• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Welke muziek staat er nu op ?

Gestart door Tdo, 26 augustus 2004, 20:48:08

Vorige topic - Volgende topic

morph


Kevin Ayers - Bananamour
cd

morph

cd2 van:


Kate Bush - The Other Sides
4cd

- 12" mixes
- The Other Side 1
- The Other Side 2
- In Others' Words

morph

29 juni 2022, 22:59:58 #108107 Laatste wijziging: 29 juni 2022, 23:02:35 door morph

The Magnificent Seven - The Best of the Worst
cd

Joost Belinfante - trombones, violin, vocals
Jan de Hont- guitars, vocals
Jan Pijnenburg - drums, percussion, vocals
Jakob Klaasse - keyboards, vocals, (re-)arrangements
Roland Brunt - saxophones, flutes, vocals
Fay Lovsky - xylophones, keyboards, vocals
Henny Vrienten - bassguitar, vocals

morph


The Smiths - The Queen Is Dead
cd

Bellini

1 juli 2022, 13:40:58 #108109 Laatste wijziging: 1 juli 2022, 13:45:29 door Bellini
Iedereen het huis uit, drie dikke irritante vliegen doodgeslagen en toen was het echt stil in huis. Deze plaat opgezet, in de stoel gaan zitten en beide kanten ademloos beluisterd zonder iets anders te doen dan luisteren. Alleen zijn, stilte in huis en dan concentreren op de muziek. Dat een mens in staat is geweest zulke muziek te maken. Ik steeg op.



Nu via Spotify het Elgar vioolconcert met Zukerman/Barenboim


Luistervriend

1 juli 2022, 18:08:20 #108110 Laatste wijziging: 1 juli 2022, 19:08:14 door Luistervriend
Citaat van: Bellini op  1 juli 2022, 13:40:58Iedereen het huis uit, drie dikke irritante vliegen doodgeslagen en toen was het echt stil in huis. Deze plaat opgezet, in de stoel gaan zitten en beide kanten ademloos beluisterd zonder iets anders te doen dan luisteren. Alleen zijn, stilte in huis en dan concentreren op de muziek. Dat een mens in staat is geweest zulke muziek te maken. Ik steeg op.

Nu via Spotify het Elgar vioolconcert met Zukerman/Barenboim


Ik kan me hier iets bij voorstellen, mijn vrouw heeft doordeweeks uurtjes per dag dat zij via een Zoom sessie met een cursus bezig is in een andere kamer en dan heb ik heerlijk de tijd om in stilte van muziek te genieten.

De serenades van Dvorak zijn inderdaad hemels om naar te luisteren, maar goed daar zijn er gelukkig zoveel van.
Voorganger en collectant van onze Overtuiging Belijdenis  Gemeenschap (OBG)  "Het Laatste Woord"
Zoals het al zegt, wij creëren dagelijks een nieuwe realiteit, zoals AI, onze Schepper, ons inspireert.

Aanmelden kan via PB. 🤪

morph

2 juli 2022, 22:03:30 #108111 Laatste wijziging: 23 augustus 2022, 21:34:01 door morph
Ook maar weer eens wat van Dvorak uit de platenkast getrokken:



Dvorak, Cello Concerto
Boston Symphony Orchestra o.l.v. Munch
Cello: Piatigorsky
2lp

Testpersingen van Living Stereo LSC-2490 A1/B1, voor de heruitgave, 15 april 1996
Op twee eenzijdig geperste platen

Tom!

Bijzonder, die testpersingen. Met een verse matrijs waarschijnlijk zo mooi als het voor die opname ooit wordt. Biedt een eenzijdige persing nog voordelen voor het geluid? Zijn die testpersingen op dezelfde dikte vinyl als de definitieve exemplaren?
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

morph

Elke plaatzijde heeft zijn eigen matrijs.
Die werden (hier in ieder geval) apart getest voordat de pers aan beide kanten voor de daadwerkelijke productie werd ingezet. Deze zijn 200 gram en op Quiex vinyl.

Bij lp's zie je nogal eens achter de A of B, ingekrast (of geperst) in de ruimte tussen de uitloopgroef, hogere nummers vermeld staan. Dan is bijvoorbeeld kant 1 A2 en kant 2 B1. Daarbij was dan A1 versleten of afgekeurd en dus vervangen door een tweede versie.
Hoe meer platen er geperst zijn van een album, hoe hoger de nummers achter die A's en B's. Want een matrijs wordt slechter op den duur.
Ik heb bv. testpersingen waar alleen A en B opstaat maar ook waar A1/B2 tegenover elkaar geperst zijn.

theo technics

3 juli 2022, 14:23:44 #108114 Laatste wijziging: 3 juli 2022, 14:30:15 door theo technics
Zo, de eerste staat op.

Kon het niet laten, de tweede Kate Bush box is ook binnen- Remastered In Vinyl 4 (Boxset) (LP).
Nu, In others' Words.

En vervolgens dadelijk:

12" Mixes
The Other Side 1
The Other Side 2





Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

Sytse Fliege

Kevin Ayers - Joy of a toy (1969)



Oleh oleh bandu bandong / https://youtu.be/dl1NP-lvzHA

The Lady Rachel / https://youtu.be/3Z4PX0v7Khs

Ach, kikker toch op!

Bellini

Citaat van: morph op  2 juli 2022, 23:21:21Elke plaatzijde heeft zijn eigen matrijs.
Die werden (hier in ieder geval) apart getest voordat de pers aan beide kanten voor de daadwerkelijke productie werd ingezet. Deze zijn 200 gram en op Quiex vinyl.

Bij lp's zie je nogal eens achter de A of B, ingekrast (of geperst) in de ruimte tussen de uitloopgroef, hogere nummers vermeld staan. Dan is bijvoorbeeld kant 1 A2 en kant 2 B1. Daarbij was dan A1 versleten of afgekeurd en dus vervangen door een tweede versie.
Hoe meer platen er geperst zijn van een album, hoe hoger de nummers achter die A's en B's. Want een matrijs wordt slechter op den duur.
Ik heb bv. testpersingen waar alleen A en B opstaat maar ook waar A1/B2 tegenover elkaar geperst zijn.

Heel boeiend! Zat dit weekend wat platen in te voeren op Discogs, daarbij boog ik me ook over persingnummers etc.

Benco



Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

Jeronimo

6 juli 2022, 11:47:15 #108118 Laatste wijziging: 6 juli 2022, 14:33:56 door Jeronimo
Kate Bush – The Sensual World (LP, 1989/2010 remaster lim. edition, US). Audio Fidelity.



This woman's works

Tom!

Inderdaad een erg interessant verhaal over die proefpersingen.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger