• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Equalizer op voorversterker; wel uitslag, geen geluid

Gestart door bugkiller1962, 25 februari 2025, 11:44:23

Vorige topic - Volgende topic

bugkiller1962

Goedendag mede audiofans, ik heb mij zojuist aangemeld op dit forum vanwege een probleem waar ik niet uit kom.

Mijn naam is Kor en ben woonachtig in Groningen (provincie)
Eerder was ik in het bezit van een hele mooie NAD M serie maar had al langer het idee om weer een jaren '70/ '80 stereotoren in de kamer te hebben, veel apparaten en allemaal lampjes, prachtig vond ik dat. De NAD gaat aan en doet zijn ding prima maar geeft verder geen visuele prikkels.

Op dit moment heb ik onderstaande apparatuur in huis:

Yamaha MX1000
Yamaha CX1000
Denon 5 cd wisselaar
Kenwood GE-1100
Cocktail Audio X45 (voor radio/streamen etc)

Mijn probleem is de connectie van de Equalizer op de CX, ik heb wel uitslag op de spectrum analyzer en reverb maar geen geluid. Althans, ik speel de cd af en heb geluid uit de speakers maar wordt niet 'vervormd' door de equalizer verder. (In principe wil ik alleen de cd speler via de eq gebruiken)

Heb de eq met 4 tulp stekkers via de tape A aangesloten op de Tape A van de CX1000. Ook source direct helpt niet.

Kan best zijn dat de EQ niet naar behoren werkt maar alvorens 'm naar de werkplaats te brengen is er misschien iemand die zijn licht hier over wil werpen?

Loves-Tubes

25 februari 2025, 13:00:53 #1 Laatste wijziging: 25 februari 2025, 13:05:18 door Loves-Tubes
Hallo Kor,

Je moet de draaischakelaar REG OUT op CD zetten en de input selectie op Tape 1 (zie geen Tape A, maar denk dat je dat bedoelt). Let wel op dat als je de REG OUT op Source zet en dat Tape 1 selecteert als input, je een loop creƫert. Dit moet je ten alle tijden voorkomen.

bugkiller1962

Beste loves-tubes, dank voor je snelle reactie.

Je had gelijk, moest tape 1 zijn ::)  Heb je aanbevelingen overgenomen en hoor dan heel zachtjes (amper hoorbaar) muziek. Als ik 'm weer op cd zet is de geluidsterkte weer normaal. De eq blijft wel netjes visueel aanwezig de hele tijd.

Dus ik denk wel dat ik hiermee in de goede richting zit maar ben er nog niet...

Nicolas

Heb je al eens een eenvoudigere setup geprobeerd om te checken of het dan werkt, bv:

Cd uit naar eq line in. eq line out naar voorversterker cd in.

Dan heb je de hele tape loop niet nodig. Je zou dit zelfs altijd zo kunnen laten als je enkel op cd eq wil.

Prachtig uitziende eq trouwens!
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.