• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Wat heb je reeds aangeschaft?

Gestart door distortion, 26 augustus 2004, 20:51:07

Vorige topic - Volgende topic

Jansen!

Dit wórdt over een paar weken mijn nieuwste aanschaf!


Tom!

Heel veel bekende knoppen van onze oude receiver uit '76, maar deze ziet er veel cooler uit. Gefeliciteerd! Wel allemaal DIN, natuurlijk.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Wim72

Citaat van: Jansen! op  1 december 2019, 22:18:12Dit wórdt over een paar weken mijn nieuwste aanschaf!



Geweldig apparaat, Bram Freestone vintage Philips expert op dit forum zal hier vast veel over kunnen vertellen...

Integra

Leuk cadeautje gehad van concullega heer Kroon (Inn-Archive).
Ik heb hem ooit voorzien in onderdelen voor een heel zeldzame machine.  Na een praatje kwam hij met een broadcast MII camera aan zetten (ik verzamel ze).

Hij had nog weer wat voor mij.... 
En ze werken ook nog (komt een ziek mooi beeld van af!)








bram freestone

5 december 2019, 14:05:28 #41839 Laatste wijziging: 5 december 2019, 15:47:32 door bram freestone
Citaat van: Wim72 op  1 december 2019, 23:29:42
Citaat van: Jansen! op  1 december 2019, 22:18:12Dit wórdt over een paar weken mijn nieuwste aanschaf!



Geweldig apparaat, Bram Freestone vintage Philips expert op dit forum zal hier vast veel over kunnen vertellen...

Neen daar kan ik niks over kwijt dat is een RH serie model dus van voor 76/77 en na die modelwissel kwam

de AH serie.Trouwens mooi en degelijk spul die RH serie had minder watt als de AH serie maar dat was

wereldwijd zo met die wattage,en daar is niks mis mee.Ik bedoel wat moeten die buizenliefhebbers dan wel

niet klagen.
Trouwens Tjerk heeft er een dacht ik DUS TJERK VRAGEN,de speciallist op versterker gebied.
Phillips MFBserie 587.AH494.<br />CDspeler Phillips 690,<br />,T+A pulsar 2000.NAD 7130.audio Cambridge CXA 60,aiwa 8700,philips AH 798, AH684,Erres A8000,TA6000 Ta 8000.<br />Sennheiser HD650,HD598+dragonfly red+black<br />   wharfedale 10.7, Wharfedale EVO 4.4.

Tom!

9 december 2019, 13:57:41 #41840 Laatste wijziging: 9 december 2019, 16:11:51 door Tom!


In een kringloop. Is dit voor een audi/videotoepassing?


EDIT: eigen vraag beantwoord
CitaatDe EM34 is een dubbelwerkend afstemoog ("Magic Eye") uit 1946. Het is in gebruik als hulpmiddel bij het afstemmen en als nul-indicator bij meetinstrumenten. Het meetbereik is  0 - 5 volt en 0 - 16 volt. De indicator zelf is zichtbaar via de bovenzijde van de lamp.

Cifte en Dario (Philips France) produceerden een EM34 met geelgroen lichtbeeld.

De glazen buis heeft een diameter van 26 mm en een lengte van 72 mm, exclusief de pennen. De hartlijn van de 5V indicator ligt tussen pen 5 en 6. De gebruikte Philips productcode is Km.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Nicolas

Ja, als ik het goed heb is dat een afstemoog voor tuners.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

jpio

Een Pioneer pd10ae cd speler is vandaag binnen gekomen.
Ter vervanging van een hele oude doch goed spelende HK 7325 speler die nu als reserve ingezet kan worden.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

Tom!

Iemand hier into de ouwe synths? Dit boek uit 1978 staat hier bij de kringloop...

Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Nicolas

That would be me, maar specifiek dit boek is niet zo interessant in deze tijden. Het deel over orgels is niet bepaald interessant en in de orgeltechniek ook voorbijgestreefd. Het deel over synthesizers gaat niet breed en diep genoeg.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

jpio

Na wat speeluren is de cdspeler wat milder gaan klinken na een aanvankelijk wat fris hoog.
Klinkt sws beter dan de HK als in strakker en duidelijker wat vanwege de ouderdom wellicht niet zo heel vreemd is.
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

Niemand

Citaat van: jpio op 17 december 2019, 14:51:59Een Pioneer pd10ae cd speler is vandaag binnen gekomen.
Ter vervanging van een hele oude doch goed spelende HK 7325 speler die nu als reserve ingezet kan worden.
Als je die HK googelt krijg je adressen te zien postcode ;D  ;D  ;D
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

jpio

Gewoon spelertje zonder fancy toestanden en goed genoeg voor B-set.
Had 2e hands goedkoper/beter gekund maar dan wellicht weer geneuzel met versleten snaren, lasers oid en zonder 2 jr garantie.
Laatje is wat flimsy en dus zeker geen 104 bouwkwaliteit ;D
Pioneer 20 serie, Onkyo-D 7955, Pioneer cdspeler, Nakamichi deck, Philips TvW 104 cdspeler, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Q acoustics 3020i

Tom!

Nee, maar de 104 is ook alleen te vergelijken met het betere Defensie-materiaal. Gebouwd als een tank.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger