• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Sonos Arc Ultra

Gestart door Jansen!, 6 maart 2025, 20:30:32

Vorige topic - Volgende topic

Jansen!

We hebben vorige week een 65" LG oled aangeschaft.
Deze hangt aan de muur, dus de stereo opstelling zoals met d'oude Panasonic plasma op een voet is verleden tijd.
Het geluid is voor een platte tv qua spraakverstaanbaarheid prima. Beetje dun, maar voor journaal, talkshows prima te doen. Muziek en film is geen plezier om naar te luisteren, vanwege het ontbreken van laag.
Dus snel even rondgeneusd naar een soundbar. Vloeken in de Kerk der Audiofreaks, maar je moet wat.
Op Whathifi kwam ik een goede review tegen van de Sonos Arc Ultra.

Heeft iemand van de geachte forumleden ervaring met de "geluidsbalk"?

TANNOY

Citaat van: Jansen! op  6 maart 2025, 20:30:32We hebben vorige week een 65" LG oled aangeschaft.
Deze hangt aan de muur, dus de stereo opstelling zoals met d'oude Panasonic plasma op een voet is verleden tijd.
Het geluid is voor een platte tv qua spraakverstaanbaarheid prima. Beetje dun, maar voor journaal, talkshows prima te doen. Muziek en film is geen plezier om naar te luisteren, vanwege het ontbreken van laag.
Dus snel even rondgeneusd naar een soundbar. Vloeken in de Kerk der Audiofreaks, maar je moet wat.
Op Whathifi kwam ik een goede review tegen van de Sonos Arc Ultra.

Heeft iemand van de geachte forumleden ervaring met de "geluidsbalk"?

niet echt, maar het schijnt dat deze luidsprekers mede door de nieuwe techniek (Nederlanders uitgevonden en verkocht aan Sonos) wel een beter geluid uit een kleinere oppervlakte/kast te halen.
people who claim that cables do not make a difference are plainly deluding themselves. <br />On the other hand, those that say that cables should not make a difference, are dead right.<br /><br />

minplus

Met m'n 50 inch geen enkel probleem.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Heintje

Het geluid van fatsoenlijke (dus niet de goedkoopste en/of van onbekende merken) soundbars is tegenwoordig heel goed.
Het beste advies wat je kunt krijgen, is om een dealer op te zoeken, daar een journaal te bekijken/beluisteren (voor de spraakverstaanbaarheid) en daarna zónder iets aan de geluidsinstellingen te veranderen een stuk film te bekijken waar veel effecten (ruimtelijkheid, laag, beleving) in zitten. Als de soundbar goed door die test heen komt zal hij thuis ook wel bevallen. Let er ook op dat de omgeving waarin je test qua akoestiek lijkt op je eigen situatie.

Mijn ervaring is trouwens dat soundbars die via HDMI worden aangesloten (met correct ingeschakelde HDMI-communicatie) véél fijner in het gebruik zijn dan die via tulp (ja, dat komt nog voor) of Toslink (optisch)  worden aangesloten. Bij "aansluiten" via Bluetooth kan het voorkomen dat elke keer dat je de TV inschakelt, je op het juiste moment de geluids-Bluetooth connectie moet bevestigen: ben je te laat of doe je het niet, dan gaat de TV verder op TV geluid. Dat is echt héél irritant. 

Jansen!

Citaat van: Heintje op  7 maart 2025, 10:28:40Het geluid van fatsoenlijke (dus niet de goedkoopste en/of van onbekende merken) soundbars is tegenwoordig heel goed.
Het beste advies wat je kunt krijgen, is om een dealer op te zoeken, daar een journaal te bekijken/beluisteren (voor de spraakverstaanbaarheid) en daarna zónder iets aan de geluidsinstellingen te veranderen een stuk film te bekijken waar veel effecten (ruimtelijkheid, laag, beleving) in zitten. Als de soundbar goed door die test heen komt zal hij thuis ook wel bevallen. Let er ook op dat de omgeving waarin je test qua akoestiek lijkt op je eigen situatie.

Mijn ervaring is trouwens dat soundbars die via HDMI worden aangesloten (met correct ingeschakelde HDMI-communicatie) véél fijner in het gebruik zijn dan die via tulp (ja, dat komt nog voor) of Toslink (optisch)  worden aangesloten. Bij "aansluiten" via Bluetooth kan het voorkomen dat elke keer dat je de TV inschakelt, je op het juiste moment de geluids-Bluetooth connectie moet bevestigen: ben je te laat of doe je het niet, dan gaat de TV verder op TV geluid. Dat is echt héél irritant.
Deze Sonos wordt via HDMI ARC aangesloten.
De reden dat ik hier op uitkwam is dat de Whathifi testers ook gaan luisteren hoe een soundbar het doet bij muziek. En daar waren ze best tevreden over.

Wim72

De nieuwe LG Oled tv's zijn geoptimaliseerd voor LG soundbar en sub, AI gaat het als een geheel dus speakers soundbar en sub afregelen in de ruimte waarbij de afstandbediening werkt als microfoon.
Ik lees her en der positieve reacties over het LG geluid tv soundbar en sub gecombineerd.

Tom!

Ik had een LG soundbar/sub. Werden alleen gebruikt voor tv-geluid, anders ging de tv aan de versterker over de speakers. Klonk meer dan behoorlijk, stukken beter verstaanbaar en niet zo blikkerig en plat.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger