• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

mag ik komen luisteren bij je?

Gestart door Jos de gekste, 24 juli 2024, 01:51:47

Vorige topic - Volgende topic

Jos de gekste

Beste levensgenieters,
Ik denk dat ik jullie best zo mag noemen?
dit is mijn 1e keer dat ik op het forum zit, dus laat ik me ook even voorstellen...
Mijn naam is Jos en ik woon in Eindhoven.
Net met pensioen (65) en nu volop tijd om in mijn audio installatie te duiken.
40 jaar geleden een paar Magnat All Ribbon speakers gekocht. die vond ik het mooist klinken.
In die tijd las ik Audio & Techniek, waar ik las dat kabels niet te dun mochten zijn.
dus dikkere LS kabels.
Dat gaf zo'n verandering , dat ik snel in de speakers ging kijken , of die kabel binnen ook dik was...nee, dus.
Je raad het: spoedig liep er luidsprekerkabel naar de units en werd de demping ook maar op zijn plaats gelegd.
Vanaf die tijd rolden de tranen vaak, omdat de viool zo mooi klonk, de blokfluit naar hout klonk en de bekkens echt metaal was. Ik draaide er zelfs klassieke muziek voor!!
Die speakers speelde toen op een audiofiele uitvoering (MKP condensatoren, styroflex bij de ingangen, gepaarde transistoren, extradikke printbanen, enz)van een 25 Watt zelfbouw versterker uit Audio en Techniek. Ik heb hem nog ergens staan. De speakers niet.
Nu heb ik een Theta Miles CD-speler, via Xindac gold/silver interlinks, naar Aaron 8S regelamp en via weer Xindac, naar 2x Mono Aaron 4, die via Xindac F2 LS kabels mijn gemodificeerde Magnat AR10 {gesloten model) en AR10P als supertweeter aanstuurt. O ja, net eigenaar geworden van Clearaudio Emotion draaitafel en clearaudio V2 phonotrap met zelfknutsel interlinks van microfoonkabel.
Aangezien ik van mineralen houd, en mijn huis ermee vol staat. ben ik gaan experimenteren met halfedelstenen op de meterkast. Meer rust in mijn geluid.
Zo heb ik door de jaren alles gedaan aan mijn kamer-akoestiek.
Een mede lid van dit forum is mijn kamer wezen doormeten en heeft diffusie- en absorptiepanelen en bas-absorbers geleverd.
Ik heb ook Tannoy DM7 gehad en Quadral TitanIV. maar uiteindelijk toch terug gegaan naar "mijn 1e liefde" Magnat All Ribbon serie.
mijn geluid bestaat nu uit een bubbel, alsof je in een koptelefoon zit.
Mijn aanpassingen zijn zoal: Orgoniet en halfedelstenen aangesloten op aarde in de meterkast. meer rust en ruimte.
speakerkasten beplakt met loodbitumen, dikke bekabeling met zilversoldeer, filter met betere componenten , hardwired, aansluitingen veranderd. middentoner gedempt met Twaron-haar. kast met Baily's longhair.
Een paar (parallel) AC en LS netfilters van Enacom: grote verandering, alles klinkt veel muzikaler en passender.
Verdikte contacten gesoldeerd in verdeeldoos en wat aangeknepen voor beter contact. lege stekkercontacten opgevuld met obsidiaan en zwarte toermalijn.
Zelfbouw AC kabels van Belden kabel en goedkope Gamma stekkers.
dikke houten (5 cm) plateau's in mijn audiorack.
houten steuntjes gemaakt om verdeeldoos en kabels boven de grond te houden: meer rust en stilte.
mooie dikke aardekabel aangelegd van beide verdeeldozen naar het stopcontact in mijn huiskamer(heeft geen aarde) om hem vervolgens nergens aan te sluiten. Ik hoor geen ruis via CD speler, zelfs vol volume niet. (wel van mijn phonotrap.)

