• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Palcom TA-70 buizen versterker

Gestart door jasperv, 30 september 2024, 16:45:11

Vorige topic - Volgende topic

jasperv

Ik kom op marktplaats een Palcom TA-70 buizenversterker tegen voor EUR 325. Ik vroeg me af of mensen hier meer van weten of deze kennen. Volgens mij komt hij overeen met de dynavox TA-70 buizen, maar is dit merk Chinees? Ik kan er weinig over vinden online, maar wat ik er over lees is wel positief. Het lijkt me een mooi prijsje als dit een goede buizenversterker is. Zelf ben ik er nog weinig in thuis en heb geen idee wat deze buizen / combinatie van buizen inhoudt. Zou dit een leuken buizenversterker kunnen zijn om mee te beginnen? (eigenlijk heb ik al een klein buizenversterkertje van philips sinds kort: de ag 9016. recent  ook over gepost. een erg leuk ding).

luxman

1 oktober 2024, 06:45:14 #1 Laatste wijziging: 1 oktober 2024, 06:47:17 door luxman
Citaat van: jasperv op 30 september 2024, 16:45:11Ik kom op marktplaats een Palcom TA-70 buizenversterker tegen voor EUR 325. Ik vroeg me af of mensen hier meer van weten of deze kennen. Volgens mij komt hij overeen met de dynavox TA-70 buizen, maar is dit merk Chinees? Ik kan er weinig over vinden online, maar wat ik er over lees is wel positief. Het lijkt me een mooi prijsje als dit een goede buizenversterker is. Zelf ben ik er nog weinig in thuis en heb geen idee wat deze buizen / combinatie van buizen inhoudt. Zou dit een leuken buizenversterker kunnen zijn om mee te beginnen? (eigenlijk heb ik al een klein buizenversterkertje van philips sinds kort: de ag 9016. recent  ook over gepost. een erg leuk ding).

Even zoeken Google en kwam dit tegen .op 29 maart 2006 is er hier op
Audiofreaks al aandacht aan besteed , heb het zelf niet gelezen ,maar misschien dat dit je verder helpt . Misschien kun je ook op het duitse
HiFi-Forum iets vinden hebben ook een speciaal topic m.b.t buizenversterkers en daar worden ook onder andere de genoemde  Dynavox buizenversterker(s) besproken . Misschien kom je zo iets verder met jouw vraag .
NAD D3020. Onkyo. DX. 7555 .Pro-ject. Debut Carbon. Fostex FE206 E Fullrange speaker. Jbl lsr 305. Elipson Planet L speaker . Nikko 7075. Kef Cadenza speaker.
Arylic S10. preamp.   Xiaomi Mi TV Box streamer.

jasperv

Dank voor je hulp Luxman. Die posts uit 2006 op dit forum had ik inderdaad al gevonden. Dat is eigenlijk het enige wat ik er over kan vinden. Over die Dynavox, die qua bouw hetzelfde is vind ik wel wat meer. Voor nu laat ik hem aan me voorbij gaan. Eerst maar eens goed genieten van het kleine philips buizenversterkertje dat ik al heb en me er wat meer in verdiepen voordat ik iets koop waar ik nog weinig verstand van heb.

Geen hond

Verstandig en waarschijnlijk kan daar meer uit gehaald worden ,misschien ThvW eens benaderen ?
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

jasperv

Citaat van: Niemand op  2 oktober 2024, 08:51:37Verstandig en waarschijnlijk kan daar meer uit gehaald worden ,misschien ThvW eens benaderen ?

Help me even met de afkorting ThvW :)

Geen hond

jasperv

Regenpak

Dit is een Dynaclone (Dynaco VA-70) met 2x ECF82 (aka 6F2 uut China) en 4x EL34. Ik heb er ook een maar dan van die Haagse mafkees. Ben effe de naam kwijt. De uitgangstrafo's zijn baggâh maar met Vanderveen ringkernen (Amplimo) werd het een stuk beter. Ik denk dat die van Palcom uit Cottbus ook niet al te best zullen zijn als je eraan gaat meten.

Tjerk
It's been Monday all week long!

Geen hond

Citaat van: Regenpak op  5 oktober 2024, 18:26:10Dit is een Dynaclone (Dynaco VA-70) met 2x ECF82 (aka 6F2 uut China) en 4x EL34. Ik heb er ook een maar dan van die Haagse mafkees. Ben effe de naam kwijt. De uitgangstrafo's zijn baggâh maar met Vanderveen ringkernen (Amplimo) werd het een stuk beter. Ik denk dat die van Palcom uit Cottbus ook niet al te best zullen zijn als je eraan gaat meten.

Tjerk
Rik Stoet?

Regenpak

It's been Monday all week long!