• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Haperende hoofdtelefoon via bluetooth TV

Gestart door olemla, 6 juni 2024, 11:03:50

Vorige topic - Volgende topic

olemla

Sinds enkele weken heb ik de Sony WH-H910N hoofdtelefoon. Deze heb ik via bluetooth aan mijn LG televisie gekoppeld. Meestal gaat het de eerste 10 tot 20 minuten prima, maar daarna valt het geluid zo'n beetje om de minuut heel even weg. Deze hapering is erg vervelend en ik vraag me af wat hier de reden van is. Zal het iets te maken kunnen hebben met een verstoring van het bluetooth signaal of misschien iets met de wifi/router instellingen?
Het vreemde is dat ik dit probleem niet heb als ik Netflix kijk, maar wel bij televisiekijken en bijvoorbeeld bij youtube of gamen via de ps4.

dimitri

Gebruik je de Sony app om je favoriete devices aan je koptelefoon te koppelen?
Technics SL-1500C | Shure V15-III/SAS & Denon DL-103/FG2 | Luxman C-02 / M-02 | Tannoy Arden mk.1 (met Peter GRF-R x-overs)

Regenpak

Citaat van: olemla op  6 juni 2024, 11:03:50iets met de wifi/router instellingen?
WiFi heeft niks met BT te maken. Dit soort fratsen is uitermate lastig te troubleshooten. Meestal is het een of andere bug ergens in. Het feit dat het met NF niet optreedt wijst daar al op. Probeer je LG eens te updaten of de Sony zelf. Soms raak je met een update van de regen in de drup. Zo had een helder licht bij de fruitige speeltjesmaker bedacht dat het wel een goed idee zou zijn om BT headphones (mijn Sony dus) in mono aan te sturen met iOS 17. Zelfs Sony kon me niet vertellen hoe dat te fixen. Bleek uiteindelijk een setting diep verstopt in Accessibility te zijn.

Tjerk
It's been Monday all week long!

olemla

Bedankt Dimitri en Regenpak voor jullie reacties. Ja, ik heb de Sony headphones app wel, maar daar kan ik de tv toch niet mee koppelen? Heb deze wel op 'stabiele verbinding' gezet. Ik vind het zo vreemd dat ik overal via de tv storing heb, maar niet bij het kijken naar Netflix. Is toch allemaal via dezelfde verbinding? Mijn LG geeft aan dat er geen nieuwe updates zijn. Iemand anders raadde mij aan de tv eens terug te zetten in de fabrieksinstellingen, dat ga ik deze week dan maar eens proberen...

Regenpak

Misschien dat bij NF de datarate via BT veel lager is dan bij andere bronnen. Maar daar schiet je natuurlijk niks mee op...

Tjerk
It's been Monday all week long!