• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Nieuwe Hoofdtelefoon ?

Gestart door pekelvlees, 6 oktober 2024, 14:13:19

Vorige topic - Volgende topic

pekelvlees

Hallo allemaal,
Ben opzoek naar een nieuwe hoofdtelefoon,kom zoveel moois tegen dat ik door het bomen het bos niet meer ziet.
Ik wil deze thuis op mijn hifiset gaan gebruiken (Marantz PM7000N).
Budget is ongeveer €300.
Of ik nu moet gaan voor een open of een gesloten model ben ik nog niet uit.
Wil gewoon lekker muziek kunnen luisteren zonder dat iemand in de woonkamer er last van heeft.
Tips en of ervaringen zijn van harte welkom.

Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i | Denon AH-D7200

Heintje

Luisteren, luisteren en (zelf) luisteren.

We hebben al tweemaal een hoofdtelefoon vergelijk gehad bij Audioclub Limburg.
Resultaten:
- hoge prijs is gen garantie voor een "goed" geluid
- ieder luistert anders en dat komt terug in de klank van de "beste" hoofdtelefoon
- vaak was er overeenstemming welke hoofdtelefoon allround het beste klonk en soms was dat een ouwe Philips hoofdtelefoon (in goede staat), waar bv. ook Stax en andere dure hoofdtelefoons meededen.

Dus gewoon zelf gaan luisteren, dat geeft de meeste kans op succes.

Vincent Kars

Citaat van: pekelvlees op  6 oktober 2024, 14:13:19zonder dat iemand in de woonkamer er last van heeft.
Dat gaat niet lukken met een open model.

B. Gehakt

6 oktober 2024, 17:33:34 #3 Laatste wijziging: 6 oktober 2024, 17:42:56 door B. Gehakt
Een gesloten model heeft nog een voordeel, je hebt minder last van omgevingslawaai. Het fijne detail dat een koptelefoon weergeeft kan al snel verloren gaan in omgevingslawaai. Dat is gewoon een afweging, ook of je een open koptelefoon fijner vind zitten bij lang dragen. Een model aanraden zal ik je zeker niet, daarvoor is naar mijn idee de juiste keuze gewoon te afhankelijk van persoonlijke smaak.

Edit: tiepvaud.
Deskundige

Regenpak

<anecdote>
Ik ben heel blij met mijn open Beyer DT990. Maar toen ik een gesloten DT770 Pro opzette vond ik die slechter klinken. Echter, na een poosje luisteren wenden mijn oren eraan en nu vind ik ze allebei fijn.
</anecdote>

Conclusie: je kan je oren "inspelen" op headphones.

Tjerk
It's been Monday all week long!

Geen hond

Ofwel :het is wat je gewend bent ;D
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

B. Gehakt

Dan is er nog zoiets als draagcomfort. Ook dat laat zich pas kennen in het gebruik. Wat voor de één prettig kan zijn is voor een ander te zwaar en hetzelfde over hoe strak het op de oren draagt. Gelukkig terwijl je voor de keuze voor het type geluid toch al langer zit luisteren kan je je gelijk een beeld over het draagcomfort vormen.
Deskundige

Sytze Fliege

Ik ben dan persoonlijk weer heel blij met mijn Fostex T50RP.

Dat was ik eerst niet, maar na behandeling was het een heel ander verhaal, een wereld van (positief) verschil.

Van je werk je hobby maken, 't is weer eens wat anders

Ach, 🐸 toch op!

B. Gehakt

Deskundige

pekelvlees

8 oktober 2024, 13:37:39 #9 Laatste wijziging: 8 oktober 2024, 16:51:59 door pekelvlees
Ga vrijdag luisteren-passen naar een Denon Hd 7200 en evt. nog andere hoofdtelefoons.

#VreesDatIkMijnBudgetMoetVerhogen
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i | Denon AH-D7200