• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Sony MDS 320 minidisc "draait" niet

Gestart door Tokoo, 24 februari 2025, 12:20:34

Vorige topic - Volgende topic

Tokoo

Ik ben in het bezit gekomen van een minidisc recorder van Sony (MDS 320), uiterlijk nog heel mooi ding maar: toen ik hem aanzette begon hij gelijk te ratelen alsof alle tandwielen over elkaar schoven  :o , minidisc erin: ratelen stopt maar de disc wordt na enkele seconden weer uitgespuugd en hij begon weer vrolijk te ratelen.
Loopwerk geheel gedemonteerd en alle radertjes (waren allemaal heel) gereinigd en gesmeerd alsmede de microswitch onderop. Alles weer gemonteerd, hoera, hij maakt geen herrie meer bij het aanzetten  ;D . Minidisc erin: niets....(disc error) en dan "no disc" nadat hij hem weer heeft uitgespuugd  :( . Weer opengemaakt: de disc draait niet tijdens/na het  invoeren (meerdere malen geprobeerd, ook met andere md's), daarom wordt hij ook niet gelezen lijkt mij.
Iemand bekend met dit probleem? Ligt dit aan de laser, aan de aandrijfmotor, de electronica of  :-\ ....?

MYRYAD

Was ook mijn probleem met de minidisk.  Ik wilde hem toch al weg doen en aan collega bedrijf van dr.Dual gegeven. Misschien dat je hem kunt vragen?
Het is verleidelijk om wanneer je enige gereedschap een hamer is, alles te behandelen alsof het een spijker is.