• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

wat zijn deze draaitafels waard?

Gestart door berret, 1 maart 2025, 17:14:04

Vorige topic - Volgende topic

berret

Goedemiddag allen hier bijeen.
Ik ben voor een kennis wiens broer overleden is, wat spullen, nou ja, veel spullen, aan het opruimen.
Daaronder zijn 2 draaitafels en aangezien ik aljaren niets meer met draaitafels doe,wilikaan dekenners hier vragen hoeveel deze dingen nog kunnen opbrengen.
Het is niet de bedoeling (in eerste instantie) dat ze verkocht worden, maar om een eerlijke boedelscheiding te krijgen willen de erfgenamen weten wat ze krijgen, als een van de erfgenamen een draaitafel wil hebben. Het betreft een Thorens met een mij onbekende arm en een Lenco met een tangentiale arm.

Hier wat foto's.

En voor liefhebbers onder ons,er staat ook onder een (beetje) stof,een platenwasmachine die de nodige zorg behoeft. Die is beschikbaar voor degene die hem kan repareren en die mag het ding dan ook houden. 

Ik hoor graag van jullie.

Duclaasie

Een TD-124 brengt in goede staat behoorlijk geld op. 1500,- moet je in goede originele staat al gauw aan denken.  De arm lijkt mij een Jelco 750D of een LAD 370 als het geen echte Jelco is.

Een L75 in originele staat houdt met een euro of 150-250 wel op. Daar zit alleen wel een aparte tangentiale arm op.

Starsky

Allereerst gecondoleerd.
Wellicht ook handig om te vermelden welk element er in hangt..(indien bekend) je hebt ze van 50€ maar ook 5K€ en dat scheelt nogal...

MVGroet

Duclaasie

Op de headshell vanmiddag TD-124 zit een Denon DL-103 zo te zien. Niet bijzonders dus

berret

Dank voor jullie inbreng! Dit schept een beetje duidelijkheid voor de familie.

Heintje

Die tangentiale arm is geen zelfbouw project: daar heb ik vroeger een test van gelezen. Het merk weet ik niet meer, maar het was niet goedkoop. Er hoort een specifieke luchtpomp bij met iets wat de luchtdruk egaliseert.  Het was toen een prima constructie.

berret

Dank Heintje, ik ga dat nader bekijken.

Heintje

1 maart 2025, 18:14:13 #7 Laatste wijziging: 1 maart 2025, 18:19:22 door Heintje
Volgens mij is het een Terminator Tonearm van toen 1050 Euro.

Duclaasie

Ik denk dat het een Trans Fi Terminator is. Klik

MYRYAD

Berret, ik heb wel belang bij de platen was machine. Leuke klus ook om hem weer aan de praat te krijgen.  Heb je een idee wat er mis mee is?
Als het goed gaat ben ik begin april richting achterhoek. Daar staat "het ding"?
Het is verleidelijk om wanneer je enige gereedschap een hamer is, alles te behandelen alsof het een spijker is.

berret

Het ding staat in arnhem, maar ik kan hem wel mee naar huis nemen. Dan kun je hem daar ophalen.

WanFie

Is die tangentiale arm misschien door Kappa7 van het High-end-forum gemaakt.? Die zijn een tijdje door Music 2 verkocht. Maar dat was ook een afgeleide van de Terminator.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

MYRYAD

De platenwasser is afgeleverd, dank Berret!
Volgens mevr. Myryad liggen er een paar klussen een 8-9 weken al te wachten. Daarna de platenwasser onder handen nemen. Mijn handen jeuken!
De wasser is best zwaar, kan ik nog niet tillen.  Gegijzeld nog door mevr. Myryad dus ;D
Het is verleidelijk om wanneer je enige gereedschap een hamer is, alles te behandelen alsof het een spijker is.

minplus

Succes met de platenwasser. Heb nog heel veel te gaan.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

mr_petit

10 maart 2025, 06:10:29 #14 Laatste wijziging: 10 maart 2025, 07:30:04 door mr_petit
Die Jelco lijkt mij een 12"versie, dus een SA750L.

Mooie combi met die Thorens TD-124.
Ook best wel wat waard. Ik denk dat die met die arm, element en basisplateau €2k oid kan opbrengen als je de juiste koper treft.

Bij die tangentiale toonarm op die lenco hoort nog een luchtpomp. Ik neem aan dat die daar ook nog ergens staat.
Garrard 401 - Ortofon AS-212