Tegels enzo..

Gestart door Starsky, 30 november 2024, 19:19:45

Vorige topic - Volgende topic

Starsky

En wat ook wel appart is om toch even te vermelden op  mn eerder geplaatste reactie van vandaag is dat het ook lijkt ofdat de muziek "iets" langzamer loopt
Dit kan ik nog even niet goed plaatsen... het is minecuul maar lijkt wel aanwezig..

Tdo

Citaat van: Starsky op  7 december 2024, 17:22:43En wat ook wel appart is om toch even te vermelden op  mn eerder geplaatste reactie van vandaag is dat het ook lijkt ofdat de muziek "iets" langzamer loopt
Dit kan ik nog even niet goed plaatsen... het is minecuul maar lijkt wel aanwezig..

Wellicht omdat je brein minder hoeft te filteren er meer tijd is om de muziek te beleven?
'Jongens waren we - maar aardige jongens'    (Nescio)

renewouters

Citaat van: Tdo op  7 december 2024, 18:03:06
Citaat van: Starsky op  7 december 2024, 17:22:43En wat ook wel appart is om toch even te vermelden op  mn eerder geplaatste reactie van vandaag is dat het ook lijkt ofdat de muziek "iets" langzamer loopt

Wellicht omdat je brein minder hoeft te filteren er meer tijd is om de muziek te beleven?

Die theorie heb ik vaker gehoord. En andersom vaak genoeg ervaren: muziek klinkt op een (slechte of middelmatige) audioinstallatie in de auto vaak sneller of energieker dan op een mooie set. En dan zet je het thuis op en klinkt het suf. Maar ook meegemaaktdat hele mooie, en mooi opgenomen, muziek op een slecht systeem gewoon niet uit de verf komt. Klassieke muziek kan ik echt niet beluisteren op een Sonos speaker. 

oordopje

En is dit allemaal blind getest? Het liefst in statistisch verantwoord aantal waarnemingen? Hoeft voor mij niet, maar ik blijf me verwonderen over de manier hoe ervaringen worden ondersteund of afgedaan. Ik ben van de afdeling: neem elkaars waarnemingen serieus, doe er je voordeel mee in de wetenschap dat de werking afhankelijk is van heel veel variabelen.
SteinH1 2x/ARS Acoustica voor/2x REL Q200/Stein Speakermatch Plus/Sonneteer Alabaster/Tentlab Bdac+SR purple/2xMonarchy DIP's/Denon1740dvd/Onkyo surr. proc./ Cambridge Minx 12 achter/JKE interlinks/Supra 2,5 aanvoer/Stetzerizer/Schuman r./KempQA/Chromecast audio/Entreq (Silver)Minimus en Olympus Ten

Starsky

Gelukkig ben ik en mijn set in staat om dingen goed te kunnen weergeven en te horen, Dus als er iets verandert dan hoor IK dat..
En of dat vijfdubbel blind achterstevoren getest is zal mij n biet zijn ;)

Ik hoor wat ik hoor en dat is prima ;D

Walt

Ben het wel met jullie eens hoor, zo sta ik er ook wel in. Maar besef je, dat je soms jezelf wel voor de gek kan houden. Als je verschil wilt horen, of verwacht te horen, dan is dat meestal ook zo... dus blijf ook kritisch op jezelf.

Groetjes Walter

Starsky

Ik begrijp helemaal wat  jullie bedoelen hoor  ;)

Maar vreemd genoeg heb ik wel eens ideen waarvan ik denk dat dit wel een verbetering moet zijn... echter vaak genoeg valt dit tegen ::)
Dus voor zover ik voor mijzelf kan oordelen of iets goed is of niet den IK dat IK wel op de goede weg ben..  ;D

Echter ben ik mij zeker bewust dat mijn brein mij wel eens voor de gek houdt..

Nu weer ff genieten van mn set ;)

minplus

Ik ga voor wat ik hoor en ben uiterst wantrouwig tegen alles wat voor mij wetenschappelijk niet te verklaren is. En geloof er bij voorbaat geen flikker van.
Vandaar m'n stomme verbazing bij de audiolamp. En de tranen van een vriendin die hem hier meemaakte.
If nothing goes right, go left. If nothing's left, go right

oordopje

Mooi dat je je laat verbazen. Ik hoop dat je je geloof in wetenschappelijke methodologie nu ook een beetje relativeert. Mooi dat het er is hoor, maar er is meer tussen hemel en aarde. En ook mooi dat dat in onze hobby ook te ervaren is.
SteinH1 2x/ARS Acoustica voor/2x REL Q200/Stein Speakermatch Plus/Sonneteer Alabaster/Tentlab Bdac+SR purple/2xMonarchy DIP's/Denon1740dvd/Onkyo surr. proc./ Cambridge Minx 12 achter/JKE interlinks/Supra 2,5 aanvoer/Stetzerizer/Schuman r./KempQA/Chromecast audio/Entreq (Silver)Minimus en Olympus Ten

minplus

Het mooie van (beta)wetenschap is dat je alles open en voor mogelijk houdt, ook al lijkt iets je volslagen waanzinnig. Daarmee kom je zomaar opeens op de gekste dingen, zoals Quantum computers. En een audiolamp.
If nothing goes right, go left. If nothing's left, go right

oordopje

Ik zou ze niet de kost willen geven: de beta wetenschappers die alleen geloven dat iets waar is/ kan werken als het meetbaar/statistisch significant is.

Tubamaniak

Vertraging waarnemen in het geluid : ook de mens is één grote delay line en computer. Wij leven continue in het verleden. Dat wat wij waarnemen is, in de tijd gezien, altijd al even geleden, ook al denken we dat het waargenomene nú plaatsvindt. De 'receptoren' nemen een signaal waar en de 'computer' verwerkt dat signaal. Ogen/oren/.... , hersenen ? Ja en de rest van je lichaam. Het hangt er dus vanaf in welke toestand je verkeert hoe je op enig moment de wereld/input om je heen waarneemt. Dat is een mogelijke verklaring voor het fenomeen zoals ik het waarneem. En dat wil bepaald niet zeggen dat dit zomaar voor iedereen hetzelfde geldt. my 2 cents.
Thorens TD 166, Ortofon MC1 Turbo, Musical Fidelity A1, Philips 104 en 204, Sony 557ESD, Audio-Produkter Chaconne

Sytze Fliege

Wat dat verleden betreft; ik kan je één ding vertellen, ik ben niet meer dezelfde persoon die ik in het verleden dacht te zijn.

Ach, 🐸 toch op!

Gelieve mij niet serieus te nemen, tenzij ik serieus ben

Theo van Wermeskerken

Citaat van: Sytze Fliege op 14 december 2024, 09:14:56Wat dat verleden betreft; ik kan je één ding vertellen, ik ben niet meer dezelfde persoon die ik in het verleden dacht te zijn.

Erger is dan misschien dat je dat dan ook niet meer bent  ;D
Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

Tubamaniak

Of juist een voordeel ?  :-D
Thorens TD 166, Ortofon MC1 Turbo, Musical Fidelity A1, Philips 104 en 204, Sony 557ESD, Audio-Produkter Chaconne