• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Advies gevraagd mbt uitversterken ipod.

Gestart door Rog777, 21 augustus 2024, 09:32:01

Vorige topic - Volgende topic

Rog777

Beste mensen,

Ik zoek naar een goede uitversterking voor mijn ipod classic in een kleine ruimte. Ik wil GEEN wireless/bluetooth/internet/chatgpt/rozemetblauwhaargenerator erop, simpelweg een goede uitversterkingsmogelijkheid. Zit ik dan vast aan een 'mini stereoset', dwz een 'old school' versterkertje + 2 boekenplankspeakers (is nog steeds wat te groot voor mijn ruimte, vooral de speakerdiepte van deze sets) of is er een handiger/meer ruimtebeperkende mogelijkheid met simpelweg een soort dockingstation met 2 kleine speakers oid.

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties!
Vriendelijke groet, Rgr

Tom!

Er waren ooit genoeg docking stations op de markt die perfect aan je eisen voldoen. Die zullen er waarschijnlijk niet meer nieuw zijn, dus dan wordt het zoeken op marktplaats.

Wat je ook kunt doen is een kabel aan je iPod en het USB-einde aansluiten op een versterkertje met USB-ingang. Een klasse D-versterker is dan een goed idee, de speakers die je daaraan hangt kun je zelf kiezen op klank vs. formaat.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Jansen!

Logitech had bijzonder goed klinkende iPod docks.
Zelf heb ik deze:

Kijk ook eens op Marktplaats: https://www.marktplaats.nl/q/docking+station+ipod+logitech/

Heintje

Citaat van: Tom! op 21 augustus 2024, 10:19:07Er waren ooit genoeg docking stations op de markt die perfect aan je eisen voldoen. Die zullen er waarschijnlijk niet meer nieuw zijn, dus dan wordt het zoeken op marktplaats.

Wat je ook kunt doen is een kabel aan je iPod en het USB-einde aansluiten op een versterkertje met USB-ingang. Een klasse D-versterker is dan een goed idee, de speakers die je daaraan hangt kun je zelf kiezen op klank vs. formaat.
Check dan wel de compatibiliteit van dat USB-snoertje, want een normaal USB-snoer werkt niet, het moet een speciale zijn die compatible is met de iPod.

Jansen!

Het dock wat ik heb is speciaal gemaakt voor iPod. Lijkt me dus geen probleem.
En voor een tientje heb je op MP al een uitstekend klinkend dock (met passieve woofertjes, dus ook een heel aardige laagweergave).

Tom!

21 augustus 2024, 15:54:19 #5 Laatste wijziging: 28 augustus 2024, 11:19:17 door Tom!
Aan de kant van de iPod zit inderdaad een aparte connector, een 30-pin meen ik. De echte Apple-kabel moet gewoon geluid via USB doorgeven.
--- E. Schönberger

Rog777

Dag jongens, excuses voor een late reactie van mijn kant maar dank voor al jullie tips! Ik ben op Marktplaats wat aan het monitoren maar heb de 'perfecte set' nog niet gevonden. Ik zag dat Denon wat oude modellen (wel met aparte, veel ruimte-innemende speakers) heeft waarbij je op de bovenkant kunt 'inprikken' op een speciale 30-pin connector speciaal voor iPad/iPhone. Deze setjes zijn wel charmant en lijken me beter dan de 'alles-in-1' docking stations. Ik laat het nog even op mij inwerken.
Nogmaals, dank!

Tom!

Die setjes klinken wel heel behoorlijk voor wat ze zijn.
--- E. Schönberger

analogman

Geneva Sound maakte ook fraaie sets in verschillende uitvoeringen waar bovenop een iPod kon worden ingeprikt.

analogman

Heintje

Beide worden momenteel aangeboden op marktplaats.

HJ2

Oeps. Nu ben ik van mee-lezer een poster geworden, maar de Zeppelin lijkt me voor jou op maat gemaakt!

Tom!

--- E. Schönberger

Kurt1970

Ik heb nog een Geneva Model M staan in 't zwart met een iPod connector in top conditie met de orignele verpakking. Die mag weg. Bij interesse, PM me even.