• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Brom bij afspelen

Gestart door Robertluistert, 27 april 2024, 09:42:57

Vorige topic - Volgende topic

Robertluistert

Van de week een Technics SL DL1 gekocht van iemand via MP. Ding beluisterd niets aan de hand. Ding beluisterd op de woonkamerset, niets opmerkelijks. Ding beluisterd op de werkkamer-set, flinke brom. Aarde draad is gewoon aangesloten op de daarvoor bestemde connector op de versterker. Opstelling is niet wezenlijk anders dan bij de woonkamerset. Set in het midden op ongeveer een meter van de speakers. Draaitafel blijft brom geven ook wanneer ik haar niet recht boven de versterker plaats. Waar zouden jullie de oplossing zoeken?
Mvg
Robert
Nooit naar mij luisteren. Ik doe ook maar wat.

Jan66

Wat voor interlinks gebruik je? Interlinks met goede afscherming of dropveters?

Robertluistert

De interlinks zitten vast (standaard) aan de dt. Dropveters dus.

Nicolas

Heb je geaarde stopcontacten? Zoja, even (met een verlengkabel) proberen de draaitafel op een andere groep aan te sluiten als test.

Ik hoop dat ĵe meer dan 1 groep stopcontacten hebt in huis.
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Robertluistert

Dank voor het meedenken! Het probleem is opgelost. Het was (deels) mijn eigen schuld. Bij het opendraaien van de aardeconnector op de versterker heb ik de aardedraad tussen het plastic knopje en de washer gemonteerd in plaats van tussen de washer en de metalen behuizing van de versterker. Makkelijk over het hoofd te zien. Mea culpa dus...☺️

Nicolas

Mooi dat het opgelost is!
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Robertluistert

Die SL DL1 met P23 element klinkt overigens geenszins als een instappertje. Ben er nu wel mee in mijn sas.

d'Oh!

Ik kan me herinneren dat ik er last van had na het verbinden van DIN plug met RCA. Het middelste stifje is aarde meen ik me te herinneren. Die als zodanig aansluiten.
Douk H7 Pro (D-class amp) Nad 117 (preamp) Nad 613 (cass.) Philips 22GA777 (TT) Philips CDR870 (cd rec) Philips BDP3000 (dvd/cd) Sony CDP C545 (cd) Cyrus 781 (ls)

Kelly van Uden

Ik had op mijn advance acoustic versterker eenzelfde irritante brom..vanalles geprobeerd maar kreeg het niet opgelost!
Nu heb ik er een pioneer A858 bij gekocht en daar speelt mijn Akai AP206C zonder bijgeluiden perfect op af!

Grt

Kelly van Uden

Ben er achter gekomen dat de advance een geaarde stekker heeft en de pioneer niet!
Advance op een geaarde stroombron aangesloten en de platenspeler speelt geheel bromvrij!🤓