muziek luisteren in mono, zijn er meer leden die het probeerde?

Gestart door Alfster, 22 mei 2025, 13:18:12

Vorige topic - Volgende topic

RJVR

Mono is wel heel ouderwets, echt voor de jaren 50 bijna, dat is oud.

Allicht is zo'n Philips breedbander wel interessant, de 9710 was daar toch het beste type? Dat kan natuurlijk ook in stereo.

Met een mono buizenversterker dan, wel eens zo'n Philips buizen Radio gehoord, dat klonk best goed.
Nad D3020, B&W Dm 2A, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

Alfster

.

Duclaasie

Is het je gehoor, of ben je gevoelig voor prikkels?

Alfster

Het gehoor is links het meest slecht en rechts vervormen hoge en mid hoge tonen snel waardoor je niet kan focussen en alles een brei wordt.

groovy.

Citaat van: Alfster op 25 mei 2025, 11:26:26Het gehoor is links het meest slecht en rechts vervormen hoge en mid hoge tonen snel waardoor je niet kan focussen en alles een brei wordt.
Geen idee of u in aanmerking komt voor een gehoorapparaat. u zou eens kunnen informeren naar de mogelijkheden bij een audcien. Zij kunnen het gehoorapparaat afstemmen op uw gehoor.
In to each life some rain must fall.

Alfster

.

groovy.

In to each life some rain must fall.

Alfster

.

Space

Citaat van: Alfster op 25 mei 2025, 15:10:34Net een lekker blues cd opgezet op een iets luider dan anders, eerst in 2 kanalen mono en daarna in stereo en terug in de mono setting. In stereo kan ik het moeilijk volgen en raakt alles vervormd, terug in mono de rust in de muziek en kan muziekinstrumenten onderscheiden, geen brei meer. Maar wat heb ik in die jaren de sound van deze Onkyo gemist blijkt nu wel.

even een vraagje, staan je speakers niet gewoon in fase? kan me niet voorstellen dat een frequentie beperking zorgt voor moeilijk geluid in stereo
Meridian 861, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, ID 40 met roon, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

Alfster

.

Space

Citaat van: Alfster op 25 mei 2025, 21:08:40Dat wordt door mijn gehoor veroorzaakt, speaker horen in fase te staan ;)

ik bedoel, zij de plus en min misschien verwisseld waardoor ze nit in fase staan. zou namelijk ook een verklaring kunnen zijn.
Meridian 861, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, ID 40 met roon, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

Geen hond

Citaat van: Space op 25 mei 2025, 21:22:06
Citaat van: Alfster op 25 mei 2025, 21:08:40Dat wordt door mijn gehoor veroorzaakt, speaker horen in fase te staan ;)

ik bedoel, zij de plus en min misschien verwisseld waardoor ze nit in fase staan. zou namelijk ook een verklaring kunnen zijn.
x2 absoluut kan dat de oorzaak zijn (ervaring mee)
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Alfster

.

Duclaasie