtelijk. Het volume kan omhoog zonder dat het gaat bonken.  Je hoort 1 slag op de grote trom, als 1 slag.
Zonder "geruis".
Nadeel komt nu: de buren!
Oke, het volume stond mooi open, maar ze konden de lage drum en midden drum, de slagen tellen!

Na een aantal dagen "spelen" merk ik dat de cd van de Slagerij minder vermoeiend klinkt.  Interessant dat andere item hierover!

We hebben een cd van het Glinka koor uit Petersburg. Met oa een bas die heel laag kan komen.
Die stond ook meer "in de kamer te zingen". Maar bovenal een genuanceerder geluid.
Heb er eigenlijk niet de juiste woorden voor, maar het is een upgrade van geluids beleving en kwaliteit, zonder upgrade van componenten van de installatie!
Kortom met mijn niet eens high-end installatie, hoor ik positieve verschillen.
En ga ik begrijpen wat minder vermoeiend luisteren betekend!