Door de tijd heen heb ik meer rare dingen (buiten audio om) ervaren die ik voor onmogelijk hield, dus ik geloof wel in die onverklaarbare effecten. Quantum theorieën kan ik steeds vaker plaatsen.
ondanks dat ik chemisch analist en dus technisch opgeleid ben, ben ik ook een spiritueel persoon.
die geloofd en weet dat alles uit verschillende energieën bestaat. en dat we met zijn allen nog niet een procent weten, van wat bestaat.
Als voorbeeld de diepte van onze eigen aarde of van het heelal, waar pas alle theorieën overhoop werden gegooit door nieuwe metingen/beelden.
Dus mijn instelling is niet: meten is weten.
maar ik doe alles in mijn kamer om meer emotie te ervaren in de muziek.
Ook als ik er niks van begrijp. dat is niet het belangrijkste, alleen interessant.
Ik ben razend nieuwsgierig naar de nieuwe technieken als chips tegen je muur plakken, op de condensator of apparatuur. Maar dus ook heel erg in de denkwijze van de heer van der Heiden.
Ik snap het principe van homeopathie en dus ook het "programmeren" met energie.
met stenen doe ik dat ook: reinigen en programmeren. Bovendien heb ik al vanaf jonge leeftijd een hekel aan kunststoffen, dus die zijn er weinig in mijn huis. geheel volgens heer van der Heiden:)
Die meneer zag ook al snel in , dat je voor een natuurlijk beeld, geen onnatuurlijke grondstoffen moet gaan gebruiken. Dat je voor een ziekte in je muziekinstallatie geen pijnstiller moet geven, maar de blokkade moet opsporen. dus niet méér elektronica, maar juist terug naar de natuur.
Ik ben nu "steentjes" op mijn muren aan het plakken op luisterhoogte.  haha, vandaar mijn forumnaam.
Mijn muziek: alles wat lekker klinkt. maar ik heb nog veel CD's/LP's van Lou Reed, Tom Waits, Toto,en andere oude muziek. Mijn vetste muziek vind ik wel Thin Lizzy, live and dangerous.
Maar ook Diana Krall, Joe Jackson, Yello, Emma Shapplin, Beth Hart, George Michael, Metallica en Sarah Brightman leveren kippevel en/of tranen op.
als je dit alles wel es wilt zien en beluisteren, dan ben je welkom in Eindhoven met je eigen CD's platen.
Ik ben nog op zoek naar andere LS kabels, want mijn Xindac F2 zouden een slechte plaatsing veroorzaken en dat is wat ik nog mis: nog scherpere plaatsing. dus heeft er iemand nog iets liggen, wat ik voor een prikje mag hebben..
Mijn doel is niet: anderen de loef afsteken met kennis of bezit, anderen mijn mening opdringen, de draak steken met andere ideeën.
Mijn doel is optimaal genieten van mijn leven, mijn muziek.
genieten van het contact met jullie en de hoop dat mij dat ook nog iets dichterbij muzikaal genot brengt.
Een computer liefhebber ben ik niet, ook niet van mailen. (Is een understatement!!)
dus mijn mailcontact is niet voor mijn plezier , maar een noodzakelijk kwaad in mijn leven om verder te komen. Misschien ook de reden, dat ik geen wegwijs kan uit jullie website, haha.
IK heb al heel wat gelezen op jullie forum en ik moet zeggen, dat ik erg gefascineerd ben door de ontwikkelingen qua nieuwe uitvindingen. Ik zit op mijn mobiel te lezen, en zie nergens foto's. misschien toch mijn laptop es openen. misschien zie ik daar wel schema's en foto's.
Is de mobiele versie anders als de computerversie?
mijn plannen voor de toekomst: kristallenpoeders in glazen buisjes langs de kabels binden.
een koolstof staaf demagnetiseren, en in serie met mijn LS-kabels zetten, of in plaats van mijn kabels. Zelf een tegel maken van koolstofdoek op obsidiaan of shungiet, met schumann spoel, bergkristal en lamp, of spiegel(obsidiaanbol?) die deze straling kan reflecteren.

ik hoop wat reakties te zien.
groetjes, Jos

morph

Citaat van: Jos de gekste op 24 juli 2024, 01:51:47Een computer liefhebber ben ik niet, ook niet van mailen. (Is een understatement!!)
Misschien ook de reden, dat ik geen wegwijs kan uit jullie website, haha.
Wat indeling betreft iets anders dan.
Om deel te nemen aan een on-line forum hoeft men niet per se te houden van een computer of mail.
Het zal mogelijk een bijzondere ervaring worden bij discussies wanneer veel tekst tikken een probleem is.
Hoewel dat laatste niet blijkt uit bovenstaand bericht.

