Teufel Reflekt plaatsing

Gestart door Dennis.Bosch, 24 februari 2025, 22:03:35

Vorige topic - Volgende topic

Dennis.Bosch

Goedeavond allemaal.
Mijn naam is Dennis en heb even een vraagje aan de kenners.
Ik heb na een soundbar gehad te hebben  eindelijk een leuk surround setje kunnen bemachtigen, tenminste dat vind ik zelf. Ik weet dat er veel meer en beter spul te krijgen is, maar voor mij voldoet het. Nou is het zo dat ik langzaam maar zeker eindelijk al mijn 5.1 speakers heb omdat de vrouw het toch wel erg groot vond allemaal, maar het verschil in geluid wel kon waarderen gelukkig.het gaat om een Teufel mk3 set waarbij ik eigenlijk de reflekt speakers ook wilt hebben.
We kijken gelmatig film dus net dat extra waarom niet. Nou is het zo dat ik de speakers niet op de staanders wilt plaatsen omdat ik dat er echt niet uit vind zien persoonlijk.
Is het mogelijk dat ik ze bij ons op de muur cq tv kast kan monteren zodat ze naar ons toe richten? Ik heb een voorbeeld bij gevoegd.of moeten ze echt via het plafond weerkaatsen.

Ik hoor het graag van de kenners.

https://drive.google.com/file/d/1lkqmzPjXILPCb2p0xxtgxDCQ80ook40Q/view?usp=drivesdk

Heintje

Wat ik meen te zien op je foto is een Teufel set van Links en Rechts bestaande staande speakers met een Teufel Center speaker. Waarschijnlijk is je vraag of je de Teufel Reflect kunt gebruiken als achter-speakers en of je ze dan recht naar voren moet richten of naar het plafond.
- als je de Reflects "als Links en Rechts achter-speakers" gaat gebruiken, behoren ze beide op standaards te staan en "richting TV" te wijzen, al dan niet ingedraaid.
- als je de Reflects "als Dolby Atmos hoogte-speakers gaat gebruiken (dus om het geluid "uit het plafond" te laten komen), leg je de speakers plat op hun rug, met de voorzijde naar het plafond gericht.

Beantwoordt dit je vraag?
Als dat niet zo is, moet je even meer duidelijkheid scheppen in wat je hebt en wat je wil.