Bepalen verkoopprijs Luxman C-02 + M-02 + B&W Matrix 802 Series 3

Gestart door Henri1, 16 december 2024, 16:35:00

Vorige topic - Volgende topic

Henri1

Hallo gasten :-)

Daar ik recentelijk van een vrijstaande woning naar een appartement ben verhuisd heb ik het gevoel dat mijn set niet meer tot zijn recht komt.

In de vrijstaande woning kon ik immers "harder" spelen en mijn installatie kwam dan echt tot leven.
Dat is in een appartement helaas niet mogelijk. Ik moet dus een héél stuk zachter spelen....

Nu denk ik erover de Luxman C-02 + M-02 + B&W Matrix 802 Series 3 van de hand te doen en kleiner te kopen.
Op een appartement is misschien de KEF wireless eventueel met SUB een goede keuze ?
De KEF LS50 Wireless II beschikt dan ook nog over een aantal "ingangen" waarom ik mijn CD speler en Netwerkspeler kan aansluiten.

Maar de hamvraag is, hoeveel voor mijn apparatuur vragen ?
Luxman C-02
Luxman M-02
SONY CDP-XA5ES
Marantz NA6006
Eversolo DMP-A10
B&W 804s Nautilus

Ex'en :
Luxman L-80V (1977-1990)
Luxman A-383 (1990-1998)
Marantz NA6006 (2020-2025)
B&W Matrix 802 S3 (1998-2024)
IMF TLS 50 II (1978-1998)

DTdH

Dag Henri,

Kijk even op Hifishark bij 'sold/expired' waarvoor ze in het verleden zoal verkocht zijn, dan heb je een indicatie.

https://www.hifishark.com/search?q=luxman

Dirk

Duclaasie

Je kunt ook je versterkers behouden en alleen voor kleinere luidsprekers gaan... Als je versterkers nog in goede staat zijn is het eigenlijke zonde om daar afscheid van te nemen.

Heintje

... of je huidige luidsprekers combineren met een goede subwoofer. Dan kun je een stuk zachter spelen met een hele andere, toch aangename geluidsbalans. Zogezegd "als alternatief voor een Loudness functie". 
Leen maar eens een subwoofer en kijk of dat wat is.

RJVR

Je zou de versterkers inderdaad kunnen behouden maar allicht is het ook mooi om te gaan voor actieve luidsprekers of een kleine versterker om het zo compact te houden, is ruimte ook een probleem?

Zou het combineren van  huidige luidsprekers met een subwoofer niet meer problemen opleveren? Met de buren en de akoestiek? 

Niet alle luidsprekers klinken op laag volume even goed, ik zou zeker ergens gaan luisteren en de LS50 zou een goede optie kunnen zijn, eventueel de passieve variant met een kleine Klasse D versterker.

De luidsprekers gaan denk ik voor rond de 1500 euro in goed werkende conditie, je kunt op marktplaats kijken naar de prijzen welke andere mensen vragen en krijgen.
Nad D3020, B&W Dm 2A, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

Henri1

Citaat van: RJVR op 16 december 2024, 20:03:27Je zou de versterkers inderdaad kunnen behouden maar allicht is het ook mooi om te gaan voor actieve luidsprekers of een kleine versterker om het zo compact te houden, is ruimte ook een probleem?

Zou het combineren van  huidige luidsprekers met een subwoofer niet meer problemen opleveren? Met de buren en de akoestiek? 

Niet alle luidsprekers klinken op laag volume even goed, ik zou zeker ergens gaan luisteren en de LS50 zou een goede optie kunnen zijn, eventueel de passieve variant met een kleine Klasse D versterker.

De luidsprekers gaan denk ik voor rond de 1500 euro in goed werkende conditie, je kunt op marktplaats kijken naar de prijzen welke andere mensen vragen en krijgen.

Nog een SUB bijplaatsen naast mijn Matrix 802 S3 is geen optie in mijn appartement.

------------------------------------------------------------

Ik zou bijvoorbeeld de KEF LS50 Meta (passief) kunnen overwegen te samen met een kleinere. versterker die dan ook "digitale" mogelijkheden (DAC-Streamer) heeft. Eventueel nog aangevuld met een SUB.

Zowel in het geval van de draadloze KEF LS50 Wireless II als met de passieve KEF LS50 Meta zal ik mijn Luxman kombi + de B&W's moeten van de hand doen.
Ik vrees dan in een lang verhaal terecht te komen met mensen die ze bijna gratis willen verwerven.
Luxman C-02
Luxman M-02
SONY CDP-XA5ES
Marantz NA6006
Eversolo DMP-A10
B&W 804s Nautilus

Ex'en :
Luxman L-80V (1977-1990)
Luxman A-383 (1990-1998)
Marantz NA6006 (2020-2025)
B&W Matrix 802 S3 (1998-2024)
IMF TLS 50 II (1978-1998)