Yamaha DSP A1

Gestart door Kermit, 9 oktober 2004, 18:57:04

Vorige topic - Volgende topic

Kermit

Ik heb alweer een aantal jaren een Ymaha DSP-A1 Dolby Digital versterker. Zo'n ontilbare bak, 5.1 met DTS. Nu zijn we weer een paar jaar verder en ik vroeg me zo eens af, of er nog ontwikkelingen zijn op DD-vlak. Is zo'n Yamaha nog 'bij de tijd', of wordt het tijd voor iets anders? En wie van de forumleden heeft ook zo'n versterker?

de naam is bond, bond jas

Ik denk toch dat je voor het geld van een dsp-a1 weinig beters kan vinden.

Ik las laatst trouwens meerdere testen waarin de Z9 toch al beste werd getetst

Beetje lullige vergelijking, want Yamaha in stereo klinkt bijna altijd slecht. Ze zijn puut gemaakt voor HT

beunky

Citaat van: turbomarco op 11 oktober 2004, 16:37:53
dat is geen lullige vergelijking die ik maak want hoeveel mensen gebruiken een DD receiver voor stereo gebruik.
Je vraagt iets en je krijgt antwoord en dan moet je niet met zon lullige opmerking komen als""(ik vraag het maar voor de zekerheid, want het is op dit forum niet helemaal ongenbruikelijk om stevige uitdpraken te doen op basis van geen ervaring...)""
Ik geef aan hoe de Yamaha in mijn oren klinkt en de vergelijking met de PM95 is idd niet mogelijk op basis van geluidskwaliteit,wel is de prijs van beide apparaten ongeveer gelijk en op die basis heb ik ook verschillende Marantz receivers en Onkyo receivers beoordeeld en daar kwam de moderne Onkyo als beste eruit volgens mij en anderen die deze apparaten beluisterd hebben .

Je weet het niet of wil het niet weten is hier volgens mij aan de orde ;)

PS,
Welke speakers en in welke setup heb je de Yamaha vergeleken met andere apparaten?

Turbo, twee dingen: ten eerste verwees Kermit niet naar jou met zijn 'lullige opmerking' (citaat) en ten tweede: Kermit heeft ESL's en een setje van Quad voor stereo, vandaar zijn opmerking over het vergelijk ;) :) :D
Don't take it personally, Turbo. Zo is het niet bedoeld :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
--------------------------------------------------------
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."

Neem ook een kijkje op mijn site :-)

beunky

Citaat van: turbomarco op 11 oktober 2004, 17:00:54
En heb jij de yamaha beluisterd? ::)
Zo ja wat vind je er van?

Nee, ik probeer je alleen iets uit te leggen. Ik heb niets (meer) met HT, althans niet in mijn huidige situatie :)

Yep de DSP-A1 regelmatig beluisterd, de DSP-A2 heb ik zelf gehad, de DSP-A5 staat in de huiskamer en de DSP-492 staat in mijn hokje

beunky

Citaat van: turbomarco op 11 oktober 2004, 19:36:46

nogmaals ik vind de nieuwe DD receivers veel beter in stereo klinken dan de oude top apparaten en stereo is zeker zo belangrijk als multikanaals gebruik.

verder dacht ik wel zo duidelijk geweest te zijn.

Turbo, ik pas hierbij de post aan.
Ik zal het nogmaals zeggen: Kermit zoekt slechts surround, niet stereo. Het zal hem dus ook worst wezen of deze versterker in stereo goed presteert. Oké?

daar zal je best gelijk in kunnen hebben. De dsp-a1 is absoluut ook geen hoogvlieger in stereo daar waren toen de marantzen enzo voor, maar in HT vind ik het nog steeds een hele goede versterker. Vooral ook omdat je nu voor relatief weinig geld een echt goede 2dehands topversterker kunt komen omdat de prijzen zo enorm zakken door de uitvinding van 6.1 etc

beunky

Citaat van: turbomarco op 11 oktober 2004, 19:50:10
Citaat van: Kermit op  9 oktober 2004, 18:57:04
Ik heb alweer een aantal jaren een Ymaha DSP-A1 Dolby Digital versterker. Zo'n ontilbare bak, 5.1 met DTS. Nu zijn we weer een paar jaar verder en ik vroeg me zo eens af, of er nog ontwikkelingen zijn op DD-vlak. Is zo'n Yamaha nog 'bij de tijd', of wordt het tijd voor iets anders? En wie van de forumleden heeft ook zo'n versterker?
Goed lezen mensen waar hier om gevraagd word?

Op DD-vlak ;D
Lijkt me Dolby Digital. Dat is toch surround, of vergis ik me nu zo ontzettend schromelijk? ;) :D ;D ;D

ik zie ook het probleem niet zo  ???

beunky

Citaat van: turbomarco op 11 oktober 2004, 20:01:30
daar zit zeker een verbetering in naar mijn mening en dat ik over stereo begin heeft te maken dat DE grote doelgroep hier ook baat bij heeft.

Dat snap ik, maar we proberen een persoon te helpen met een concrete vraag/probleem, niet DE grote doelgroep ;) :D :D :D

turbomarco

Citaat van: Kermit op 12 oktober 2004, 00:12:01
Er zemelt er maar eentje en dat ben jij. Ik heb de vraag gesteld en niet de grote groep
Beste Kermit,
Ik wens jou heel veel geluk met je DSP-A1.

turbomarco

Citaat van: turbomarco op 11 oktober 2004, 19:32:27
Citaat van: Wijxie op 11 oktober 2004, 19:29:48

Yep de DSP-A1 regelmatig beluisterd, de DSP-A2 heb ik zelf gehad, de DSP-A5 staat in de huiskamer en de DSP-492 staat in mijn hokje
--------

daar ben je even stil van he? :)  :P

matando

Ik weet niet wat hier de bedoeling van is maar het lijkt me duidelijk dat dit niks meer met het onderwerp te maken heeft, slotje dus.