Niemand

Citaat van: Jos de gekste op 24 juli 2024, 01:51:47Beste levensgenieters,
Ik denk dat ik jullie best zo mag noemen?
dit is mijn 1e keer dat ik op het forum zit, dus laat ik me ook even voorstellen...
Mijn naam is Jos en ik woon in Eindhoven.
Net met pensioen (65) en nu volop tijd om in mijn audio installatie te duiken.
40 jaar geleden een paar Magnat All Ribbon speakers gekocht. die vond ik het mooist klinken.
In die tijd las ik Audio & Techniek, waar ik las dat kabels niet te dun mochten zijn.
dus dikkere LS kabels.
Dat gaf zo'n verandering , dat ik snel in de speakers ging kijken , of die kabel binnen ook dik was...nee, dus.
Je raad het: spoedig liep er luidsprekerkabel naar de units en werd de demping ook maar op zijn plaats gelegd.
Vanaf die tijd rolden de tranen vaak, omdat de viool zo mooi klonk, de blokfluit naar hout klonk en de bekkens echt metaal was. Ik draaide er zelfs klassieke muziek voor!!
Die speakers speelde toen op een audiofiele uitvoering (MKP condensatoren, styroflex bij de ingangen, gepaarde transistoren, extradikke printbanen, enz)van een 25 Watt zelfbouw versterker uit Audio en Techniek. Ik heb hem nog ergens staan. De speakers niet.
Nu heb ik een Theta Miles CD-speler, via Xindac gold/silver interlinks, naar Aaron 8S regelamp en via weer Xindac, naar 2x Mono Aaron 4, die via Xindac F2 LS kabels mijn gemodificeerde Magnat AR10 {gesloten model) en AR10P als supertweeter aanstuurt. O ja, net eigenaar geworden van Clearaudio Emotion draaitafel en clearaudio V2 phonotrap met zelfknutsel interlinks van microfoonkabel.
Aangezien ik van mineralen houd, en mijn huis ermee vol staat. ben ik gaan experimenteren met halfedelstenen op de meterkast. Meer rust in mijn geluid.
Zo heb ik door de jaren alles gedaan aan mijn kamer-akoestiek.
Een mede lid van dit forum is mijn kamer wezen doormeten en heeft diffusie- en absorptiepanelen en bas-absorbers geleverd.
Ik heb ook Tannoy DM7 gehad en Quadral TitanIV. maar uiteindelijk toch terug gegaan naar "mijn 1e liefde" Magnat All Ribbon serie.
mijn geluid bestaat nu uit een bubbel, alsof je in een koptelefoon zit.
Mijn aanpassingen zijn zoal: Orgoniet en halfedelstenen aangesloten op aarde in de meterkast. meer rust en ruimte.
speakerkasten beplakt met loodbitumen, dikke bekabeling met zilversoldeer, filter met betere componenten , hardwired, aansluitingen veranderd. middentoner gedempt met Twaron-haar. kast met Baily's longhair.
Een paar (parallel) AC en LS netfilters van Enacom: grote verandering, alles klinkt veel muzikaler en passender.
Verdikte contacten gesoldeerd in verdeeldoos en wat aangeknepen voor beter contact. lege stekkercontacten opgevuld met obsidiaan en zwarte toermalijn.
Zelfbouw AC kabels van Belden kabel en goedkope Gamma stekkers.
dikke houten (5 cm) plateau's in mijn audiorack.
houten steuntjes gemaakt om verdeeldoos en kabels boven de grond te houden: meer rust en stilte.
mooie dikke aardekabel aangelegd van beide verdeeldozen naar het stopcontact in mijn huiskamer(heeft geen aarde) om hem vervolgens nergens aan te sluiten. Ik hoor geen ruis via CD speler, zelfs vol volume niet. (wel van mijn phonotrap.)

