• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Advies gezocht voor oude Infinity 1001a speaker

Gestart door Thomas71, 28 november 2024, 17:15:48

Vorige topic - Volgende topic

Thomas71

Hoi,

vooreerst, ik ben geen grote kenner van luidsprekertechniek, dus daarmee dat ik even wat info/advies zoek.

Ik heb enige tijd geleden voor een prikje een Infinity 1001a set gekocht.  Een mooie speaker van begin jaren 70 met een degelijke bekisting en als "eigenaardigheidje" een rear-firing tweeter.  De oorspronkelijke 12-inch woofer was echter vervangen door een Philips 8-inch 9710M full range woofer. De crossover zit op 13000 HZ bij deze speaker (beide tweeters werken nog).  Degene die de wissel had gedaan had een soort van plank geschroefd in het hout van de speaker en de speaker daarop gemonteerd.  Maar het is geen 'perfect fit' zoals je kan zien op de foto.  Ik heb nu even deze constructie uit elkaar gehaald en vraag me af wat ik best doe.  Ga ik op zoek naar een full range 12 inch of monteer ik de Philips er terug op?  De oorspronkelijke woofers zijn best moeilijk te vinden in Europa, dus ik sta open voor elke tip.

Geen hond

Hopelijk kan je er nog wat van maken ,want ze zijn volgens mij volkomen  verpest zo .maar mocht je de weergave goed krijgen dan heb je vermoedelijk wel wat werk en kosten er aan .
Waarde hebben ze  niet meer.
Als het goed klinkt dan zou ik er gewoon van genieten.
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden