• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Start knop Technics SL-1410

Gestart door MacMol, 17 november 2024, 13:16:01

Vorige topic - Volgende topic

MacMol

17 november 2024, 13:16:01 Laatste wijziging: 17 november 2024, 13:19:00 door MacMol
Een goede middag! De startknop van mijn Technics SL-1410 moet worden vervangen. Het systeem zelf functioneert nog prima - het issue is dat een deel van de knop is afgebroken. Ik heb op internet gezocht maar ik kan nergens deze knop vinden. Weten jullie misschien een (online) winkel waar ik hiervoor terecht zou kunnen?

Duclaasie

Als je de rest nog hebt is het met goede lijm ook wel te herstellen. Tenzij hij natuurlijk in 100 stukken uit elkaar is gesprongen

MacMol

Citaat van: Duclaasie op 17 november 2024, 13:49:15Als je de rest nog hebt is het met goede lijm ook wel te herstellen. Tenzij hij natuurlijk in 100 stukken uit elkaar is gesprongen

Helaas niet. De knop was al afgebroken toen ik hem overnam van de vorig eigenaar. En het afgebroken gedeelte ontbrak jammer genoeg

Sytze Fliege

Ik ben bang dat je zelf wat zal moeten (laten) fabrieken.

Als het goed is kan je de knop er af trekken en dan zie je een asje met ribbeltjes. Wellicht is er iets anders te vinden wat er op past en werkt.

Waar je wellicht nog wel eens terecht zou kunnen voor zo'n alternatieve knop is een kringloopwinkel met eigen werkplaats. Dan de oude meenemen om te kijken of een ander model zal gaan passen.

Het alternatief is een andere draaitafel kopen waar een goede knop op zit, maar ik ben bang dat het dan wel een prijzige knop wordt.

Ik mag dan een 🤡 zijn, ik wil wél serieus genomen worden 😡 

Ach, 🐸 toch op!

Geen hond

Citaat van: MacMol op 17 november 2024, 13:16:01Een goede middag! De startknop van mijn Technics SL-1410 moet worden vervangen. Het systeem zelf functioneert nog prima - het issue is dat een deel van de knop is afgebroken. Ik heb op internet gezocht maar ik kan nergens deze knop vinden. Weten jullie misschien een (online) winkel waar ik hiervoor terecht zou kunnen?

En iemand in je kennissenkring zo'n knop laten printen of een alternatief knopje er op .

Die maat zal niet zo moeilijk zijn ,ik wil best    kijken of ik zoiets dergelijks heb liggen .
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Geen hond

gewoon rond knopje heb ik wel maar de kleur wijkt af ,dat is niet mooi ;)
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Tom!

Even met de draaitafel langs een verfzaak en kijken bij de lakstiften voor auto's.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Sytze Fliege

17 november 2024, 20:28:40 #7 Laatste wijziging: 17 november 2024, 22:15:47 door morph Reden: beetje lange tekstregel
You might be in luck!

ebay (klik)

Niet dezelfde, maar zou zo maar eens kunnen passen.

Ik mag dan een 🤡 zijn, ik wil wél serieus genomen worden 😡 

Ach, 🐸 toch op!

MacMol

Citaat van: Sytze Fliege op 17 november 2024, 20:28:40You might be in luck!

ebay (klik)

Niet dezelfde, maar zou zo maar eens kunnen passen.

Super! Thnx hiervoor. Ik ga dit proberen en laat het weten!

MacMol