• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Subwoofer en versterker: ruzie met instellingen.

Gestart door Navigator, 9 oktober 2024, 19:41:13

Vorige topic - Volgende topic

Navigator

Dat sowieso; sommige nummers hebben gewoon belachelijk veel bass.
Echter, dit fenomeen gebeurde tijdens een liedje, dat hij "net ff wegzakte" en daarna bij een ander nummer, dat wel, maar tijdens een heel nummer dus.

Duclaasie

Is de voedingskabel naar je sub wel zwaar genoeg uitgevoerd?

Heintje

Je bedoelt naar de versterker denk ik.
Andere te beschouwen mogelijkheid is dat de versterker uit zelfbescherming gas terugneemt.
Dat kan gebeuren als de voedingsspanning te laag is, of als hij het te warm krijgt.

Duclaasie

Ik ging eigenlijk uit van een actieve sub, maar als ik het goed lees is het een passieve. Dan gaat het inderdaad om de bekabeling naar de versterker.

Navigator

Het is inderdaad een passieve subwoofer met een versterker.
Zaken hier in huis lopen even wat anders en de metingen ga ik waarschijnlijk dit weekeinde niet redden, maar ik zal feedback brengen op de metingen.

De draden zijn dik genoeg, heb ze uitgerekend ook en daar ze erg kort zijn (accu achterin) ook nog eens, zit dat wel goed.

Het is echter toch niet een dingetje waar ik zo snel aan denk: het gebeurde bij medium volume......
Als ik hem dan snoeihard zette, bleef hij keurig doorstampen. Thermische beveiliging of niet genoeg energie was dan niet het eerste wat in mij opkwam.