Door de tijd heen heb ik meer rare dingen (buiten audio om) ervaren die ik voor onmogelijk hield, dus ik geloof wel in die onverklaarbare effecten. Quantum theorieën kan ik steeds vaker plaatsen.
ondanks dat ik chemisch analist en dus technisch opgeleid ben, ben ik ook een spiritueel persoon.
die geloofd en weet dat alles uit verschillende energieën bestaat. en dat we met zijn allen nog niet een procent weten, van wat bestaat.
Als voorbeeld de diepte van onze eigen aarde of van het heelal, waar pas alle theorieën overhoop werden gegooit door nieuwe metingen/beelden.
Dus mijn instelling is niet: meten is weten.
maar ik doe alles in mijn kamer om meer emotie te ervaren in de muziek.
Ook als ik er niks van begrijp. dat is niet het belangrijkste, alleen interessant.
Ik ben razend nieuwsgierig naar de nieuwe technieken als chips tegen je muur plakken, op de condensator of apparatuur. Maar dus ook heel erg in de denkwijze van de heer van der Heiden.
Ik snap het principe van homeopathie en dus ook het "programmeren" met energie.
met stenen doe ik dat ook: reinigen en programmeren. Bovendien heb ik al vanaf jonge leeftijd een hekel aan kunststoffen, dus die zijn er weinig in mijn huis. geheel volgens heer van der Heiden:)
Die meneer zag ook al snel in , dat je voor een natuurlijk beeld, geen onnatuurlijke grondstoffen moet gaan gebruiken. Dat je voor een ziekte in je muziekinstallatie geen pijnstiller moet geven, maar de blokkade moet opsporen. dus niet méér elektronica, maar juist terug naar de natuur.
Ik ben nu "steentjes" op mijn muren aan het plakken op luisterhoogte.  haha, vandaar mijn forumnaam.
Mijn muziek: alles wat lekker klinkt. maar ik heb nog veel CD's/LP's van Lou Reed, Tom Waits, Toto,en andere oude muziek. Mijn vetste muziek vind ik wel Thin Lizzy, live and dangerous.
Maar ook Diana Krall, Joe Jackson, Yello, Emma Shapplin, Beth Hart, George Michael, Metallica en Sarah Brightman leveren kippevel en/of tranen op.
als je dit alles wel es wilt zien en beluisteren, dan ben je welkom in Eindhoven met je eigen CD's platen.
Ik ben nog op zoek naar andere LS kabels, want mijn Xindac F2 zouden een slechte plaatsing veroorzaken en dat is wat ik nog mis: nog scherpere plaatsing. dus heeft er iemand nog iets liggen, wat ik voor een prikje mag hebben..
Mijn doel is niet: anderen de loef afsteken met kennis of bezit, anderen mijn mening opdringen, de draak steken met andere ideeën.
Mijn doel is optimaal genieten van mijn leven, mijn muziek.
genieten van het contact met jullie en de hoop dat mij dat ook nog iets dichterbij muzikaal genot brengt.
Een computer liefhebber ben ik niet, ook niet van mailen. (Is een understatement!!)
dus mijn mailcontact is niet voor mijn plezier , maar een noodzakelijk kwaad in mijn leven om verder te komen. Misschien ook de reden, dat ik geen wegwijs kan uit jullie website, haha.
IK heb al heel wat gelezen op jullie forum en ik moet zeggen, dat ik erg gefascineerd ben door de ontwikkelingen qua nieuwe uitvindingen. Ik zit op mijn mobiel te lezen, en zie nergens foto's. misschien toch mijn laptop es openen. misschien zie ik daar wel schema's en foto's.
mijn plannen voor de toekomst: kristallenpoeders in glazen buisjes langs de kabels binden.
een koolstof staaf demagnetiseren, en in serie met mijn LS-kabels zetten, of in plaats van mijn kabels. Zelf een tegel maken van koolstofdoek op obsidiaan of shungiet, met schumann spoel, bergkristal en lamp, of spiegel(obsidiaanbol?) die deze straling kan reflecteren.

ik hoop wat reakties te zien.
groetjes, Jos

zie pb/pm
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Walt

Zo te lezen zit je allerlei tweaks te mixen, natuurlijk moet je doen wat voor jou werkt, maar de echte Van der Heide apparatuur zoals de door TvW gemodificeerde cd104/204, de door TvW gebouwde Chaos versterkers, de audiolamp en de door Berret gemaakte audiotegels gaan juist niet lekker samen met andere tweaks en ook niet met zilver in de keten.

