Graag advies over versterker

Gestart door TheMaestro, 3 april 2025, 17:01:05

Vorige topic - Volgende topic

TheMaestro

Hallo, de hobby is om regelmatig te wisselen in mijn setup en daarbij telkens stapjes te zetten richting audio nirvana. ;D
Nu heb ik een paar versterkers in gedachten die mij als een "natte droom" voor de geest staan.
Ik heb PSB Synchrony One speakers maar ook een set Tannoy XT8F. Ik draai veel cd en vinyl en heb een Bluesound Vault 2.
Welke versterker zouden jullie kiezen?

Marantz PM11S3
Yamaha AS2100
Musical Fidelity KW550

Evt. andere suggesties ook welkom en een motivatie van jullie keuze is ook welkom.
Thanx!
Le Miracle ( Menno van der Veen ), Mystère iA21, Musical Fidelity A1008, Marantz cd17 KI, Fluance RT85, Sony PS-X2, Sony PS6750, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One, Bluesound Vault2.
"The message is in the music"

Duclaasie

Moon 340i vind ik zelf bijzonder goed. Tweedehands zijn die zeker voor leuk geld te vinden

minplus

Eerste vraag: Hoeveel wil je uitgeven?
If nothing goes right, go left. If nothing's left, go right

Jan66

Ik gebruik zelf een Rega Brio versterker in combinatie met Fyne Audio F501 luidsprekers.
Je kunt eventueel Rega Elex mk4 of Elicit mk5 proberen.

minplus

Ik zie dat 5000 geen probleem is.
Wil je nieuw of is 2ehands ook goed?

Ik zou zeggen, probeer eens een McIntosh. Wie weet is het je geluid.
Hoef je pas over 30 jaar een paar dingetjes te laten vervangen.

oordopje

Sonneteer. Ooit gepromoot in Noord Nederland door de beruchte heer Rinsma die wel een fijne neus had voor goeie spullen. Natuurlijk opletten op "verbouwde" exemplaren, maar zelfs dan kunnen ze interessant zijn als je iemand kent die soldeerwerk kan repareren. Wel zeldzaam. Achja, er is zoveel moois.
SteinH1 2x/ARS Acoustica voor/2x REL Q200/Stein Speakermatch Plus/Sonneteer Alabaster/Tentlab Bdac+SR purple/2xMonarchy DIP's/Denon1740dvd/Onkyo surr. proc./ Cambridge Minx 12 achter/JKE interlinks/Supra 2,5 aanvoer/Stetzerizer/Schuman r./KempQA/Chromecast audio/Entreq (Silver)Minimus en Olympus Ten

minplus

Met Sonneteer ben je 2ehands voor 500 klaar.
Moet zeggen dat ik Accuphase ook mooi vind. Ander geluid en uiterlijk dan McIntosh.
Ook oerdegelijk.

TheMaestro

dank voor de input, nog meningen over de voorgestelde 3?
Le Miracle ( Menno van der Veen ), Mystère iA21, Musical Fidelity A1008, Marantz cd17 KI, Fluance RT85, Sony PS-X2, Sony PS6750, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One, Bluesound Vault2.
"The message is in the music"

Heintje

Dat is zo erg afhankelijk van smaak, de combinatie met de luidsprekersets, je akoestiek (onbekend) en de soorten muziek waar je van houdt, dat het wél erg toevallig zou zijn als je dáár iets zinnigs over zou kunnen roepen.
Ik denk dat het daarom zo stil blijft in je topic ...

minplus

Die 3 heb k nooit beluisterd, maar voor 5000 ga ik op persoonlijke smaak voor McIntosh. Heel veel minder voor betaald 2ehands.
Maar ga eens bij Theo van Wermeskerken luisteren. Super spul voor ook veel minder.

RJVR

Voor mij buiten budget en niet gehoord maar ik zou voor zoiets gaan. Denon maakt mooie dingen en dit is het top model daarvan. Allicht ook redelijk waardevast.

https://www.denon.com/nl-nl/product/amplifiers/pma-a110/PMAA110.html
Nad D3020, B&W Dm 2A, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

Duclaasie

Als je waardevast wil zou ik zeker naar tweedehands Accuphase's kijken. Die blijven zeer waardevast en bevalt het niet, dan ben je hem zo weer kwijt.

minplus

Geldt voor Accuphase, Burmester, Krell, McIntosh en nog een paar. Dure machines maar 2ehands betaalbaar en onverwoestbaar en daardoor probleemloos weer verkoopbaar.

Sytze Fliege

Dus niemand die voor de Yamaha zou gaan? Nou, ik wel, mooie bak met lots of power.

Ach, 🐸 toch op!

Gelieve mij niet serieus te nemen, tenzij ik serieus ben

FS249

Citaat van: RJVR op  4 april 2025, 19:19:09Voor mij buiten budget en niet gehoord maar ik zou voor zoiets gaan. Denon maakt mooie dingen en dit is het top model daarvan. Allicht ook redelijk waardevast.

https://www.denon.com/nl-nl/product/amplifiers/pma-a110/PMAA110.html

Ik heb de PMA 2000ae gehad en nu nog de PMA 2010ae in mijn TV set. Gewoon goede versterkers. Verkijk je niet op "slechts" 80 Watt. Als de impedantie naar 4 ohm gaat gooit hij er zo maar 160 Watt uit.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae
Cave: Accuphase E-270, Speakers Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Cassettedeck: Nakamichi 480, Draaitafel: Sony PS- X4.