• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Goede oortjes met draad?

Gestart door Bellini, 19 april 2024, 10:26:20

Vorige topic - Volgende topic

Bellini

Recent heb ik de Discman die ik vroeger had aangeschaft. Leuk, jeugdsentiment. Deze leg ik op kantoor neer zodat ik op rustige dagen een cd kan beluisteren. Daarvoor heb ik voor twee tientjes de Apple oortjes met 3,5 mm jacket aangeschaft. Ik herinner me van 'vroeger' dat hier mooi geluid uit kwam en dat ze fijn zaten (beter dan die zachte plastic rondjes die je in je oor moet drukken). Het geluid is iets beter dan oorjtes die bij een Samsung telefoon zitten maar meer dan dat is het ook niet.

Als ik mijn grote Sennheiser hoofdtelefoon aansluit klinkt het stukken beter - gewoon zoals het thuis via de CD-speler ook klinkt. Dus het ligt niet aan de Discman.

De vraag is welke oortjes met draad wel heel goed geluid geven (en geschikt voor klassieke muziek).

Tom!

Geen suggestie voor oortjes, maar ern Discman is wel erg leuk inderdaad. Ik gebruik er ook een om mijn CDs af te luisteren, lekker op de bank met een stapeltje CDs. Ik luister geen klassiek, dus vandaar geen suggestie.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

neckfox

Met grote tevredenheid gebruik ik een Sony XBA-40 van zo'n tien jaar geleden. Is nog tweedehands te krijgen. Heb die ook gebruikt met draagbare cd-spelers naast flash players, mobiele telefoons en draagbare DAC-versterkers. De opvolger, de MDR-XB55AP met microfoon van 2 jaar geleden is niet beter. Wel iets te veel bas, maar evenwichtiger dan Sennheiser IE80, Ultimate Ears Triple.Fi 10, Shure SE530, AKG K3003, Etymotic ER4 of zelfs de JVC HA-FX700, ook zeer goed. Nog net niet zo goed als Sony MDR-E888 (nog ouder en nog grotere reputatie). Zitten goed, lekker stevig en makkelijk schoon te houden. De vergelijking met draadloze in-ears doe ik even niet.
Denon DTR-100P, Sony DTC-59ES, TCD-D100+RMR-D100, DTC-ZA5ES, DTC-ZE700, Marantz CD-10, DR-6000, Sony MDS-JA333ES, MDS-JB980, T+A Music Pl, Funk CAS-2, Funk LAP-1, Hucht CDQ1-IHF, Yamaha CX-1000, Luxman M-03, Onkyo T-9090 II, Audio-T. ART-1, Denon DP-67L, KEF Ref 203, Stax Omega II, SRM-007t, SR Lamb