Platenspeler voor een tiener

Gestart door Jan66, 29 juni 2024, 14:03:57

Vorige topic - Volgende topic

Tom!

Dat microsetje klinkt ook best OK, heb ik jarenlang als wekker gebruikt.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

luxman

Citaat van: Tom! op 30 juli 2024, 23:36:48Dat microsetje klinkt ook best OK, heb ik jarenlang als wekker gebruikt.

Idem hier en totaal niks mee. staat er nu nog steeds al speelt die geen muziek meer af ,daarom begin ik zelf maar te blĂ©ren als ik wakker word 😄.

Maar leuke set Jan heel veel luisterplezier voor jouw dochter toe gewenst .
NAD D3020. Onkyo. DX. 7555 .Pro-ject. Debut Carbon. Fostex FE206 E Fullrange speaker. Jbl lsr 305. Elipson Planet L speaker . Nikko 7075. Kef Cadenza speaker.
Arylic S10. preamp.   Xiaomi Mi TV Box streamer.

Jan66

De microset heb ik ruim 25 jaar geleden gekocht voor mijn ouders. Kostte toen 799 gulden. Nu heeft mijn dochter deze microset, omdat mijn moeder hem niet meer gebruikt.
Het is een degelijke, geen lichtgewicht, microset, er komt een alleraardigst geluid uit. Het is geen jammer van centen microset.

Wat ik heb gelezen in een Duitstalige test, dat deze Thorens TD201 de Mercedes is onder de instap platenspelers.
De vorige eigenaar heeft hem in de kleine 2 jaar dat hij hem heeft gehad nauwelijks gebruikt. Hij is gewoon in nieuwstaat, heb garantie tot november 2024. Heb de factuur meegekregen.
Mijn dochter heeft gisteren weer een LP gedraaid. Heb haar stap-voor-stap geleerd hoe ze de platenspeler moet gebruiken.