• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Unison Research

Gestart door Dimi, 1 maart 2025, 21:32:00

Vorige topic - Volgende topic

Dimi

Beste leden. Ik heb een Unison Research P70 versterken en speen no met B&W 683. Ik heb nogal een grote ruimte te vullen met muziek. De luidsprekers doen het prima maar ik heb zin in een upgrade. Ik dacht aan een B&W van de 800 serie. Zou dit een goed match zijn? Of zijn er ander opties. Ik kijk al uit naar jullie reacties.
Mvg Dimi

mediator

Twee keer 70 watt als gevolg van push pull. Ik zou met een scheef oog toch even kijken naar de specificaties van de 800 speaker die je op het oog hebt. Met name dan de gevoeligheid die liefst rond de 90db of meer ligt en het aantal ohm dat niet te laag maar worden. Kan geen kwaad om dan wat tests na te gaan waarin men het aantal ohm over het frequentiebereik heeft gemeten en niet de nominale impedantie die de fabrikant opgeeft. Sowieso is luisteren bij luidsprekers verstandig, samen met je versterker.

Dimi

Ik heb er mij nog eens in verdiept en ze zijn blijkbaar geen goede match met een buizenversterker. Ik ga eens gaan
Luisteren naar Triangle antal 40th anniversary. Heeft een gevoeligheid van 92db. Mocht er iemand een ander voorstel hebben hoor ik het graag. 🤗