• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

digitale kabels geven storing bij Imac airplay signaal van Netwerkspeler naar ve

Gestart door wim bloemers, 2 juli 2024, 15:36:13

Vorige topic - Volgende topic

wim bloemers

Als ik muziek stream (MP3) vanuit mn Imac via wifi naar Yamaha netwerkspelert NPS303 en dan digitaal (coax/optisch) doorverbind naar mn Cambridge CXA81 krijg ik sputterende en onderbroken geluidsweergave. Dit gebeurt ook als ik de Imac via de netwerkkabel direct met de Yamaha verbind.
De weergave is wel goed als ik de Yamaha en de Cambridge via analoge kabels verbind.
Verder werkt alles oke, CD, internetradio, USB en ook Bluetooth kan ik zonder problemen digitaal doorlinken. Maar de MP3 tjes uit apple music dus niet, niet via wifi en niet via netwerk kabel. Weet iemand wat hier aan de hand is?
Thanks, groetjes, wim

Jan66

Al een ander digitale kabel geprobeerd?
Zijn de instellingen van de netwerkspeler goed?

dimitri

Zelf geen ervaring met Apple Music, maar ik verwacht dat ze niet enkel en alleen MP3's aanbieden? 
De DAC in de NPS303 is in staat om tot 192kHz/24b af te spelen, maar je Cambridge is 'beperkt' tot 16/24bit 32-96kHz (optisch)
Ik denk dat wanneer je de analoge output van de NPS303 aansluit op je Cambridge versterker, je geen haperingen meer hebt.
Technics SL-1500C | Shure V15-III/SAS & Denon DL-103/FG2 | Luxman C-02 / M-02 | Tannoy Arden mk.1 (met Peter GRF-R x-overs)

Heintje

De iMac kun je als oorzaak wegstrepen als het met een analoge aansluiting vlekkeloos werkt.
Ik zie dat zowel de Yamaha als de Cambridge een coaxiale aansluiting hebben. 
Neem die eens in gebruik, dan denk ik dat je problemen zijn opgelost. Dat klinkt vaak ook nog beter dan een Toslink aansluiting.
(En ik hoop dat niemand gaat miepen "dat digitaal digitaal is".)

dimitri

Digitaal is digitaal. Misschien zijn er wel externe factoren die voor interferentie zorgen o.i.d. maar dat is het dan ook wel.
Technics SL-1500C | Shure V15-III/SAS & Denon DL-103/FG2 | Luxman C-02 / M-02 | Tannoy Arden mk.1 (met Peter GRF-R x-overs)