• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Soundbar advies

Gestart door wiscel, 16 september 2024, 19:19:26

Vorige topic - Volgende topic

wiscel

Voor mijn nieuwe Philips 909 Oled wil ik een soundbar aanschaffen. Omdat de tv aan de muur hangt kan de subwoofer niet kan 'ademen' en heeft de Bowers en Wilkins soundbar die onderaan de tv vast zit enorm veel sibilance, zelfs als je de eq aanpast.
Ik heb een aantal soundbars gezien, die mijn interesse hebben. De eisen waar ze aan moeten voldoen is Dolby Atmos, de bar moet uitschakelen als de tv uitgaat, voldoende laag zonder subwoofer. Maar als een subwoofer toch nodig is dan wel de mogelijkheid om te koppelen aan de Elipson Sub10 subwoofer die ik al heb staan. Multiroom vind ik niet belangrijk, of Alexa. Het gaat mij erom om de sound van de tv te verbeteren. (muziek luister ik via een Cambridge Audio Evo 150 met Sonus Faber speakers).Prijs mag zo tussen de 500 en 800 euro liggen

Ik heb een aantal modellen gezien die volgens mij wel aan mijn eisen voldoen maar weinig reviews van zijn te vinden.

Klipsch Flexus-core 200
Canton Smart Soundbar 9

Graag jullie bevindingen, en/of tips voor beter modellen.

Heintje

Oeps, dat gaat niet gemakkelijk worden.
Welk type B&W soundbar heb je nu?
Ik kom er morgen op terug als ik dat weet.

Wim72

Soundbar zonder sub met voldoende laag? (Eventueel koppelen met Elipson Sub10 via RCA want dat is enigste mogelijkheid)
Dat wordt een eindeloze zoektocht voor dat budget...

Ik kan alleen maar deze bedenken maar valt ver buiten budget:
https://www.hifiklubben.nl/sennheiser-ambeo-soundbar-soundbar/senambeosoundbar1bk/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=shopping&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIkrHZkrPIiAMVWqiDBx2EdSJyEAQYAyABEgLs1_D_BwE

sonfab

Soundbar van SF STAAT TE KOOP OP marktplaats. Volgens mij 250 euro
Nooit tevreden

Heintje

Ach, het is TS wiscel teveel moeite om te antwoorden op vragen.
Dan ...  >:(

Bloom

Hij is na het plaatsen van zijn bericht niet meer online geweest, vrees ik...

wiscel

Citaat van: Bloom op 18 september 2024, 12:34:58Hij is na het plaatsen van zijn bericht niet meer online geweest, vrees ik...
Ik was er nog steeds  ;)