• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Nilai luisterervaringen

Gestart door Vhond, 15 mei 2024, 14:21:10

Vorige topic - Volgende topic

Vhond

Iemand met luisterervaringen met de Hypex Nilai versterkers?
Is niet veel over te vinden, behalve het vergelijk met oa Purifi door Alphaaudio en wat (opmerkelijk uiteenlopende ervaringen) op ASR??

Vhond

Geen hond

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Leobus

Hier was ik bij.
Ik vond de Nilai lekkerder klinken. Maar over smaak........
https://sites.google.com/site/avmnaudioclub/December
Groet,
Leobus

marc audio

En hier ook nog e.e.a. over dezelfde bijeenkomst.

Link

Vhond

Ok, ben de Nilai aan het overwegen maar zou ze het liefst eerst willen beluisteren en aangezien het zelfbouw producten zijn...

Leobus

renewouters

Is Nilai de DIY versie van nCore? Ik zie dat er voor de DIY markt UcD & Nilai wordt verkocht. Het lijkt me niet logisch dat Nilai dan boven nCore zit, als je ziet welke fabrikanten nCore gebruiken in hun producten.

Walt

Nilai is beter dan NCore inderdaad.

Vhond

Citaat van: Leobus op 10 juni 2024, 13:25:02Bij de demo bij de AVMN zag ik toch echt een complte set overhandigd worden.
Kijk hier even:
https://www.soundimports.eu/nl/hypex-nilai500-1ch.html?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI3omR4PXQhgMVo6ODBx3b2yTuEAAYASAAEgLyvPD_BwE
Groet,
Leobus
Ze hebben zowel geassembleerde als DIY versie zie ik.

Zou ook interessant zijn om er 1 in het Midden van het land te kunnen beluisteren (al blijft eigen set voorkeur genieten natuurlijk)...

RobTT

Ik luister sinds een aantal maanden naar de Nilai's in de vorm van twee zelf in elkaar gezette monoblokken. Daarvoor ruim een jaar de nCore gehad. Naar mijn mening is de Nilai echt de betere versterker, Meer ruimte, diepte, resolutie, een gave en natuurlijke klank. Naast alle versterkers die ik hier heb gehad (NAD, Onkyo, Denon en de nCore) heeft de Nilai geen 'eigen klankje, signatuur of hoe je dit ook noemen wil. Heel neutraal maar allerminst saai. Grote aanrader wat mij betreft, raak nog steeds onder de indruk bij muziek die ik goed ken.

Vhond

@Robtt: waar bestaat de rest van je set uit?

renewouters

Citaat van: RobTT op 16 juni 2024, 22:26:26Ik luister sinds een aantal maanden naar de Nilai's in de vorm van twee zelf in elkaar gezette monoblokken. Daarvoor ruim een jaar de nCore gehad. Naar mijn mening is de Nilai echt de betere versterker, Meer ruimte, diepte, resolutie, een gave en natuurlijke klank. Naast alle versterkers die ik hier heb gehad (NAD, Onkyo, Denon en de nCore) heeft de Nilai geen 'eigen klankje, signatuur of hoe je dit ook noemen wil. Heel neutraal maar allerminst saai. Grote aanrader wat mij betreft, raak nog steeds onder de indruk bij muziek die ik goed ken.

Ik zag pas een review waarbij Nilai en Eigentakt naast elkaar werden vergeleken. Conclusie was dat het op eenzelfde hoog niveau zat maar dat het klankkarakter iets anders was. Bruno heeft dus blijkbaar de mensen bij Hypex goed opgeleid voordat hij verder ging met Purify.

RobTT

Dat was waarschijnlijk de review van de Alpha Audio jongens?

@Vhond: De speakers zijn een zelfbouwproject met AudioTechnology en Mundorf AMT, een Denon receiver die alleen als Dac en voorversterker/volume gebruikt wordt (front versterkers afgekoppeld), verder een Sony bluray speler voor het afspelen van o.a. Sa-cd's. Beneden 120 Hz naar de nCore die 2 subwoofers aanstuurt.
Als je een keer wil luisteren dan is dat wel te regelen wat mij betreft.

Vhond

@RobTT: heb je een PM gestuurd.