Welke muziek staat er nu op ?

Gestart door Tdo, 26 augustus 2004, 20:48:08

Vorige topic - Volgende topic

minplus

If nothing goes right, go left. If nothing's left, go right

morph

Pink Floyd - Wish You Were Here
Immersion Box
cd2

Shine On You Crazy Diamond (Live at Wembley 1974)
Raving And Drooling (Live at Wembley 1974)
You've Got To Be Crazy (Live at Wembley 1974)
Wine Glasses (from 'Household Objects' project)
Have A Cigar (Alternative version)
Wish You Were Here (with Stéphane Grappelli)

morph

Steely Dan - The Royal Scam
lp

morph

De eerste cd van:

Radiohead - A Moon Shaped Pool
2lp & 2cd

morph

morph

Solution - Fully Interlocking
cd

Uit het recent verschenen overzicht:

Solution - Last Detail
Anthology 1967 - 2006
18 cd's, 1 dvd

Omschrijving

RenéN

Citaat van: morph op 18 mei 2025, 18:53:10
Steely Dan - The Royal Scam
lp
De mooiste van ze, vind ik. Heb deze dan ook in bestelling staan voor de "beste persing ever", voor wat het waard is. Ik ben benieuwd of het het geld waard is...

morph

Eigenlijk is het persen zelf nog het simpelste stukje van het verhaal.
Als het geperst wordt aan de hand van een half-speed master of op 45 toeren afspeelbaar is (op basis van de analoge mastertape) dan kan het een toegevoegde waarde hebben.
Daarbij hangt het nog wel af van de vakkundigheid van degene die de lacquer snijdt die gebruikt wordt voor de matrijzen en hoe zorgvuldig die dan weer gemaakt zijn en hoeveel daar mee geperst wordt.

RenéN

Citaat van: morph op 25 mei 2025, 17:57:05Eigenlijk is het persen zelf nog het simpelste stukje van het verhaal.
Als het geperst wordt aan de hand van een half-speed master of op 45 toeren afspeelbaar is (op basis van de analoge mastertape) dan kan het een toegevoegde waarde hebben.
Daarbij hangt het nog wel af van de vakkundigheid van degene die de lacquer snijdt die gebruikt wordt voor de matrijzen en hoe zorgvuldig die dan weer gemaakt zijn en hoeveel daar mee geperst wordt.
Ik had er eerder (van Aja) iets van op YT gezien, maar kan het niet zo snel vinden. Dít is misschien ook interessant, moet ik ook even goed voor gaan zitten 8):

O ja, dít was hem die ik wilde posten:

morph

Voorzover mij bekend zijn er decennia geleden plannen geweest om de Steely Dan albums tot en met Gaucho op sacd uit te brengen.
Helaas bleken de originele analoge banden van Aja onvindbaar en is destijds uiteindelijk alleen Gaucho op sacd uitgebracht nadat die vrij kort daarvoor op dvd-audio verschenen was.
Jaren terug is er wel een Aja sacd verschenen (en ook andere albums), in Japan uitgebracht. Zie ook hier.

Mijn favoriete versie is op lp verschenen (een oude Japanse uitgave).

RenéN

Deze staat in bestelling. Ik heb bewust Aja níet gekocht, maar heb gewacht op The Royal Scam, vanwege (vind ik mooiere) gitaarpartijen van Walter Becker dan op Aja.

The Royal Scam

(Wel op lp dus, en niet op SACD....)

RenéN

Overigens wordt er op 12:24 een heel interessante vraag gesteld, waar een mooi antwoord op komt...

morph

Citaat van: RenéN op 26 mei 2025, 12:48:44Ik heb bewust Aja níet gekocht, maar heb gewacht op The Royal Scam, vanwege (vind ik mooiere) gitaarpartijen van Walter Becker dan op Aja.
Bedoel je daarmee de basgitaar?
Ik las dat de meeste gitaarsolo's op "The Royal Scam" van Larry Carlton zijn, behalve in "The Fez".

Walter Becker – guitar, bass guitar
Larry Carlton – guitar
Denny Dias – guitar
Dean Parks – guitar
Elliott Randall – guitar

morph

Citaat van: RenéN op 26 mei 2025, 12:54:17Overigens wordt er op 12:24 een heel interessante vraag gesteld, waar een mooi antwoord op komt...
Kijk eens aan, het is altijd goed om de mening van een vakman te horen.

RenéN

Citaat van: morph op 26 mei 2025, 13:48:23
Citaat van: RenéN op 26 mei 2025, 12:48:44Ik heb bewust Aja níet gekocht, maar heb gewacht op The Royal Scam, vanwege (vind ik mooiere) gitaarpartijen van Walter Becker dan op Aja.
Bedoel je daarmee de basgitaar?
Ik las dat de meeste gitaarsolo's op "The Royal Scam" van Larry Carlton zijn, behalve in "The Fez".

Walter Becker – guitar, bass guitar
Larry Carlton – guitar
Denny Dias – guitar
Dean Parks – guitar
Elliott Randall – guitar

O ooooo..... Nee, niet de basgitaar. Van Larry Carlton dus? Misschien dat ik het dan dáárom zo goed vind.... :(  ;D.