• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Draaitafel vering

Gestart door robert_b, 31 december 2024, 19:51:20

Vorige topic - Volgende topic

robert_b

Ik kan ook zelf het hele veringsysteem verwijderen natuurlijk. Daar zal het wel op uitdraaien.

Zelfs de nieuwste thorens reference gaat prat op hun veringsysteem. je kan op een betonnen vloer gaan dansen voor de speler en die trillingen worden geneutraliseerd. Wel een dure oplossing voor de mensen die zoiets doen.

Ik ga Dr Feickert onderzoeken.
Hier spreekt men grammofoonplaat

Duclaasie

Waarom zou je in een bestaande speler de vering verwijderen?

robert_b

Die vering / veren zijn totaal onvoorspelbaar. Het hele systeem aan veren hangen van €1 euro / stuk  om trillingen te dempen die in een betonnen huis niet voorkomen is een constructiefout. Dat komt uit de tijd van houten huizen.

robert_b

Door die veren gaat je as uit het lood hangen, het ergste wat er is. Je as gaat lawaai maken en zichzelf vernietigen bij elke omwenteling. Dan kan je je speler weggooien. Je moet die veren afstellen, wat natuurlijk niemand doet of kan.

Veel luisterplezier met zo'n systeem uit de oertijd van de draaitafel.

Duclaasie

Wat probeer je precies te bereiken met dit topic? Tot nu toe lijkt het meer op een beetje ranten dan een zinnige bijdrage. Verdiep je eerst eens in de verschillende principes

B. Gehakt

Tja, tijd misschien voor een cd-speler (en ook daar de veren uitslopen) en als je daarmee klaar bent kan je in één keer door naar een striemert.

En toch ga ik mijn houten vloer nog niet vervangen (en ook de draaitafel en de cd speler niet).
Deskundige

robert_b

Ik probeer helemaal niks te bereiken met dit topic. Ik dacht dat hier audiofreaks zaten, maar ik zie ze niet. Ik ga wel weg hier.

robert_b

Ik vraag mij af of zo'n duclaasie wel enig verstand heeft van audio. In elk topic komt hij vertellen dat ik er eigenlijk geen kloot vanaf weet ,  zeg het dan gewoon meteen recht voor zijn raap. En blijf dan gewoon weg uit de discussie.

Duclaasie

Nee joh, ik roep alleen maar wat. Voor een gefundeerde mening moet je bij mij sowieso niet zijn.

robert_b

Je bent in ieder geval niet iemand die dit forum wil gebruiken op een constructieve manier. Gewoon mij willen wegjagen uit mijn eigen topic, en dat is je gelukt.

Heintje

Citaat van: robert_b op 10 januari 2025, 21:38:41Ik vraag mij af of zo'n duclaasie wel enig verstand heeft van audio. In elk topic komt hij vertellen dat ik er eigenlijk geen kloot vanaf weet ,  zeg het dan gewoon meteen recht voor zijn raap. En blijf dan gewoon weg uit de discussie.
Heb jij dan wél verstand van audio?

Hoe kom je er bv. Bij dat een as uit het lood gaat hangen door de veren en nog erger, dat de as daar schade van op loopt?
Daar heb ik nog nooit van gehoord, jij bent de eerste die dat gewoon als voldongen feit hier neerplempt en dat niet voorziet van onderbouwing.
Daarnaast is vering in een platenspeler heel nuttig, niet iedereen woont namelijk in een betonnen bunker op de hei in een situatie dat geen enkele trilling tot een platenspeler doordringt.

Ik hou van een verfrissende kijk op zaken, maar niet van iemand die gepikeerd raakt als hij zomaar wat roept over verschillende onderwerpen en dan wat geinteresseerde vragen en wat tegengas krijgt.

Bijvoorbeeld over je vraag "waarom een snaar buiten het plateau loopt?": hóe wou je die snaar dan laten lopen?
Daarbij vraag ik na wat je precies bedoelt, om daarop in te kunnen gaan.

Ik denk dat je wijze van communiceren het punt is, niet de opstelling van de leden hier.
En je blijft wat mij betreft van harte welkom hier, met al je vragen.
Maar besteed er dan iets meer tekst aan.  ;D

sliceofhogan

Ik herhaal: het gaat niet om het voorkomen van het springen van de plaat door een golvende vloer, maar om isoatie tegen de geluidsgolven uit je speakers.

Heintje

Maar klopt dat wel?
Als je héle soepele (slappe) veren hebt kan het plateau toch ongehinderd trillen bij elke luchtdrukvariatie (bv. Uit je luidsprekers)?
Dan zou vering juist averechts werken.

robert_b

Ik zelf ben gewoon opzoek naar een draaitafelfabrikant die als motto heeft : vering is achterhaald in een betonnen huis. En dan lees ik al meteen je moet googelen. Dan is dus de toon al gezet. En die toon bleef in dit topic. Waarom ga je meteen reageren met je moet googelen?? Dan denk duclaasie ,  bekijk jij het met je reacties.

Ik weet heel veel van audio, maar dit heeft gewoon geen niveau voor mij om hier verder over te communiceren.

morph

Citaat van: robert_b op 10 januari 2025, 23:12:23dit heeft gewoon geen niveau voor mij om hier verder over te communiceren.
Je reacties zijn hier en daar van bedenkelijk niveau, in plaats van dat lijkt het mij inderdaad ook beter wat terughoudender te zijn.

mod-morph