• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

goede smart tv 40-43 inch gezocht.

Gestart door MYRYAD, 21 augustus 2024, 09:30:12

Vorige topic - Volgende topic

MYRYAD

Het geluid van onze Loewe Modus tv wordt slecht. Het gaat dof klinken, en moet voor mevrouw myryad steeds harder. En nee, ze is niet doof aan het worden!!
(Bij de radio/lp/cd is verstaanbaarheid geen punt)
Na een 18-19 jaar moet er een nieuwe tv komen.
Met een goede geluids weergave, (liefst) geen soundbar!  De 100 hertz frequentie moet er ook zijn.  Goed beeldscherm dus ook!
Max 40 - 43 inch scherm ivm ruimte in de kast.  We zitten max een 2,5 meter van het scherm te kijken.  Prijs, ik leg me nog geen beperking op, geluid en beeld is van groot belang.
Een Samsung van 500 euro vond ik slecht geluid hebben.

Geen soundbar omdat daar geen ruimte voor is, helaas kan via de audio afspelen ook niet.
Staat in ander deel kamer.
Graag ervaring op tips.

Parker700

Kijk eens bij een Sony met Acoustic Surface Audio.
Duur maar erg mooi.
Muziek, daar kikker je van op!

Heintje

Is er een geluidsuitgang aanwezig op die TV, hetzij tulp/koptelefoon, hetzij rechtstreeks voor externe luidsprekers?

MYRYAD

Dank, slimme vraag
 Ja die zijn er volgens mij.

Heintje

Als het beeld nog bevalt zou je kunnen overwegen om kleine hoogrendement externe luidsprekers aan te sluiten (a la Visonic David, ik gebruik een clone daarvan, de RTO HFW100, die heeft een goede spraakverstaanbaarheid en een hoge belastbaarheid zodat je hem hard genoeg kunt zetten, ik gebruik er één van die ik op de TV-versterker heb aangesloten) of iets anders wat je low level kunt aansluiten (dus op tulp- of koptelefoonuitgang).

analogman

Ben zelf erg tevreden over mijn LG-OLED van 43". Prachtig beeld en geluid helemaal niet slecht.

Heintje

Ik kan mijn vrij nieuwe Samsung QLED van harte aanraden voor het beeld en van harte afraden voor het geluid.

Sytze Fliege

Een LG die ik had liet al heel snel diffusers los laten. Dan krijg je witte vlekken in je beeld die variëren in intensiteit, uitermate irritant.

Had ik al die diffusers gelijmd, brak het scherm bij monteren...  >:(  >:(

Maar ik zag laatst een Philips TV die dat ook had, dus mogelijk hebben ook andere merken er last van.

Ik mag dan een 🤡 zijn, ik wil wél serieus genomen worden 😡 

Ach, 🐸 toch op!

Sytze Fliege

Ik mag dan een 🤡 zijn, ik wil wél serieus genomen worden 😡 

Ach, 🐸 toch op!

MYRYAD

Een snelle beslissing genomen vandaag. We hadden de vorige week bij onze dochter tv series die we gemist hadden, terug gehaald. Op onze oude Loewe modus gaat dat niet.
Kortom, deze middag, na het stellen van de vraag, een nieuwe tv gekocht.
De Loewe bild c 43 inch.
Erg mooi beeld, en ook erg goed geluid. De winkel was rustig en we konden uitgebreidt kijken en luisteren. Fijn zo'n audio dorpswinkel waar men nog tijd voor je neemt. Uitlegd en ook rustig mee gaat vergelijken op internet bij een toestel wat ze niet hebben staan.
Toestel is besteld, volgende week komen ze hem brengen en aansluiten.

Soms is het stellen van een vraag aanleiding voor directe actie!

Heintje

Dan zetten ze hem waarschijnlijk ook aan de computer en dan heb je gelijk alles optimaal ingesteld.
Dat voorkomt een hoop (zelf) geklooi en ergernis.

MYRYAD

Ben nu alvast bezig met ophangbeugel. De oude Loewe had ik met een muurbeugel hangen. Maar met vesa plaat 200 bij 200mm.
Nieuwe Loewe is 300 bij 300mm.
En gaten bevestiging zitten op andere hoogtes, oude tv heeft steun onderzijde bevestigd.
Kortom bij BOL.com afbeeldingen kijken. En andere beugel bijbesteld die ik half gesloopt heb. Om er een compleet nieuwe van te maken. Wel met de originele gaten en schroef punten zodat het een goed stevig, maar samengesteld geheel is geworden.
De oude beugel is de basis, die zit met 2 chemische ankers in de muur vast.  In de binnenmuur is het lastig boren, ouderwets beton, giet beton met luchtgaten, waarin gaten snel groter worden dan de boor >:(

Bij zowel de oude als de nieuwe uitklap beugel zijn de uitdraai armen 40 mm hoog. Kan de bevestiging zo over zetten. Netjes slopen heet dat.

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right