Tegels enzo..

Gestart door Starsky, 30 november 2024, 19:19:45

Vorige topic - Volgende topic

Starsky

Weer even een kleine update,
Zojuist mn luidspreker iets verder van elkaar gezet (dacht altijd dat dit niet handig was omdat de rechter luidspreker steedtsmeer richting de nis gaat)
Ik heb dus geen symetrische ruimte, maar dit pakt weer mooi uit  ;D

Nog breeder podium .
Al met al schuiven helpt.. ;)

Duclaasie

Schuiven helpt niet alleen, schuiven en draaien is de basis.

Starsky

Citaat van: Duclaasie op 27 december 2024, 18:26:52Schuiven helpt niet alleen, schuiven en draaien is de basis.

Dat dus.. ;)

Starsky

En weer door met de hobby en experimenten  ;D
Om Walt zijn topic niet verder te vervuilen ga ik hier verder door met kabelgeneuzel...

Inmiddels, mede door de positieve berichten van o.a Walt deze kabel ook aangeschaft..
De eerste paar uur wat difuus maar daarna steedts beter..
Omschrijven is altijd lastig, maar ik probeer het toch ;D
Heel open en groots, heel dynamisch, geweldig laag en sublaag, midden vol en aangenaam stemmen klinken vol en met body  8)
Je zou bijna denken dat er een soort van "spatial stereo" schakelaar is omgezet..
De kabel en het geluid trek continue " aandacht" er is echter 1 ding wat nu ( nog?) kriebelt zeg maar en dat is " iets" in het hoog/allerhoogst gebied voor mij.
Ik kan dit niet goed omschrijven,maar als ik een raar vergelijk mag maken,
Zie de kabel/ en de muziek als een hond ;D
Mijn oude kabel is als een grote lobbes die voor je in zijn mand   ligt en geeft een aangename aanwezigheid en ontspannen gevoel.
De Ludic is als een jack russel pup, heel veel lol met hem trekt continue aandacht en wil constant spelen, en wat een enrgie in het beestje..maar af en toe wil het baasje ook " relaxed" kunnen genieten  ;D
Het kan met beide heel goed! Maar anders..

De kabel heeft er nu ongeveer 20 uur opzitten dus wellicht wordt het nog beter?
Het is een heel bijzondere kabel, en voor dit geld fantastisch.

En ondertussen weer wat uurtjes erop zitten..
Ik heb me voorgenomen de L kabel er nog tussen te laten zitten tot aankomend weekend..
Ik had gisteren wel even gewisseld, maar ik ben er nog niet uit wat in mijn set nu mooier is🤔

B. Gehakt

Op het forum probeer ik mij bewust niet te veel met audio te bemoeien maar ik lees wel graag over de bevindingen met deze luidsprekerkabel. Dank dus ook voor al de verhalen van 'tot nu toe'.
Deskundige

Walt

Ik heb nog niet heel veel speeluren kunnen maken ermee, maar het hoog is door het inspelen nog wel een stukje fijnzinniger geworden.

Starsky

Hallo Bal,
Leuk dat je mee leest!

Nu ongeveer 50 plus uur erop zitten met deze ludieke kabel..
Het " iets" in het hoog is nu nagenoeg weg, en dat is mooi 😃
Het is een hele mooie kabel al zeg ik het zelf, mooi vol,dynamisch, open verzin het maar..ik denk dat deze kabel serieus duurdere kabels kan wegspelen mits het matched in je set.

Ik heb besloten minimaal een maand met deze kabel te spelen, en daarna ga ikweer terug wisselen en zal mijn bevindingen delen..

Ik ben in elk geval blij dat ik deze kabel heb ontdekt, en nog " betaalbaar" dat is voor mij ook belangrijk.😉👍

Sytze Fliege

Bal?

Ach ja, ze noemen mij ook wel eens kakker.

Ach, 🐸 toch op!

Gelieve mij niet serieus te nemen, tenzij ik serieus ben

Starsky

Citaat van: Sytze Fliege op 28 januari 2025, 17:27:14Bal?

Ach ja, ze noemen mij ook wel eens kakker.

Bijna jammer dat ik dit nog moet uitleggen😁...Bal van B Gehakt😉

B. Gehakt

Als je maar weet dat die B. voor Bernhard staat, Bernhard Gehakt;
door KT88 immer benoemd als Benard ...
Deskundige

Heintje

Ach, wees blij dat je niet met "halfom" wordt aangesproken ...  ;D

Starsky

Citaat van: Heintje op 29 januari 2025, 19:22:33Ach, wees blij dat je niet met "halfom" wordt aangesproken ...  ;D

Lol...
Of Vega... ;D

Maar mijn excuus, mijnheer Bernhard voor deze spraak verwarring..