Platenspeler voor een tiener

Gestart door Jan66, 29 juni 2024, 14:03:57

Vorige topic - Volgende topic

Nicolas

Als het volautomatisch moet zijn heb ik met onderstaande oudjes goede ervaringen:

Technics SL-6. Heel compact, werkt als een CD speler.
Kenwood KD-5100. LET OP: de KD-1500 is heel courant, maar ik heb het over de KD-5100. Niet voor dyslectische personen! De KD-5100 is een zeldzame volautomaat, heel degelijke speler.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

minplus

Heb hier zelf een Technics SL-10. En een SL-6 aan mijn schoonzoon gegeven. Fijne spelers met een wat beperktere elementkeuze, maar ideaal voor een beginner.
If nothing goes right, go left. If nothing's left, go right

Nicolas

De SL6 was ook echt een andere manier om platen te beleven, omdat je zo eenvoudig een nummer kon kiezen of skippen.

Ik weet het, vloeken in de kerk...

Geen hond

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Audiofool

Koop een tweedehands pro-ject Essential voor haar prima ding voor jeugd,is plug en play en verkrijgbaar met phono voorversterker ingebouwd met USB.

Wil ze ooit iets anders dan verkoop je zo'n Pro-Ject ook zo weer voor een fatsoenlijke prijs.

Nicolas

Dat is een manuele als ik het goed heb? Er werd een volautomaat gevraagd.

minplus

Citaat van: Nicolas op  8 juli 2024, 21:35:47De SL6 was ook echt een andere manier om platen te beleven, omdat je zo eenvoudig een nummer kon kiezen of skippen.

Ik weet het, vloeken in de kerk...

Zo'n speler is een must voor een huidige tiener die makkelijk gewend is.

Heintje

Bij Sansui had je ook modellen die de lege groeven tussen de nummers konden herkennen en bv. "Nummer 7 konden opzetten". Maar waar die nu zijn gebleven?  :(

Sytze Fliege

Nou, hier heb je er eentje; klik!

Wel een beetje prijzig. Sharp heeft dit soort spelers ook gemaakt, Technics in ieder geval ook 3 (SL-15, SL-6 en de relatief onbekende SL-J33).

Ik draai nu zo'n dikke tien jaar mee in het vintage audio wereldje (mijn jeugd niet meegeteld :)), maar kom nog altijd verrassingen tegen, de Sharp VZ-2000 bijvoorbeeld. Echt nog nooit gezien. Ok, niet programmeerbaar, maar wel "autoreverse", cool!

Ach, 🐸 toch op!

Gelieve mij niet serieus te nemen, tenzij ik serieus ben

B. Gehakt

Heel cool, en een echte voorloper van de latere midi-set. Hoe blijft die lp zitten? Ik zie geen asje om 'm in positie te houden.
Deskundige

Sytze Fliege

Geen idee, maar als ik het zo zie zit de spindel én de motor in de klep.

Ach, 🐸 toch op!

Gelieve mij niet serieus te nemen, tenzij ik serieus ben

WanFie

Ik heb hier nog een Technics SL-J2 staan. Hij heeft echter onderhoud/reparatie nodig. De plateaumotor loopt wel, maar jengelt enorm. Het arm-mechanisme werkte de laatste keer dat ik er mee speelde nog prima.

Je mag hem zo op komen halen. Misschien is er hier iemand die hem de benodigde aandacht kan geven.

Zo een dus:

:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Jan66

Vandaag een Thorens TD201 platenspeler opgehaald, het heeft wel geen automatische bediening, maar ik zag hem op marktplaats staan voor minder dan de helft van de nieuwprijs. Hij ziet er echt nog als nieuw uit. Mijn dochter is er zeer blij mee.

Jan66

En foto's van de draaitafel samen met de rest van haar set:

minplus

Leuk setje voor je dochter. Genieten voor haar.
De draaitafel overstijgt de rest.