Groetjes Walter

minplus

24 juli 2024, 16:36:05 #4 Laatste wijziging: 24 juli 2024, 21:13:05 door minplus
Welkom op het forum.
Leuke muziek en leuke spullen.
Voor v.d. Heide spullen eens gaan luisteren bij iemand die dat compleet heeft, een aparte ervaring.
Ik weet zo alleen in het noorden een paar mensen.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Bloom

Iedereen die dat wil mag bij mij komen luisteren hoor. Dat is al jààààààren zo. Ik woon zo'n 60 km ten Zuiden van Eindhoven in de hoofdstad van Belgisch Limburg, Hasselt.

B. Gehakt

Het is de heer Van der Heide. Jammer dat zijn naam zo vaak verkeerd geschreven wordt. Hij verdient beter.

Het bij mij luisteren is weinig zinvol omdat ik niet (meer) met de VdH modificaties werk, noch met die die hier later zijn beschreven. Er zijn op het forum ruimschoots mensen aanwezig die je hierbij wel behulpzaam kunnen en zullen zijn, zoals ik ook al zie gebeuren.

Welkom en succes!
Deskundige

minplus

Naam aangepast in mijn bericht, had al het gevoel dat maar domweg overgenomen.
Maar neem eens contact op met TVW via PB. Even op zijn naam klikken bij een bericht van hem.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

oordopje

SteinH1 2x/ARS Acoustica voor/REL Q200Sub/Stein Speakermatch Plus/Sonneteer Alabaster/Tentlab Bdac+SR purple/2xMonarchy DIP's/Denon1740dvd/Onkyo surround processor/ Cambridge Minx 12 achter/JKE interlinks/Supra 2,5 aanvoer/Stetzerizer/KempQA/Chromecast audio/Entreq Silver Minimus
Auto: Mark Levinson

oordopje

25 juli 2024, 11:20:47 #9 Laatste wijziging: 25 juli 2024, 11:31:59 door oordopje
Je uitgebreide verhandeling even wat meer eer betonen. Ik werd benieuwd hoe lang je gedaan hebt over het verzamelen van al die tweaks en ervaring. Vast niet heel even na je pensioen.

Ik denk zo dat er vele wegen leiden naar Rome, Mekka of hoe de heilige stad van de audiofreak maar mag heten. Of het nu de hier vaker geroemde Van der Heide tweaks zijn, de mij een beetje bekende Holger Stein, Kemp, Synerchistic Research en Monarchy producten. Ook zonder dat soort metafysische spul kan. Ik denk even aan de professionele actieve Focal monitors waarmee mijn eigen zoon werkt. Je weet niet wat je hoort.

Maar de zoektocht is eindeloos. Zeker als blijkt dat een tweak in de ene opstelling niets doet of zelfs negatief werkt en in de andere een mooie bijdrage levert. Zie mijn ervaring met een Schuman generator. Daarom zijn statistische onderzoeksmethoden niet geschikt om een resultaat te voorspellen, wat zelfbenoemde "wetenschappers" ook mogen geloven.

SteinH1 2x/ARS Acoustica voor/REL Q200Sub/Stein Speakermatch Plus/Sonneteer Alabaster/Tentlab Bdac+SR purple/2xMonarchy DIP's/Denon1740dvd/Onkyo surround processor/ Cambridge Minx 12 achter/JKE interlinks/Supra 2,5 aanvoer/Stetzerizer/KempQA/Chromecast audio/Entreq Silver Minimus

Jos de gekste

Dankjewel voor jullie aardige reacties!!
Ik merk dat het een gezellige en boeiende tijd voor me gaat worden.
Laat ik duidelijker zijn over mijn vraag, ik hoor graag elke installatie.
Het is ook enorm boeiend, om te vernemen waarvan de persoon achter de installatie zo gecharmeerd is.
Want als je aan je installatie zoveel aandacht geeft, zit daar een filosofie achter. Wat is belangrijk.
Ik ben in 1980 begonnen met audio. Ik was 23.
Daarvoor luisterde ik naar een Garrard pick-up met 2 boxjes en mijn broer die gitaar speelde. Dus ik was bekend met het live gitaar geluid.
Dat vond ik later het meest in Magnat speakers. Die jaren speelde ik met een Sansui AU4500 amp. Later met de 25 watt zelfbouw van A&T.
Daarna zijn er door de jaren heen componenten bij gekomen.
Ik heb niet het idee, dat ik mijn installatie getweakt heb met meer dan 1 tweak, nl de enacom LS en AC filters.
Ik heb alleen, hier en daar, niet gehinderd door enige kennis, wat draden dikker gemaakt op gevoel. Wat interlinks en ls-kabels gemaakt....en weer aan de kant gelegd. Later toch zelf AC-kabels gemaakt en het stekkerdoos wat degelijker gemaakt, van binnen. (Dikker dus, haha)
Ik zie dat (nog) niet als een belemmering voor de "van de heide" techniek.

