Streamen.

Gestart door Wim72, 27 oktober 2024, 12:26:56

Vorige topic - Volgende topic

naish

Ik heb al een hele tijd een Ian Canada streamer (digitransport) op basis van Raspberry PI. Software is Gentooplayer, maar je kan ook Ropiee gebruiken.
Beste streamer die ooit heb gehad.

Wim72

Gekozen voor een DAC van Topping E70 xlr-gebalanceerd aangesloten op de versterker.

https://www.toppingaudio.com/product-item/e70

WanFie

En de laptop om te streamen?
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Wim72

Aanesloten via usb op de dac en dan gebalanceerd naar de versterker.
Heb ook een externe blue-ray speler op de laptop en dat klinkt naar de stereo beter dan op mijn 5.1 set met blue-ray.

minplus

Ik stream met m'n ouwe iMac op m'n 2e set.
Nooit het idee gehad dat ik iets mis.
If nothing goes right, go left. If nothing's left, go right

Wim72

Citaat van: minplus op 29 oktober 2024, 21:17:09Ik stream met m'n ouwe iMac op m'n 2e set.
Nooit het idee gehad dat ik iets mis.

Ik heb de line out (hoofdtelefoon) van de laptop nog rca aangesloten op de versterker en de dac via usb eerst ook rca op een andere ingang aangesloten op de versterker en enkele nummers cd en blu-ray afluisteren en steeds wisselen tussen dac en line out en het verschil is behoorlijk daarna dac xlr aangesloten en het verschil wordt dan nog groter.
Beter laag en meer dynamiek en meer detail en lucht in het hoog.
Vanaf nu worden line out en bluetooth voor audio niet meer gebruikt.

Heintje

Bevalt de huidige manier van bedienen (muziekselectie, favorieten, playlists, informatie over wat je nu afspeelt enz.) je ook?
Want dat bepaalt (naast de geluidskwaliteit, dat is het belangrijkst) vooral het bedieningsgemak.

Wim72

Citaat van: Heintje op 30 oktober 2024, 14:20:34Bevalt de huidige manier van bedienen (muziekselectie, favorieten, playlists, informatie over wat je nu afspeelt enz.) je ook?
Want dat bepaalt (naast de geluidskwaliteit, dat is het belangrijkst) vooral het bedieningsgemak.

Er is niks verandert wat betreft bediening van de laptop, youtube via browser flac muziek cd's dvd's en blu-ray's speel ik nog steeds op dezelfde manier af op de laptop de dac gaat vanzelf aan op de juiste ingang.
Spotify werkt gewoon hetzelfde of ik nu stream via laptop/dac of Yamaha cd-nt670 bedienen doe ik gewoon via Spotify app op de mobiel...