• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

mcIntosh en JVC

Gestart door minplus, 4 juni 2024, 20:44:44

Vorige topic - Volgende topic

minplus

Henk henk henk henk verdomme.
Had een nieuw topic met lange tekst aangemaakt en bij een poging foto's toe te voegen ging het mis.
Ik ga het nog een keer proberen en misschien maar 5x tussendoor plaatsen, dus wacht even af.

Twee weken geleden zette ik van de MC502 de schakelaar op on en die draaide door ipv klik.
Muziekje gespeeld op laag volume en geen probleem, dus nou ja.
Drie dagen later wat harder en de bas van de linker Leak flubberde.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

minplus

Wachten.

Hoopte dat het niet de Leak was want die hangt op 3 meter hoog aan een balk en is met 3 man te verwijderen en zeker niet in m'n eentje op een ladder.

Dus moed verzameld en vandaag de 502 504 set los gekoppeld, is een enorme klus en een JVC VN-900 uit een logeerkamer er voor in de plaats gezet, een schitterende machine.
En super, de linker Leak klinkt weer normaal.

minplus

Wachten.

Ik hoef dus niet mensen op te roepen en op ladders te klimmen. Het ligt aan de oeroude McIntosh.
Die set mot dus maar eens naar Opa Spylac als hij er zin in heeft en ik in de buurt ben. En doont wurrie, Opa, de eindtrap weegt 12 kilo en de voortrap de helft.

minplus

Wachten.

Maar wat klinkt die Mac set mooier.
Strakkere bas, voller en warmer geluid. Velen zullen de JVC mooier vinden.
Men noemt het geluid analytischer.
Vrouwlief vond het scheller en ik ook, ook al is het een mooi geluid.

minplus

En nu als het nu lukt de foto's:

minplus

Eentje gelukt , bij de 2e ging het weer mis, dus....

minplus

Pfoei, het is gelukt, het is wat. 8)

Schitterende versterkers maar ik prefereer de Mac.
Qua uiterlijk en geluid voor mij mooier.
Denk dat ik een uitzondering ben.

morph

minplus

Mooie samenvoeging zonder de afbeeldingen. Was de vorige keer ook wel gelukt tot ik afbeeldingen wilde toevoegen.
Ben wel benieuwd wat jij van het uiterlijk vindt want het verschil in geluid ken je ongetwijfeld niet.

morph

4 juni 2024, 22:14:39 #9 Laatste wijziging: 5 juni 2024, 10:59:55 door morph
Over het algemeen vind ik zo min mogelijk lichtjes en donker front het mooist. Ik stel bijvoorbeeld mijn versterker in als ik erbij ben.
Soms is een lichtje als aanduiding handig wanneer het een ook op afstand te bedienen apparaat betreft.
Hoewel ik zwart dus wel wat mooier vind, zou hier, alleen beoordeeld op uiterlijk, de JVC mijn voorkeur hebben.

Als het geluid mij niet zou bevallen, speelt uiterlijk amper een rol.
In het ergste geval zou ik er dan een standaardje voorzetten waarin een platenhoes past om de boel te verhullen.
Maar dat gaat bij dit voorbeeld niet op.

minplus

Ik snap jouw probleem en de JVC is voor mij tig maal mooier dan wat nu in is, een egale grijze voorkant met 1 knopje of lichtje. Beetje als de auto's in Nederland de afgelopen tig jaren.