Voorstellen, Mijn setup (NAD C 3050 - Marantz 2226), en wat vragen

Gestart door Thieuke, 3 februari 2025, 12:17:24

Vorige topic - Volgende topic

Thieuke

Dubbel

Thieuke

Citaat van: Duclaasie op 11 februari 2025, 16:46:17Nog niet geprobeerd om die luidsprekers eens wat ruimte te geven?

Ik zou het graag willen, maar daarvoor moet ik echt mijn woonkamertje voor verbouwen, en daar wil ik nu nog geen budget voor vrijmaken. Daar hou ik later zeker een keer rekening mee

RJVR

Het element upgraden op de Denon zou ook een goede keuze kunnen zijn. Deze standaard elementen zijn net aan. Ik denk dat een AT-VM95E al verbetering zou geven, of natuurlijk nog een klasse hoger. Die Argon Audio geen instelbare anti skating.
Nad D3020, B&W Dm 2A, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

Thieuke

Ik ben op zich wel tevreden met het element van Denon. Maar upgraden kan altijd nog natuurlijk, ik kijk het eerst nog even aan.
Het element van de Argon Audio platenspeler is van Audio Technica trouwens. Maakt Denon wel eigen elementen?

Duclaasie

Matn

Hi,

Vraagje, ik heb dezelfde NAD C3050 versterker met Bluos en Paradigm founder speakers en daarnaast een Paradigm subwoofer zelf gemaakt met Hypex DS4.0 versterker....

Ik krijg echter geen geluid uit de subwoofer via het sub-uit kanaal, via de high input op de Hypex wel.
Lijkt vaker voor te komen met NAD icm Bluos module... velen krijgen het wel werkend, maar helaas ik (nog) niet. Best frusterend voor dergelijke set van zo'n 5K bijelkaar.

Werkt de sub-uit bij jou wel naar behoren? Aansluiten met Y-kabels via pre-out is nog een poging waard, echter vind ik dat Sub-uit ook zou moeten werken...?

Loves-Tubes

Citaat van: Matn op 26 februari 2025, 20:35:40Hi,

Vraagje, ik heb dezelfde NAD C3050 versterker met Bluos en Paradigm founder speakers en daarnaast een Paradigm subwoofer zelf gemaakt met Hypex DS4.0 versterker....

Ik krijg echter geen geluid uit de subwoofer via het sub-uit kanaal, via de high input op de Hypex wel.
Lijkt vaker voor te komen met NAD icm Bluos module... velen krijgen het wel werkend, maar helaas ik (nog) niet. Best frusterend voor dergelijke set van zo'n 5K bijelkaar.

Werkt de sub-uit bij jou wel naar behoren? Aansluiten met Y-kabels via pre-out is nog een poging waard, echter vind ik dat Sub-uit ook zou moeten werken...?

Heb je hier iets aan?

"Go into your BluOS app, open your player on the bottom ribbon and open audio settings. turn the sub on in the settings and turn Dirac off for now.
You should get a signal. Now you can redo the Dirac with the sub on.
If that doesn't work there's a master reset process that the manual should have instructions for.
It's silly, but BluOS is set at default to have the sub off.
enjoy!"

Thieuke

Citaat van: Matn op 26 februari 2025, 20:35:40Werkt de sub-uit bij jou wel naar behoren? Aansluiten met Y-kabels via pre-out is nog een poging waard, echter vind ik dat Sub-uit ook zou moeten werken...?

Ik gebruik de sub-uit niet, ik heb enkel twee speakers aangesloten. De sub hoort bij de soundbar, die ik alleen gebruik voor tv/film. Muziek luister ik met de speakers zonder aparte baskist.
Ik heb namelijk een broertje dood aan kabels trekken, en zou best een baskist willen plaatsen, maar dan moet dat met een draadloze verbinding, wat wel bestaat, maar een vertraging heeft van 25 ms. Is dat echt hoorbaar, geen idee....