• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Welke muziek staat er nu op ?

Gestart door Tdo, 26 augustus 2004, 20:48:08

Vorige topic - Volgende topic

morph

Pale Puma - Haunted By Dreams That were never my own
cd

B. Gehakt

Giya Kancheli: Bright sorrow en Mourned by the wind. Staatssymfonieorkest van Georgië o.l.v. Dzhangsug Kakhidze plus solisten. BMG classics 74321 49958 2 (origineel van Melodiya 1987 en 1991). CD.
Deskundige

Jeronimo

Barre Phillips (double bass) - End to end (2018, ECM).

morph

The Deviants
cd (2022, origineel album 1969)

B. Gehakt

Giya Kancheli. Symf 6 & 7, Tblisi Symfonie orkest o.l.v. Jansug Kakhidze (en op zijn beurt weer o.l.v.de componist). Sony classical, 1994, SMK 66 590, CD. Met op de hoes en begeleidende tekst allerlei waarschuwingen voor de extreme wisselingen van geluidssterkte (m.a.w. het geluid aan het begin van de cd is erg zacht).
Deskundige

B. Gehakt

Wat heeft die George Crumb een goede (nou ja, ... interessante?) muziek gemaakt (volgens mij dan). Nu Bojan Gorisec (de s met een omgekeerd dakje erop maar ik ben te lui om dat dakje erbij te zoeken) plays George Crumb. Een 3 CD set van Audiophile classics, APC 101-301, uit 1997. Voornamelijk piano solo, soms ook met 4 en zelfs 6 handen (Ongnjanovic en Surbec), en hier en daar wat percussie. Opnames uit Slovenië.
Deskundige

morph

Jeronimo

15 juni 2024, 21:47:54 #109882 Laatste wijziging: 15 juni 2024, 21:49:25 door Jeronimo
Celeste - Celeste (LP, 1976/2021 reissue, It).

Album

B. Gehakt

15 juni 2024, 21:59:26 #109883 Laatste wijziging: 16 juni 2024, 09:34:16 door B. Gehakt
Isang Yun: Kammerkoncert 1, etc.. Schönberg ensemble, o.l.v. Reinbert de Leeuw. Etcetera, KTC 9000-CD-13, 2006 (opname uit 1993).

[edit: spelfout]
Deskundige

Jeronimo

16 juni 2024, 09:02:55 #109884 Laatste wijziging: 16 juni 2024, 09:09:09 door Jeronimo
Knud Viktor - Images / Ambiance (2LP, 1972/2019 remaster, Denemarken). Beide albums uit 1972 zijn echt met succes geremasterd, Ik ken de oorspronkelijke albums niet, ze zijn prijzig, maar deze versie is uit de kunst.

Ambiance kant 2

Viktor, Deen, probeerde de natuur in soundscapes te recreëren. Natuur in de meest brede zin. In die zin was hij een van de voorlopers in dit genre.

Quote (van Discogs gekopieerd):
"I don't pretend to make music, even if what I hear in nature is produced by forces that seek harmony. I see what I do as a continuation of the painting, surveying sounds that organises sonic intensities most unattendedly, contrastingly, modulated and dissonant. I try to create an enhanced sensation via the sounds, the air, the light, the wind, the rain, the rocks, the vegetation, the smells of Lubéron".

Lubéron is overigens een beschermd natuurgebied in de Vaucluse in het zuiden van Frankrijk. Met prachtige dorpen. Ik ben nu bezig met Franse lessen te volgen, wellicht al een vakantiebestemming voor begin volgend jaar?

B. Gehakt

Wolfgang Rihm: Triptychon. Schönberg ensemble met solisten o.l.v. Reinbert de Leeuw. Etcetera KTC9000-CD24, 2006, opname uit 1995, 1999, 2001, 2003.

Deskundige

Jeronimo

Mozart / New Philharmonia Orchestra, Giulini* – Symphonies 40 & 41 (LP, 1965/1987 remaster, UK).  Decca's "Analog-to-Digital ReMastering" process (ADRM). Op internet zijn de meningen stevig verdeeld of dit nu echt een speciale top wijze van omzetting is of een simpele marketing truuk. Laten we zeggen, het klinkt goed.

Symphony No. 40 In G Minor, K.550: 1. Molto allegro

B. Gehakt

Tomoko Sauvage: Musique hyrdromantique, 2017.
SpotifyLink
Deskundige

Jeronimo

18 juni 2024, 21:12:40 #109888 Laatste wijziging: 18 juni 2024, 21:14:30 door Jeronimo
Van Yes nu achter elkaar (stukjes maar, maar dat verklaar ik zo): Fragile, Yesshows, Yes en The Yes Album. Allemaal uitgaven van Atlantic en allemaal stof- en krasvrij.

WAT EEN Fkng BAGGER KWALITEIT weergave. Ik kon niet meer dan een paar stukjes per plaat luisteren.

Bij de laatste heb ik voor de zekerheid weer een ECM erbij gehaald, ik dacht echt dat mijn naald kapot was (hoewel ik mijn acties de afgelopen dagen in gedachten nagelopen mij niet kon bedenken hoe dat dan gebeurd zou moeten zijn). Nu staat op: Vijar Iyer Sextet  - Far from over (2LP, 2017, Duitsland).

Gelukkig, nu klinkt alles weer perfect. Geen kapotte naald, geen breuk in een relaitje (ik zeg maar wat) of een gebroken kabel.

De verkoopstapel is weer uitgebreid. Met Yes albums nota bene!  :o

RenéN

Citaat van: Jeronimo op 18 juni 2024, 21:12:40Van Yes nu achter elkaar (stukjes maar, maar dat verklaar ik zo): Fragile, Yesshows, Yes en The Yes Album. Allemaal uitgaven van Atlantic en allemaal stof- en krasvrij.

WAT EEN Fkng BAGGER KWALITEIT weergave. Ik kon niet meer dan een paar stukjes per plaat luisteren.

Bij de laatste heb ik voor de zekerheid weer een ECM erbij gehaald, ik dacht echt dat mijn naald kapot was (hoewel ik mijn acties de afgelopen dagen in gedachten nagelopen mij niet kon bedenken hoe dat dan gebeurd zou moeten zijn). Nu staat op: Vijar Iyer Sextet  - Far from over (2LP, 2017, Duitsland).

Gelukkig, nu klinkt alles weer perfect. Geen kapotte naald, geen breuk in een relaitje (ik zeg maar wat) of een gebroken kabel.

De verkoopstapel is weer uitgebreid. Met Yes albums nota bene!  :o
Ow, wat vreemd. De albums van Yes (LP's uit die tijd) klonken altijd érg goed. Uit die beginperiode van ze dan hé? Ik zal ze ook weer eens draaien en luisteren of ik ook wat geks hoor...