• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

HiFi en Home Cinema

Gestart door H.W., 1 oktober 2004, 12:12:16

Vorige topic - Volgende topic

turbomarco

High end = geen hifi ;D

volgens weet niemand hier wat hifi is :laugh:

Gerald

theo technics

7 oktober 2004, 17:31:28 #47 Laatste wijziging: 7 oktober 2004, 17:44:18 door theo technics
Citaat van: turbomarco op  7 oktober 2004, 17:24:17
High end = geen hifi ;D

Wat betekent HiFi

HiFi is een afkorting van het engelse "High Fidelity", in het Nederlands: "Grote Getrouwheid"
Er wordt mee bedoeld dat de geluidsweergave een grote getrouwheid vertoont met het origineel, doorgaans het geluidsbeeld in de concertzaal of de opneem studio.
In de 50/60-er jaren is door enkele elektronica tijdschriften het gebruik van de Nederlandse term 'Werkelijkheids Weergave' aangemoedigd. Dit is niet gelukt. De afkorting WW heeft later een geheel andere betekenis gekregen.
;)
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

Audiopaul

Citaat van: Hififreak op  7 oktober 2004, 18:44:53
Citaat van: turbomarco op  7 oktober 2004, 17:24:17
High end = geen hifi ;D

Marco, je valt me tegen!

WWW.HIFIFREAK.NL

:D :D :D EN ER GAAT EEN WERELD VOOR JE OPEN.

en voor degene die ook niet wil dat die wereld voor je open gaat heb ik nog wel een goed en gratis spamfilter!  :laugh: ;D ;D ;)
www.Audioreview.nl

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

turbomarco

Viking

Citaat van: theo technics op  7 oktober 2004, 17:04:28
Citaat van: Japie op  7 oktober 2004, 16:59:09
Citaat van: theo technics op  7 oktober 2004, 16:21:26
HIFI normen
a. Tuner
Gevoeligheid < 1,5 µV
Selectiviteit > 60 dB
.....
Deze...

Deze dus ::)

DIN EN 61305-1, Ausgabe:1996-02
Hi-Fi-Geräte und -Anlagen für den Heimgebrauch - Verfahren zur Messung und Angabe der Leistungskennwerte - Teil 1: Allgemeines (IEC 61305-1:1995); Deutsche Fassung EN 61305-1:1995

Theo, bedoel je dat die debiele specs die je een paar postings eerder deed, de DIN61305-1 is?
Luister naar de muziek, niet de apparatuur!

theo technics

Citaat van: Viking op  8 oktober 2004, 12:40:27
Citaat van: theo technics op  7 oktober 2004, 17:04:28
Citaat van: Japie op  7 oktober 2004, 16:59:09
Citaat van: theo technics op  7 oktober 2004, 16:21:26
HIFI normen
a. Tuner
Gevoeligheid < 1,5 µV
Selectiviteit > 60 dB
.....
Deze...

Deze dus ::)

DIN EN 61305-1, Ausgabe:1996-02
Hi-Fi-Geräte und -Anlagen für den Heimgebrauch - Verfahren zur Messung und Angabe der Leistungskennwerte - Teil 1: Allgemeines (IEC 61305-1:1995); Deutsche Fassung EN 61305-1:1995

Theo, bedoel je dat die debiele specs die je een paar postings eerder deed, de DIN61305-1 is?

Nee helaas Viking dat zijn nog de oude normen ::)
Ik kan die nieuwe normen alleen krijgen tegen betaling :(

Groetjes Theo

de naam is bond, bond jas

ik heb stereo en HT nu perfect geintergreerd met de nadruk op stereo. De HT beinvloed het geluid van de stereo absoluut niet

muziekfreak

Citaat van: distortion op  6 oktober 2004, 18:03:55
Het is misschien handig als we eerst HIFI definiëren. Hifi stond vroeger voor High fidelity/hoige betrouwbaarheid, en niet voor Esthetiek of natuurgetrouw. Alleen nu associëren veel mensen, waaronder ik ook, hifi met het laatste.
Dit geld dus ook voor home cinema. Twee kanaals versterking is ook home cinema lijkt mij. Je hoeft niet per se 4.1 of hoger te hebben.

Dus....

Klopt niet helemaal....ken je het woord High-end....dat heeft nix met hifi temaken zoals jij het omschrijft, high-end is het echte audiofiel zijn en een dure set kopen [in mijn geval opbouwen] enzenz...

theo technics

Citaat van: muziekfreak op 14 oktober 2004, 23:09:23
Het is misschien handig als we eerst HIFI definiëren. Hifi stond vroeger voor High fidelity/hoige betrouwbaarheid, en niet voor Esthetiek of natuurgetrouw. Alleen nu associëren veel mensen, waaronder ik ook, hifi met het laatste.
Dit geld dus ook voor home cinema. Twee kanaals versterking is ook home cinema lijkt mij. Je hoeft niet per se 4.1 of hoger te hebben.

Dus....

Klopt niet helemaal....ken je het woord High-end....dat heeft nix met hifi temaken zoals jij het omschrijft, high-end is het echte audiofiel zijn en een dure set kopen [in mijn geval opbouwen] enzenz...

Klopt helemaal ;)

beunky

Citaat van: muziekfreak op 14 oktober 2004, 23:09:23

Dus....

Waarom 'duur'?
Wat is eigenlijk 'duur'?
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
--------------------------------------------------------
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."

Neem ook een kijkje op mijn site :-)

turbomarco

100euro voor een wekkerradio is duur,maar dat is dan nog geen high end ;D

beunky

Citaat van: turbomarco op 15 oktober 2004, 00:28:46
100euro voor een wekkerradio is duur,maar dat is dan nog geen high end ;D

Jij snapt het, het is RELATIEF. Dus onbruikbaar tenzij je het helder formuleert en dat ook algemeen onderkend wordt.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
--------------------------------------------------------
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."

Neem ook een kijkje op mijn site :-)

Lars

Citaat van: de naam is bond, bond jas op  8 oktober 2004, 21:14:02
ik heb stereo en HT nu perfect geintergreerd met de nadruk op stereo. De HT beinvloed het geluid van de stereo absoluut niet

Bij mij hetzelfde. Het zelfs zo dat ze beide in stereo worden weergegeven. :P

Ik doe nog niet aan surround, kost me te veel ruimte. En dan zou ik een andere of extra versterker moeten aanschaffen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Mijn mening over high-end is dat high-end niet bestaat, alleen hifi. hifi beslaat alles wat meehelpt om het geluid wat weer gegeven wordt, zo natuurtrouw mogelijk weer te geven.
Van mij part mogen ze de term hifi in de ht gebruikt worden. Zelfs voor beeld, aangezien die ook voor hetzelfde effect kunnen zorgen als het geluid.
Groeten,
Lars.

"Believe nothing, no matter where you read it, or who said it, no matter if I have said it, unless it agrees with your own reason and your own common sense."
"You know what music is? A harmonica connection between all human beings."