• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Tidal en Chromecast Audio

Gestart door oordopje, 6 november 2024, 12:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Duclaasie

Citaat van: renewouters op 12 november 2024, 20:15:25
Citaat van: oordopje op  6 november 2024, 15:51:25Dus dan zou je toch denken aan een draad in plaats van wifi? Ook al is dat in mijn situatie ook niet zo gemakkelijk ( ik zal de details besparen  :( ).

Gewoon een goed wifi netwerk aanleggen. Dat betekent dat je beter geen wifi AP van de modem/router van je provider moet gebruiken. Ik heb een Ziggo modem waarvan ik de wifi niet gebruik, en heb midden in het huis een Ubiquite WIFI AP opgehangen. Superstabiel en een hele hoge snelheid.

Vergelijkbaar met hier. Ik heb het Ziggo modem in bridge modus met een MikroTik router en twee Ubiquity AP's   WiFi is reet stabiel en het bereik op beide verdiepingen prima. Desalniettemin de netwerkspeler wel gewoon bedraad aangesloten. 

oordopje

Ik heb het toch maar even opgegeven met TIDAL. Toch te veel verbindingsproblemen. Eerst maar een doorsparen voor een goede streamer denk ik.
SteinH1 2x/ARS Acoustica voor/REL Q200Sub/Stein Speakermatch Plus/Sonneteer Alabaster/Tentlab Bdac+SR purple/2xMonarchy DIP's/Denon1740dvd/Onkyo surround processor/ Cambridge Minx 12 achter/JKE interlinks/Supra 2,5 aanvoer/Stetzerizer/KempQA/Chromecast audio/Entreq Silver Minimus
Auto: Mark Levinson

renewouters

Citaat van: oordopje op  3 december 2024, 11:11:43Ik heb het toch maar even opgegeven met TIDAL. Toch te veel verbindingsproblemen. Eerst maar een doorsparen voor een goede streamer denk ik.

IK heb pas een Wiim Ultra gekocht. Prima streamer en heel goed betaalbaar. Zeker gezien de kwaliteit van de streamer en de app.

oordopje

Mooi dat dat goed gaat. Draai je TIDAL? En via Wifi?
SteinH1 2x/ARS Acoustica voor/REL Q200Sub/Stein Speakermatch Plus/Sonneteer Alabaster/Tentlab Bdac+SR purple/2xMonarchy DIP's/Denon1740dvd/Onkyo surround processor/ Cambridge Minx 12 achter/JKE interlinks/Supra 2,5 aanvoer/Stetzerizer/KempQA/Chromecast audio/Entreq Silver Minimus
Auto: Mark Levinson