• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

hoogte afstellen Philips 222

Gestart door Tokoo, 28 februari 2025, 10:14:46

Vorige topic - Volgende topic

Tokoo

Ik ben in het bezit gekomen van een heel fraaie draaitafel van Philips (222) en heb deze voorzien van een nieuwe snaar (oude was gebroken en tot rubberblubber vergaan). Alles nagekeken, schoongemaakt, gesmeerd waar nodig en daarna weer geprobeerd: alles werkt perfect op 1 dingetje na: het plateau loopt aan op de bovenplaat. Er zitten 3 soort armpjes onder met elk 2 schroeven, deze lijken de hoogte te bepalen maar ik krijg hem via draaien aan de kleine schroeven hiermee (nog) niet helemaal vrij. Heeft iemand nog een tip hoe ik het hele mechaniek een millimetertje omhoog kan krijgen? Via het servicemanual kom ik er niet uit.

d'Oh!

1 maart 2025, 10:16:20 #1 Laatste wijziging: 2 maart 2025, 08:34:33 door d'Oh!
Heb de info weggehaald. Je hebt mensen die ff snel lid worden van het forum, en dan niks laten horen als je advies hebt gegeven.
Douk H7 Pro (D-class amp) Nad 117 (preamp) Nad 613 (cass.) Philips 22GA777 (TT) Philips CDR870 (cd rec) Philips BDP3000 (dvd/cd) Sony CDP C545 (cd) Cyrus 781 (ls)

Tokoo

Info weggehaald? Ik kijk nu op het forum of er wellicht iemand gereageerd heeft en zie dit nu staan? Had nog niet eerder de gelegenheid om te kijken.

Heintje

Dan zou ik toch even kijken wat precies in dat mechaniek het gewicht van het plateau met subchassis moet dragen. Wellicht zijn veren ingezakt of zo?

d'Oh!

Citaat van: Tokoo op  4 maart 2025, 11:15:33Info weggehaald? Ik kijk nu op het forum of er wellicht iemand gereageerd heeft en zie dit nu staan? Had nog niet eerder de gelegenheid om te kijken.

Tsja, maar goed. Simpelste oplossing is een 1,5 mm dik foam schijfje ter grootte van het subplateau af te knippen en er op te doen. Je plateau ligt dan wat hoger. Veel van dat foam wordt gebruikt als verpakkingsmateriaal. Ook elegant omdat je een anti-vibratie laagje er tussen zet. Noooit weg.
Douk H7 Pro (D-class amp) Nad 117 (preamp) Nad 613 (cass.) Philips 22GA777 (TT) Philips CDR870 (cd rec) Philips BDP3000 (dvd/cd) Sony CDP C545 (cd) Cyrus 781 (ls)

Tokoo

Nog bedankt voor de tip; dat leek me zelf ook de simpelste oplossing maar het werkt prima blijkbaar; hij draait weer als een zonnetje... ;D