• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Philips cd 204 modificatie

Gestart door Allagamma, 2 juni 2024, 15:01:40

Vorige topic - Volgende topic

Allagamma

Goedemiddag,

Via marktplaats heb ik een mooi uitziend exemplaar van de Philips cd204 kunnen bemachtigen. Wat is bij deze speler het verschil als je reviseert of reviseert en modificeert?

minplus

Gereviseerd is het een oerdegelijke goede CD-speler. Met modificatie erbij wordt de speler totaal omgebouwd naar een oerdegelijke fantastische speler.
Het zou mooi zijn als je de 2 zou kunnen vergelijken maar dat is moeilijk want wie heeft beide.
Los van het feit dat voor sommige mensen al sinds het verschijnen van de CD-speler van mening zijn dat er onmogelijk verschillen tussen CD-spelers kunnen zijn want 0=0 en 1=1. Waarbij de Flips in het nadeel zou zijn vanwege het aantal bits.

Geen hond

2 juni 2024, 20:58:45 #2 Laatste wijziging: 2 juni 2024, 21:05:38 door Niemand
een wereld van verschil zelfs met een normale 204 qua weergave en plaatsing eventueel luisterbezoek mogelijk.
Ik ken geen betere cd spelers
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Theo van Wermeskerken

Eerst even een waarschuwing : ook een net exemplaar van een liefhebber is 40 jaar oud en zit vol componenten die zeer ver over de maximale houdbaarheid zijn.
Om het allemaal nog wat erger te maken staan al die oude spelers nog ingesteld op de toenmalige netspanning van 220 volt.
Met de vele zonnepanelen van tegenwoordig kan die netspanning nu oplopen naar waarden rond de 250 volt.
Neem zo'n 204 dus beslist niet in gebruik zonder een verregaande revisie van het hele apparaat en zeer zeker een complete revisie van het voedingsdeel en instellen van de nettrafo op de hoogste tap.
Als dat allemaal met de juiste componenten ( geen computer elko's bv ) is gedaan kun je hem na afregeling van diverse zaken wel weer in gebruik nemen.
Echter haal je dan nog maar enkele procenten van de mogelijke kwaliteit als je hem niet gaat modificeren.
Daar zijn de laatste jaren diverse methodes en upgrades voor ontwikkeld waarvan de laatste met styroflex condensatoren er een speler van maakt die praktisch elke andere speler en streamer / dac combi het leven zeer moeilijk maakt.
Dat is dan allemaal op het klankmatige vlak.
De aanpassingen met de vd Heide modificaties maken er als extra dan een machine van die echt muziek maakt.

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

Allagamma

Als de speler voorzien is van nieuwe componenten hebben die dan ook een bepaalde houdbaarheidsdatum of kan ik vele jaren vooruit. Ik wil hem sowieso laten repareren.

oordopje

Hebben al die modificaties dan betrekking op het DAC gedeelte of hebben ze (ook) betrekking op de prestatie als loopwerk?
SteinH1 2x/ARS Acoustica voor/REL Q200Sub/Stein Speakermatch Plus/Sonneteer Alabaster/Tentlab Bdac+SR purple/2xMonarchy DIP's/Denon1740dvd/Onkyo surr. proc./ Cambridge Minx 12 achter/JKE interlinks/Supra 2,5 aanvoer/Stetzerizer/Schuman r./KempQA/Chromecast audio/Entreq (Silver)Minimus en Olympus Ten

minplus

Een door Theo gereviseerde en gemodificeerde is beter dan nieuw met een oerdegelijk loopwerk.

Geen hond

Dat zeker wel , ik heb er zo 4 hier .
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden