• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Servet op het plateau

Gestart door robert_b, 15 januari 2025, 20:00:32

Vorige topic - Volgende topic

Duclaasie

Papier is een uitvinding van de duivel als je van vinyl houdt

morph

6 februari 2025, 17:18:37 #31 Laatste wijziging: 6 februari 2025, 17:22:47 door morph
Welnee.
Een cellulosevrije binnenhoes beschermt een plaat in de kast net zo goed als een andere.
Hoe je 'm ook wendt of keert een plaat zit langer in de hoes dan dat ie op de draaitafel ligt.

Het vergt alleen telkens wat voorzichtigheid bij het tevoorschijn halen en de voorzorg dat er niets in de hoes komt dat er niet hoort. Maar dat geldt net zo goed voor binnenhoezen met een kunststof binnenlaag.
Helaas hebben dié weer het probleem dat er varianten zijn die op den duur aan het vinyl gaan kleven en daar residu op achterlaten. Komt nogal eens voor bij oudere platen die een tijd niet uit de binnenhoes zijn geweest.

Onder andere vinyl kan in de muziekwereld daarentegen als een uitvinding van de duivel worden beschouwd als actiegroepen met weerzin tegen vervuiling wakker worden. ( click / klik )

Loves-Tubes

Ik zeg, gewoon weer je eigen muziek spelen op een milieu bewust geproduceerde blokfluit.  ;)

MYRYAD

Milieu bewust geproduceerde blokfluit; bedoel je van ivoor?
Het is verleidelijk om wanneer je enige gereedschap een hamer is, alles te behandelen alsof het een spijker is.

Loves-Tubes

robert_b

Zit net een onderhoudsfilmpje van Linn te bekijken. Die hebben groen papier voor de naald en plakken plakband op de mat om het vuil er af te halen. En zwarte olie voor het lager. Wat een film. Het afstellen van de veren ,  ook lachen. Gewoon op het plateau tikken, draaien aan de bouten, nog een paar keer en eureka! nu veert hij mooi voor de timmerman.

Ik heb nu een mooie kunstzeem rond geknipt. Draai ik hem om na 2 weken en dan koop ik weer een nieuwe. €2.50
Hier spreekt men grammofoonplaat

B. Gehakt

Dan Van den Hul. Schoonmaken element en naald met half om half silly putty en stopverf. Wel even goed doorelkaarkneden.
Klopt toch, Parker?

Schuurpapier en luciferdoosstrijkkant om de naald schoon te maken zijn klassiekers die in de tijd van de draaitafel in HFN & RR al voorbijkwamen.
Deskundige

morph

Citaat van: robert_b op 17 februari 2025, 20:15:40Ik heb nu een mooie kunstzeem rond geknipt. Draai ik hem om na 2 weken en dan koop ik weer een nieuwe. €2.50
Moet die op of onder die servetten?

(Na twee weken omdraaien én een nieuwe kopen?)

robert_b

Servetten waren op. Ik had die dingen toen liggen ,  maar ik keek zoeens wat rond voor iets anders, met dezelfde functie. Kwam toen uit op een kunstzeem.
Hier spreekt men grammofoonplaat

Heintje

Hopelijk heb je die niet van een wielrenner gekregen.

MYRYAD

Andere dimensie van "nat afspelen" bedoel je?
Het is verleidelijk om wanneer je enige gereedschap een hamer is, alles te behandelen alsof het een spijker is.

Duclaasie

En dan klagen over zoutkristallen in je groeven

Heintje