• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Sony XE3095 HDR weergave werkt niet

Gestart door fjskmdl, 13 augustus 2024, 16:24:18

Vorige topic - Volgende topic

fjskmdl

Hallo,

Ik gebruik de KD65-XE9305 en een Ugreen HDMI 2.1-kabel. Ik verbind de tv via de HDMI-kabel met een Nvidia Shield 2017. Op de Shield gebruik ik Kodi v21.

Het probleem is dat, hoewel de tv aangeeft dat HDR wordt gebruikt, alles in Kodi te donker is. In de tv-instellingen staan de kleurruimte, HDR-type, enz. op automatisch ingesteld. In Kodi zijn HDR10 en Dolby Vision+ ingesteld als beschikbare bronnen. Ik gebruik de HDMI-kabel in poort 2, en op de Shield-tv zijn HDMI-poorten 2 en 3 ingesteld als verbeterde HDMI.

Om een probleem met Kodi uit te sluiten, heb ik geprobeerd de YouTube-app op de tv zelf te gebruiken, maar ik zie echt geen groot verschil tussen HDR en niet-HDR modus. Dit maakt me aan het twijfelen of HDR überhaupt wel werkt. Op de tv en Shield/Kodi zijn er maar een paar opties die ik kan wijzigen, en terwijl ik deze aanpaste, zag ik geen veranderingen in de HDR-weergave (kleuren veranderen een beetje, maar de helderheid is zeker niet voldoende om HDR te zijn).

Heeft iemand nog tips wat ik kan proberen om dit werkende te krijgen?
(Of om te weten te komen of het al dan niet momenteel werkt, ik zie namelijk geen verschil terwijl tv HDR logo weergeeft)