• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Steve Guttenberg Audiophiliac

Gestart door Wim72, 30 april 2024, 18:51:01

Vorige topic - Volgende topic

Wim72

30 april 2024, 18:51:01 Laatste wijziging: 30 april 2024, 18:53:17 door Wim72
Dit soort recencies zegt mij niet zoveel maar nu wel een Nederlands hoogwaardig hifi produkt wat onder de aandacht wordt gebracht bij een breed publiek!

Mola Mola
https://www.mola-mola.nl/

https://youtu.be/6b1wfthmAXM?si=wCECCygW2lW6Qyrp

minplus

Niet mijn voorkeur qua uiterlijk. Sommige links doen het niet maar zag wel een positieve review van 7 jaar geleden dus ze zijn er al aardig lang.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Wim72

Mola Mola is onderdeel van Hypex Electronics maar ontwikkeling en productie van Hypex/NCore etc is allemaal verhuist van Groningen naar Maleisië, Mola Mola het high-end gebeuren is gevestigd op de oude locatie.

minplus

Wim72

Citaat van: minplus op 30 april 2024, 22:01:47?

Mola Mola
Mola-Mola.nl
Kattegat 8
9723JP Groningen
Tel: +31(0)505264993

Hypex Electronics B.V.
Kattegat 8
9723 JP Groningen
The Netherlands

info@seetekodm.com.my
Tel: +60 4 593 0055
No.1757, Lorong Industri 3,
Taman Nibong Tebal,
14300 Nibong Tebal
Pulau Pinang, Malaysia

https://www.hypex.nl/
https://www.seetek.com.my/

minplus

Ah, de verkoop in Nederland zit dus nog op het Kattegat maar het wordt in Maleisië gemaakt.

Trouwens fraai, die straatnamen in Groningen. Kattegat, Koude gat, Kromme Elleboog, Achter de Muur, Achterom, Achter de Barakken, enz.

renewouters

1 mei 2024, 21:14:14 #6 Laatste wijziging: 1 mei 2024, 21:16:50 door renewouters
Citaat van: minplus op  1 mei 2024, 20:06:02Ah, de verkoop in Nederland zit dus nog op het Kattegat maar het wordt in Maleisië gemaakt.

Trouwens fraai, die straatnamen in Groningen. Kattegat, Koude gat, Kromme Elleboog, Achter de Muur, Achterom, Achter de Barakken, enz.

Kromme Elleboog en Achterom hebben we in Dordrecht ook :-)
Ik snap overigens wel dat de productie is overgeplaatst naar een land waar je massaproductie kunt doen. Die Hypex modules vindt je tegenwoordig echt overal. Zelfs in versterkers waarvan de fabrikant claimt het zelf ontworpen te hebben. Wat mij vrij stug lijkt als een bedrijf met een relatief klein R&D team in korte tijd Class D versterkers kan ontwikkelen die net zo goed zijn als die van Hypex waar jaren ontwikkeling in zit. Ik ga geen namen noemen maar aan de specs is gauw genoeg te zien welke ik bedoel. 

Wim72

Citaat van: minplus op  1 mei 2024, 20:06:02Ah, de verkoop in Nederland zit dus nog op het Kattegat maar het wordt in Maleisië gemaakt.

Ja en nee, de fabricage van alle onderdelen ook hypex modules die Hypex produceert is in 2013 al verplaatst naar Maleisie i.v.m. lagere kosten maar Mola Mola high-end lijn wordt in Nederland gebouwd.

mediator

Mola mola zegt me niet zoveel. Ik ken het merk maar verder niets. Steve Guttenberg is voor mij een betrouwbaar adres die richting kan geven in hoe iets klinkt.

Shibata

De recensies van Steve Guttenburg zijn ongeveer net zo nuttig als de folders van een merk. 😂
Alles is altijd, great en hij omschrijft het geluid met wollige taal. Nog nooit heb ik hem iets negatiefs horen zeggen.🫤
En nou hoef je een Merk of model ook niet helemaal af te zeiken, maar er zijn genoeg reviewers die wel hun eerlijke mening geven over hifi apparatuur als er dingen tegen vallen, of zelfs ronduit rotzooi is.
Waarom geen Vliezen? Ik mag geen Vliezen, het enig vlies dat mijn vrouw had heb ik verprutst ;)

Duclaasie

Ach, op ASR is ook de algemene consensus dat iets goed klinkt als het goed meet.

mediator

Precies ieder zijn ding. Op ASR zitten weer mensen die dat voor waar aannemen. Op basis van Guttenberg en wat hij erover zegt kan ik precies inschatten wat mij aan apparatuur wel en wat mij niet gaat bevallen. Meer kan ik niet vragen. Sowieso spreken we hier over iemand met een enorme bak aan ervaring met allerhande apparatuur.

Wim72

3 augustus 2024, 16:51:52 #13 Laatste wijziging: 3 augustus 2024, 17:04:40 door Wim72
Guttenburg ondanks zijn ruime ervaring is en blijft gewoon gesponsorde content, heel af en toe zoals met Mola Mola komt er iets met een Nederlands oorsprong of connectie voorbij waaien dat is wel leuk.

De Hypex modules ontwikkeld in Nederland oorsprong Philips voortgezet en doorontwikkeld door Hypex en geproduceerd in Maleisië zitten in Mola Mola NAD en de Amerikaanse high-end producent PS Audio gaat (waarschijnlijk) ook overstappen op Hypex modules.