Walt

Meerdere Van der Heide gebruikers hebben laten weten dat dit soms niet goed gaat met stenen en mineralen zoals Tourmalijn.

oordopje

De ene steen is de andere niet. Dus genoeg om je een rotje te experimenteren  ;) . De Shungiet zorgde bij mij voor het verdwijnen van de magie terwijl sommigen daar juist mooie ervaringen mee hadden. De Shungiet helpt mij daarentegen wel om een vastgelopen Chromecast Audio weer in beweging te krijgen.

Stein (what's in a name) is begonnen met roze quarts, maar hult zich verder in nevelen. De kastjes zijn te duur om open te kraken.

Maar ik kan me goed voorstellen dat een Van der Heide systeem, dat lijkt te werken via ordening van de materie, een tegengestelde werking kan hebben met andere systemen die hetzelfde doen.

Jos de gekste

In mijn researchbaan was de regel: elke mislukking brengt ons dichter bij succes.
Maar ik ben blij met adviezen, dat toermalijn waarschijnlijk niet goed werkt.
Shungiet zie ik meer als een zwart gat, als opzuiger van energie,dan als zender van energie.  Maar de geleidbaarheid en koolstof bucky-ball structuur maakte me nieuwsgierig naar deze stof.
Bovendien stromen mijn eigen spanningen,onmiddellijk weg naar aarde als ik een shungiet vastpak. Dus deze gegevens  maakte shungiet een test-kandidaat.
Maar besef dus dat ik shungiet wil gebruiken om knopen in mijn kamerenergie te neutraliseren. En rozekwarts en andere mineralen wil gebruiken om bioresonantie op te wekken.
(Ik heb ooit een glazen buisje gevult met krachtige herkimmerdiamantjes(=kwarts), die voelde ik goed.
Nadat ik er edelshungiet bij had gemixt, was de energie niet meer voelbaar. Deze ervaring neem ik dus mee in mijn testjes.)
Verder kan ik me goed voorstellen, dat de "van der Heide"-benadering niet werkt met synthetische tweaks in de keten. Dat klinkt logisch. Hij werkte (liever) niet met kunststoffen, heb ik uit de vele info geconcludeerd.

Op het moment ben ik een möbiusspoel op een kwartspunt aan het wikkelen.
Na wat research lijkt me deze de juiste spoel om in de audio te gaan gebruiken.
Heeft iemand al es het idee uitgeprobeerd om een haspel van 100 meter kabel, 4 aderige, zo gesoldeerd dat je een möbiusspoel van 50 meter maakt? En daar een voltage op zetten. Berret of anderen? Zie internet. Hij is te koop. En de zaak is een respectabele. Niet goed, geld terug.

MYRYAD

26 juli 2024, 16:46:20 #14 Laatste wijziging: 27 juli 2024, 16:31:00 door MYRYAD
Grappig dat jij rozenkwarts en edelstenen noemt. Een 15 jaar geleden hadden op ons dak zonnepanelen laten leggen.
Ik ben wat bekend met edelstenen en hun werking.
Op de omvormer, we hadden al expres een zwaardere, duurdere omvofmer genomen. Die van de buren was goedkoper maar zoemde zo!
We hebben toen rozenkwarts bij/op de omvormer gelegd.  En het grappige was dat het hele net in huis zachter aanvoelde.
Mevr. Myryad had het zelfs over ander geluid, audio.  Mijn technische insteek was dat dat kwam door het nieuwe element.
En de speaker opstelling. Maar dat was al enkele maanden daarvoor.
Een 3-4 jaar geleden hoorde 8k voor het eerst van Van der Heide, etc. Net als de audio lampen en tegel. Recent een kwalitatief verderlblok gekocht voor de audio, met goed stroomdraad. En we hoorden de verandering.

Maar terug naar die rozenkwarts, gralpig om jouw insteek en ervaring te lezen hiermee.