• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Beste prijs/kwaliteit nieuwe naald voor Stanton 680EL

Gestart door KareldeK, 23 januari 2025, 15:03:26

Vorige topic - Volgende topic

KareldeK

Goedendag allen,

ik heb een half jaar geleden voor de ongelooflijke prijs van €50 een 1200mk2 in perfecte staat meegenomen uit de kringloop, inclu de prachtige Stanton 680EL cartridge. Alleen, deze was een maandje geleden wel aan het eind van zijn latijn. Ik heb toen deze naald van pickupnaald.nl besteld, maar niet onder de indruk van de kwaliteit. Op reddit lees ik veel over betere naalden die ik nergens kan vinden in Nederland. Ik hoop dus dat jullie mij een goede naald kunnen aanraden die redelijk beschikbaar is in NL, budget ongeveer 80 euro. Groetjes, Karel.

RJVR

Je zou kunnen kijken op https://www.thakker.eu/en/

Beetje onoverzichtelijke site, de Stanton 680EL is specifiek niet te vinden maar wel de 6800 series en meer. Geen idee of die ook compatibel zijn.
Nad D3020, B&W Dm 2A, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

Duclaasie

Stuur eens een mailtje naar Pickupnaald.nl. Zeer sympathieke man die je hier vrij zeker verder mee kan helpen.

Geen hond

Ik zou daar wat beters in zetten van diezelfde firma wat te denken van At vm95 SH
Ok kost wat meer maar die draaitafel is dat zeker waard
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Duclaasie

Citaat van: Geen hond op 23 januari 2025, 21:24:23Ik zou daar wat beters in zetten van diezelfde firma wat te denken van At vm95 SH
Ok kost wat meer maar die draaitafel is dat zeker waard

Daar heb je zeker gelijk! Als je de draaitafel zo goedkoop hebt gekocht dan mag er best een mooi element in. Overigens zou ik dan de ML pakken in plaats van de Shibata. Eigenlijk mag er wel minimaal een VM540ML of VM740ML in. Dan heb je voor weinig geld een top combinatie staan. De 540 en 740 hebben ook een iets hogere compliantie, wat beter samengaat met de vrij lichte arm van de SL-1200

Geen hond

Ik dacht eigenlijk dat die arm wat zwaarder was en juist die at 95 kon hebben .
Zelf heb ik die ook op mijn MS Bl91 .
De andere MS is voorlopig even buiten gebruik wegens wat kleine dingetjes die ik zelf wil oplossen .
Verder heb ik ook een pmount Shibata van deze zelfde leverancier die ook echt geweldig speelt in een Technics Sl-5,misschien zelfs wel beter .

dimitri

Technics SL-1500C | Shure V15-III/SAS & Denon DL-103/FG2 | Luxman C-02 / M-02 | Tannoy Arden mk.1 (met Peter GRF-R x-overs)

KareldeK

CitaatIk zou daar wat beters in zetten van diezelfde firma wat te denken van At vm95 SH
Is inderdaad ook zeker een optie, maar ik ben toch wel een fan van de ongelooflijke knallende bas die de Stanton kan leveren. Heb naar wat mooie AT's geluisterd in een hifi-winkel, en voor de meeste muziek klinken ze eerlijk gezegd beter, maar voor hiphop en r&b-pop geniet ik wel van mijn Stanton. Heb een gokje gewaagd door een EVG 4822-DEE (Zwitserse nude diamond waar mensen erg over te spreken zijn) te bestellen op Amazon ( :'( ). Daarnaast, zo heel goed betaald krijgen 17-jarigen nou ook weer niet ;), dus voordat ik in een nieuw element investeer hoop ik dat deze naald redelijk in de buurt van het origineel komt.

Geen hond