• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

buizen voor versterkers

Gestart door annabel flapper, 19 januari 2025, 13:37:26

Vorige topic - Volgende topic

annabel flapper

Beste leden,

Mijn broer is helaas overleden en heeft een enorme voorraad aan buizen en electronica voor versterkers enz. Hij bouwde zelf ook buizenversterkers

Ik heb geen idee wat de waarde is en of er in dit forum belangstelling is voor de buizen en andere onderdelen. Ik zou het jammer vinden als alles de container in gaat.

Mocht je interesse hebben en voor een redelijke prijs buizen en andere onderdelen willen overnemen dan kun je mij een mail sturen.

Met vriendelijke groet,

Annabel Flapper

Heintje

Goede zet!
Ik heb geen idee van wat het in werkelijkheid is, maar zoiets mag niet zomaar verloren gaan.
Ik hoop dat je er een liefhebber voor vindt.

mediator

Gecondoleerd Annabel. Er zijn best prijzige buizen zoals een Telefunken ECC803s. Voor zo'n goede buis tel je zomaar een paar honderd euro neer. Maar er zijn ook andere. Had je broer geen kennis met een andere liefhebber die er waarde aan kan verbinden? Dat lijkt mij namelijk de kortste klap. Succes en sterkte in ieder geval.

Walt

Gecondoleerd. Mocht er een buizentester bij zitten, heb ik wellicht intresse.

berret

Gecondoleerd, Annabel.
Triest gebeuren, zo'n overlijden.
Veel sterkte daarmee.

Ik ken wel wat mensen die er naar kunnen kijken. Weggooien is idd zonde.  Zo'n ecc803 waar mediator het over heeft, zijn zeldzaam en veel gevraagd, maar andere buizen gaan vaak voor enkele euro's.

mediator

Philips E88CC SQ versie met een delta  (Heerlen) gaan ook wel voor meer dan een paar euro. Tesla E83CC zijn ook al best kostbare buizen. Tesla E88CC ook nog redelijk wat geld zeker als het goldpins zijn en ze de code 32 hebben. Telefunken smooth plates ECC83 zo'n beetje hetzelfde verhaal. Maar er zijn ook buizen waar je haast niets voor krijgt. Als er Western Electric 300b buizen bij zitten dan heb je wellicht de jackpot als het gaat om de oude western electric. Hangt er dus maar net van af waar het over gaat. Maar dat er kostbare buizen zijn staat vast.

Heintje

Alsnog gecondoleerd Annabel.

Wellicht helpt het je op weg als je een foto maakt van de buizen, waarop de typenummers zichtbaar zijn.

minplus

Volkomen waardeloos, Annabel, dat je broer is overleden.
En super dat je hier een bericht over plaatst. Klasse!

Regenpak

Het helpt wel als er een locatie bij wordt vermeld.

Tjerk
It's been Monday all week long!