Platenwasmaschine

Gestart door Jan66, 21 april 2024, 10:59:13

Vorige topic - Volgende topic

Jan66

Ben me nog steeds aan het oriënteren naar een platenwasmachine. Nu heb ik 3 verschillende platenwasmachine op het oog, te weten:
- Record Doctor VI
- Watson Record Cleaning Machine
- HumminGuru Ultrasonic Vinyl Record Cleaner

Elk heeft z'n eigen techniek met hun voor- en nadelen, maar welke kun je het beste nemen?
Waar kun je het beste de platen wassen met behulp van een platenwasmachine? Vind het wassen van platen met een Knosti altijd een knoeiboel, daarom doe ik het nauwelijks.

Geen hond

Die laatste wegens ultrasoon,
zou ik denken
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Duclaasie

Bewust geen OkkiNokki? Die Watson en Record doctor geven sowieso geen steun aan je LP's, dus die zouden voor mij afvallen.

Overigens is platen wassen ook mét een platenwasser nog steeds een bewerkelijke pokkeklus.

Jan66

Hoe is de huidige Okki Nokki qua kwaliteit?

Duclaasie

Bij mij bevalt hij uitstekend. Daarnaast is de nieuwste versie ook nog eens een stuk stiller. Daarbij zijn de onderdelen ook allemaal makkelijk los verkrijgbaar

Heintje

Al is het maar een ouwe Okki Nokki: je hoeft je platen er maar één keer mee te wassen als je het met een goede vloeistof doet (daarna bleven ze bij mij goed) ...

minplus

Doorgerookte exemplaren van de kringloop 2x.
Maar ook daarna is het zinvol ze af en toe op de Nokki te behandelen, tenzij je nat afspeelt met een lenco-cleaner, wil je een LP optimaal houden want er komt toch stof op en bij Sahara-wind ook zand.
If nothing goes right, go left. If nothing's left, go right

Geen hond

We hebben hier in de omgeving heel veel bouwwerkzaamheden en daardoor idioot veel stof .
Dat komt overal in waardoor ik heel vaak alles binnen stofvrij moet maken .
Platen draaien doe ik even voorlopig niet .
Iedere keer ondanks nieuwe hoezen en wassen is het weer raak .
Alle spullen zijn binnen een etmaal weer stoffig
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Jan66

Heb ik een vraag, welke is de betere, de HumminGuru of de Okki Nokki? Of maakt het niet uit en zijn ze beiden goed, want dan kies ik voor het gebruiksgemak van de HumminGuru.

Faxe

Bij H&C Hifi vorige week een tweede kans Okki Nokki One gekocht voor 369 euro. Dit zij nieuwe apparaten met volledige garantie die ze hebben opgekocht omdat ze zijn afgekeurd vanwege oppervlakkig krassen op de buitenkant.

Duclaasie

Citaat van: Jan66 op 22 april 2024, 17:46:12Heb ik een vraag, welke is de betere, de HumminGuru of de Okki Nokki? Of maakt het niet uit en zijn ze beiden goed, want dan kies ik voor het gebruiksgemak van de HumminGuru.

Ze werken op basis van verschillende principes met elk hun voors en tegens. Het voordeel van de OkkiNokki is dat bij goed gebruik en de juiste schoonmaakmiddelen je platen ook (langdurig) anti-statisch zijn. Of dat bij de HumminGuru ook zo is betwijfel ik.

renewouters

Citaat van: minplus op 21 april 2024, 19:43:09Doorgerookte exemplaren van de kringloop 2x.
Maar ook daarna is het zinvol ze af en toe op de Nokki te behandelen, tenzij je nat afspeelt met een lenco-cleaner, wil je een LP optimaal houden want er komt toch stof op en bij Sahara-wind ook zand.

Even een zijsprongetje: bij de kringloop hier staat werkelijk alleen maar rommels in de LP bakken. Van die slecht geperste verzamelalbums, hoempapamuziek, etc. Zijn er ook kringloopwinkels waar een wat beter assortiment is? (voor nog steeds schappelijke prijzen)

dimitri

Citaat van: renewouters op 24 april 2024, 17:23:08
Citaat van: minplus op 21 april 2024, 19:43:09Doorgerookte exemplaren van de kringloop 2x.

Even een zijsprongetje: bij de kringloop hier staat werkelijk alleen maar rommels in de LP bakken. Van die slecht geperste verzamelalbums, hoempapamuziek, etc. Zijn er ook kringloopwinkels waar een wat beter assortiment is? (voor nog steeds schappelijke prijzen)
Haha, ja in kringloopwinkels van voor 2008.
Technics SL-1500C | Shure V15-III/SAS & Denon DL-103/FG2 | Luxman C-02 / M-02 | Tannoy Arden mk.1 (met Peter GRF-R x-overs)

Wim72

De gewilde exemplaren worden bij inname eruit gevist apart gehouden en verkocht aan handelaren die ze weer te koop aanbieden op platenbeurzen en tweedehands winkels hoempapa en ander meuk wordt in de kringloopwinkel gelegd.
Hetzelfde geld voor gewilde waardevolle vintage hifi apparatuur wat wordt ingeleverd dit wordt ook apart gehouden verkocht aan handelaren die het op internet plaatsen het overige meuk wordt in de kringloop geplaatst.

Ik ken een aantal mensen die er werken of hebben gewerkt in het verleden...

Tot 2016/17 kon je nog wel eens scoren in kringloopwinkels bij mij in de buurt maar ik kijk al jaren niet meer alle troep wat er ruim 6 jaar geleden lag ligt er nu nog gesubsidieerd te verstoffen en ruimte innemen.

RJVR

@wim 72
Dat zag ik laatst hier ook in de kringloop. Iemand zat alle LP's door te spitten, dacht dat het een klant was, beek hij daar te werken.... Nog wel 2 interessante LP's weten te scoren maar het is eigenlijk de moeite niet om al die bakken door te lopen.

Gelukkig nog wel veel goede kringloop LP's kunnen kopen 10 jaar of langer geleden voor een paar euro.
Nad D3020, B&W Dm 2A, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.