Advies tot opbouw audiosysteem

Gestart door Badeend, 29 oktober 2024, 01:25:49

Vorige topic - Volgende topic

Duclaasie

Die L76 is best wel een mooi ding, als het je smaak is, maar dat zou ik alleen doen als je nu al zeker weet dat deze hobby een blijvertje is. Daarnaast zit er geen element bij en om de speler een beetje recht te doen zou ik daar een Audio Technica VM95ML in monteren. Dat is dus nog eens 160,- erbij. Als je het op prijs stelt wil ik best wat marktplaats suggesties doen

Nicolas

Voor 750 kun je die Lenco mét element kopen, staat in de advertentie.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Sytze Fliege

Ik vraag me af waarom er zo veel in geïnvesteerd is om hem dan na drie maanden dik onder de totaalkosten weer te verkopen. Maar goed, misschien werd moeders boos, vraag me niet waarom dat bij me opkomt  ;D
Ach, 🐸 toch op!

Gelieve mij niet serieus te nemen, tenzij ik serieus ben

Duclaasie

Citaat van: Nicolas op 30 oktober 2024, 11:21:02Voor 750 kun je die Lenco mét element kopen, staat in de advertentie.

Maar dan heb je een MC, wat ik zonder goede MC voorversterker niet zou aanraden

Badeend

Dat is wel een terechte opmerking inderdaad Sytze. Zoals ik al zei ik heb niet echt een bepaalde smaak, ben op zoek naar degelijk spul. En ergens in mijn hoofd gaat het dan al mis als ik lees dit en dat is eraan gedaan.

Deze hobby gaat een blijvertje zijn. Zit er nu al tijd over te denken en heb al redelijk wat platen inmiddels bij onze mancave liggen. Heerlijk om er iets eerder te zijn dan de rest en ff fijn een plaat te draaien.

Als je wat marktplaatssuggesties zou willen doen, graag. Of als er een andere site/winkel voor tweedehands is dan mag dat natuurlijk ook.

Badeend

Dankjewel. De Dual 704 link die je stuurde linkte door naar een 721. Die heb ik net gekocht. Het begin is er:).

Duclaasie

Dat is een hele mooie speler waar je nog heel lang plezier van kan hebben!! Wel het contragewicht even goed controleren, want die zijn berucht bij dit type. Dit gewicht is voorzien van bladveertjes om resonantie te onderdrukken, maar die willen wel eens stuk gaan en zijn moeilijk tot niet te herstellen.

Daarnaast even goed nagaan wat voor element er in zit en welke naald. Uiteindelijk is het type naald namelijk zeer bepalend voor de weergave en wordt er na revisie zelden een goede naald gemonteerd.

Badeend

Het element en de naald heb ik inderdaad al vernomen maar neem ik desnoods voor lief en vervang ik zelf wel. Kennis van me is ook erg enthousiast over deze speler.

Hoe kan ik dat van het contragewicht checken?

Duclaasie

Van het contra gewicht staat een goeie video op YouTube.

Badeend

Dank je, die ga ik checken. Super fijn dat je zo meedenkt!

Badeend

Shuri m44g naald als ik op internet kijkt lijkt me dat voor nu prima

Duclaasie

Weet je zeker dat het de M44G is? Dat is namelijk een DJ element en dat heeft weinig met muzikaliteit te maken. Deze naalden zijn gemaakt op eigenschappen zoals scratchen en niet skippen, maar dat is voor thuisgebruik niet aan de orde.

Badeend

Dan zal ik die moeten gaan vervangen voor iets anders. Maar dat is prima. Die marge heb ik.

oordopje

Hallo badeend. Welkom. Ik zou zeggen bereid je voor op een jarenlange zoektocht. Wat je nu aanschaft ben je over een aantal jaar weer overheen gegroeid.

Om tijd te winnen zou ik wel gelijk voor kwaliteit gaan. Als je zwakke schakels vermijdt heb je later meer profijt van tweaks (sorry, momenteel mijn fetish). Tweedehands kan prima. Kijk dan ook op hifishark voor het aanbod op de hele wereld.

Een goeie versterker en speakers is de basis. De bron zoals een platenspeler is meer inwisselbaar.

SteinH1 2x/ARS Acoustica voor/REL Q200Sub/Stein Speakermatch Plus/Sonneteer Alabaster/Tentlab Bdac+SR purple/2xMonarchy DIP's/Denon1740dvd/Onkyo surr. proc./ Cambridge Minx 12 achter/JKE interlinks/Supra 2,5 aanvoer/Stetzerizer/Schuman r./KempQA/Chromecast audio/Entreq (Silver)Minimus en Olympus Ten